Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- شهردار واشنگتن در پاسخ به توئیت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور که او را «بی کفایت» دانسته بود، تلویحاً گفت: «دیگ به دیگ میگه روت سیاه».

«موریل بوزر» شامگاه جمعه به وقت محلی در نشستی خبری این مطلب را در پاسخ به سؤالی درباره توئیت ترامپ مطرح کرد که گفته بود؛ «شهردار بوزر کاملاً بی کفایت است و به هیچ وجه صلاحیت اداره شهر مهمی چون واشنگتن دی سی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ افزوده بود که اگر زنان و مردان بزرگ گارد ملی وارد نمی‌شدند، او بهتر از شهردار همتای خود در مینیاپولیس به نظر نمی‌رسید!

شهردار واشنگتن دی.سی در ادامه اظهارات خود افزود: حرف‌های زیادی می‌شود در این باره گفت اما فکر می‌کنم همه ما باید به آنچه پیش روی ماست، تمرکز کنیم.

بوزر ادامه داد: ملت ما دارد آسیب می بیند و نیازمند التیام است. مقامات در هر سطحی، از مقامات عالی تا شهردار باید بر این تمرکز کنیم که چگونه مردم را گرد هم آوریم.

پس از آنکه شهردار واشنگتن پاسخ مستقیمی به ترامپ نداد، خبرنگار پرسید: واکنش شما به توئیت ترامپ چیست؟ که بوزر تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد: شما باید چیزهایی درباره قابلمه و دیگ شنیده باشید.

اشاره وی به این ضرب المثل است که «دیگ به دیگ می‌گه روت سیاه». این جواب شهردار واشنگتن، خنده حضار را به همراه داشت.

بوزر در مخالفت با اقدام یکجانبه ترامپ در استقرار گارد ملی و ارتش این کشور در خیابان منتهی به کاخ سفید، نام این خیابان را به «جان سیاهپوستان ارزشمند است» تغییر داد. همچنین خواستار پایان دادن به حضور ارتش در این شهر شد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شهردار واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای (Stellar black hole) را که تاکنون در کهکشان شیری کشف شده است، شناسایی کردند. این سیاه‌چاله براساس داده‌های مأموریت گایا آژانس فضایی اروپا مشاهده شد. داده‌های تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا (ESO's VLT) و دیگر رصدخانه‌های زمینی برای تأیید جرم این سیاه‌چاله مورد استفاده قرار گرفت و محققان جرم آن را ۳۳ برابر خورشید محاسبه کردند.

براساس مقاله منتشرشده در Astronomy and Astrophysics، سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده با نام «گایا BH۳» حالا از سیاه‌چاله قبلی (Cygnus X-۱) که تنها ۲۱ برابر خورشید جرم داشت، جلو زده است. گایا BH۳ در صورت فلکی عقاب (Aquila)، در فاصله تقریباً ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد. اگرچه این سیاه‌چاله ستاره‌ای چندین برابر خورشید جرم است، اما در یک تصویر کلان‌تر، چنین جرمی چندان سنگین محسوب نمی‌شود.

کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری

محققان طی بررسی داده‌های مأموریت گایا آژانس فضایی اروپا (رصدخانه فضایی که از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد) توانستند گایا BH۳ را کشف کنند. مأموریت گایا با هدف ساختن دقیق‌ترین نقشه سه‌بعدی از کهکشان ما درحال انجام است.

نکته قابل توجه این است که این سیاه‌چاله بسیار نزدیک به ما است و در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد؛ به عبارتی این سیاه‌چاله دومین سیاه‌چاله شناخته‌شده نزدیک به زمین است.

ستاره‌شناسان سیاه‌چاله‌های پرجرم مشابهی را در خارج از کهکشان ما نیز یافته و این نظریه را مطرح کرده‌اند که ممکن است این سیاه‌چاله‌ها از فروپاشی ستارگانی با عناصر بسیار سنگین‌تر از هیدروژن و هلیوم شکل گرفته باشند. مطابق فرضیه محققان، این ستاره‌ها در طول عمر خود جرم کمی از دست می‌دهند و به این ترتیب مواد بیشتری برای تولید سیاه‌چاله‌های با جرم بالا پس از مرگشان باقی می‌ماند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند
  • کشف سنگین‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای راه شیری در فاصله بسیار نزدیک به زمین
  • رئیس سابق کنست رژیم صهیونیستی بن گویر را به سخره گرفت
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • شور و شوق کاربران عرب‌زبان از عملیات وعده صادق با کلیدواژه «شکرا ایران»
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم