Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@16:28:14 GMT

سعید الهی و تهیه‌کنندگی همزمان دو مستند بلند سینمایی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۴۲۵

سعید الهی و تهیه‌کنندگی همزمان دو مستند بلند سینمایی

کارشناس سینما و رسانه تهیه‌کنندگی دو مستند بلند سینمایی با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس را به عهده گرفته است.

به‌گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سعید الهی کارشناس سینما و رسانه با دو مستند بلند با موضوعات اجتماعی و دفاع مقدس تهیه‌کنندگی را در عرصه سینمای مستند تجربه می‌کند.

وی که از چندی پیش تهیه و تولید دو مستند بلند سینمایی را در تهران و استان گلستان آغاز نموده است، با تأیید این خبر گفت: مستند «هشتادی‌ها» که با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و توسط امیرحسین خلیل‌زاده از مستندسازان جوان و درخشان کشورمان کارگردانی خواهد شد، در حال حاضر پژوهش خود را به اتمام رسانده و در مرحله نگارش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی افزود: نویسندگی این مستند را منوچهر اکبرلو مدرس دانشگاه و کارشناس شناخته شده حوزه آموزش و پرورش بر عهده گرفته‌اند و ان‌شالله ظرف روزهای آتی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

این کارشناس رسانه محوریت کلی این مستند را بررسی روحیات و ناگفته های متولدین دهه هشتاد و تمایزات آنان با نسل‌های پیشین در عصر دیجیتال عنوان کرد.

وی در خصوص دیگر مستند خود اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، تولید مستند سینمایی دیگری به کارگردانی فرود عوض‌پور از فیلمسازان تحصیلکرده و باسابقه کشور را آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر تدوین نهایی آن در حال انجام است.

این منتقد سینما خاطرنشان ساخت: با توجه به موضوع بسیار خاصی که در طول روایت فیلم برای مخاطب رمزگشایی خواهد شد نام اولیه «پرنده‌ها درخت را فراموش نمی‌کنند» برای این مستند در نظر گرفته‌شده که احتمال تغییر آن وجود دارد.

الهی درباره محتوای مستند مذکور تنها به این جمله اکتفا کرد و گفت: نگاه جستجوگرانه دوربین در این فیلم، فعالیت های 40 ساله یک گروه 22 نفره انقلابی و بسیجی در شهرستان بندرگز را در قالبی متفاوت و البته غافلگیرکننده  به مخاطب معرفی می‌کند.

شایان ذکر است سعید الهی متولد 1351، دانشجوی دکترای مدیریت رسانه و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه‌ورزان تصویرگستر است که طی دهه‌های گذشته در بخش‌های مدیریتی و مشورتی حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر از جمله سینما حضور مستمر داشته است.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: فیلم مستند مستندسازی سعید الهی دو مستند بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی فیلم سینمایی «مست عشق» با انتشار بیانیه‌ای از تأخیر در اکران این فیلم سینمایی خبر داد.

در متن این اطلاعیه کوتاه آمده است: «به آگاهی علاقه‌مندان فیلم سینمایی «مست عشق» می‌رساند به علت بروز برخی مشکلات فنی در فرآیند آماده‌سازی فیلم سینمایی «مست عشق» و ضرورت حفظ کیفیت مورد نظر سازندگان، اکران فیلم با هماهنگی مدیر محترم اداره نظارت سازمان سینمایی و دبیر محترم شورای صنفی اکران، با یک هفته تأخیر از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

امیدواریم آنچه به شما ملت عشق تقدیم می‌گردد، درخور نگاهتان باشد. شایسته ذکر است خرید بلیط از روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت امکانپذیر خواهد بود».

لازم به یادآوری است، پیش از این قرار بود اکران فیلم «مست عشق» از ۲۹ فروردین در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند  به مقطعی از زندگی مولانا حکیم و شاعر نامدار ایرانی و شمس تبریزی می‌پردازد. در این فیلم  که در سال ۱۳۹۸ در ترکیه فیلمبرداری شد، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون ترکیه ایفای نقش می‌کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • بهروز افخمی: اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • اول مستند مهرجویی، بعد رمان و بعد هم فیلم سینمایی‌اش را می‌سازم
  • افخمی: آغاز «هفت» از هفته آینده/ اولین فیلم علمی- تخیلی‌ام را می‌سازم
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • نون خ ۵ پربیننده‌ترین سریال نوروزی
  • صدور پروانه ساخت فیلم جدید برای رسول صدرعاملی، علی‌اکبر ثقفی و مرتضی شایسته
  • مستند‌های چهارمحال و بختیاری برگزیده نخستین جشنواره ملی اقوام ایرانی