Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@10:23:29 GMT

پاکسازی طبیعت توسط اعضای کانون امام مهدی(عج) آستارا

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۴۴۸

پاکسازی طبیعت توسط اعضای کانون امام مهدی(عج) آستارا

اعضای کانون امام مهدی(عج) آستارا بخشی از طبیعت روستای تله خان این شهرستان را از وجود زباله و دورریزها پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم برای نگهداری محیط زیست و تحریک سیاستمداران به گرفتن تصمیماتی برای رویارویی با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی ‌جانوری انتخاب شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبیعت، بسان مادری مهربان انسان را در دامن خود می پروراند و سخاوتمندانه، همه منابع و سرمایه های خود را به پای او می ریزد. تاکنون همه موجودات روی زمین کوشیده اند تا به قانون و نظام طبیعت پیرامون خود گردن نهند و خود را با آن سازگار کنند، اما انسان، خواسته و ناخواسته، روند طبیعی محیط زیست خود را دگرگون کرده است.

 

محیط زیست یک مقوله جهانی است و حد و مرز نمی‌ شناسد بنابراین وقتی در گوشه ‌ای از دنیا آسیبی به طبیعت وارد می‌ شود آثارش تا کیلومترها دورتر دیده می شود. امروز همزمان با روز جهانی محیط زیست تعدادی از اعضای کانون امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) آستارا به همراه بسیجیان پایگاه شهید عظیم نوروزی این مسجد در روستای تله خان بخش مرکزی آستارا حضور یافته و جهانی اندیشیدند و طبیعت این روستا را از وجود هرگونه زباله و دورریزها پاکسازی کردند.

 

*طبیعت متعلق به آیندگان است

«رضا معاشرتی» در حاشیه پاکسازی طبیعت روستای تله خان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پاکسازی زباله از روی کره خاکی که متعلق به همه بشریت است، اقدامی پسندیده و ارزشمند است.

مدیر مسئول کانون امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) بندر آستارا با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست متعلق به آیندگان است و باید از آن به خوبی حفظ و حراست کنیم، افزود: ترویج جلوگیری از مصرف بی ‌رویه زباله و حفظ محیط زیست در برابر انواع آلاینده‌ها به ویژه پلاستیک از اهداف پاکسازی طبیعت روستای تله خان توسط اعضای کانون امام مهدی(عج) بود.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف مهم پاکسازی طبیعت از زباله، انتقال پیام احترام به طبیعت با رها نکردن زباله در محیط زیست به گردشگران و شهروندانی بود که در دامان زیبا و پاک طبیعت حضور پیدا می کنند.

 

معاشرتی با اشاره به اینکه در جمع آوری زباله و پاکسازی طبیعت زیبای روستای تله خان ۲۰ نفر از اعضای کانون و بسیجیان حضور داشتند، گفت: کانونی های مسجد صاحب الزمان(عج) و بسیجیان پایگاه شهید عظیم نوروزی، بیش از ۳۰۰ کیلو زباله از دامان طبیعت جمع آوری کرده و به منطقه پایین دست روستا انتقال دادند تا توسط خودروهای حمل زباله به محل دفن زباله آستارا، انتقال داده شود.

 

*همه ما در برابر محیط زیست مسئول هستیم

«امیرحسین ایدون» نیز در حاشیه پاکسازی طبیعت به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حفظ و حراست از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و از اینکه امروز به همراه دوستانم در این اقدام ارزشمند شرکت کرده و گامی در حفاظت از محیط زیست برداشتم، خوشحالم.

 

عضو کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) بندر آستارا افزود: همه ما در برابر محیط زیست مسئول هستیم و وظیفه داریم دین خود را با حفاظت و حراست از این نعمت خدادادی، ادا کنیم چون محیط زیست متعلق به آیندگان نیز است.

ایدون اظهارکرد: کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج می توانند با برگزاری کلاس ها و برنامه هایی با موضوعات محیط زیست، نقش تاثیرگذاری در صیانت از نعمت الهی داشته باشند.

 

*حفظ محیط زیست با مشارکت همگانی امکان پذیر است

«آرین مدادی» نیز در حاشیه پاکسازی طبیعت روستای تله خان با بیان اینکه حفظ محیط زیست با مشارکت همگانی امکان پذیر است به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: نعمت هایی چون آب، خاک، جنگل، هوا و تنوع زیستی از طرف خداوند به صورت امانت در اختیار مردم قرار گرفته که پاکیزه نگاه داشتن آن وظیفه انسانی هر فردی است که در این عرصه خاکی زندگی می کند.

 

این جوان فعال محیط زیست و عضو کانون فرهنگی و هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب الزمان(عج) بندر آستارا افزود: افراد جامعه به نوبه خود می توانند با مدیریت در تفکیک زباله، صرفه جویی در مصرف کاغذ و کیسه های پلاستیکی در صیانت از محیط زیست کوشا باشند.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون امام مهدی عج پاکسازی طبیعت بندر آستارا خبرنگار خبرگزاری شبستان مسجد صاحب الزمان عج پاکسازی طبیعت بندر آستارا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت‌گردی باعث تنش و استرس به حیات وحش نشود

ایسنا/اصفهان یک فعال زیست محیطی گفت: بسیاری از گردشگران خبر ندارند که آغاز بهار، فصل زادآوری حیات وحش است، از این‌رو  ورود به طبیعت باید با احتیاط‌های لازم انجام شود تا تنش و استرس کمتری به حیات وحش وارد شود.

گردش در  طبیعت، به خصوص در بهار و تابستان، یک سفر آسان و در دسترس و فرصتی برای سفر است تا انسان روح و جسم خود را بازیابی کند، اما شهروندان باید توجه داشته باشند که گردشگری نیازمند رعایت قوانین و شرایطی است که هم آداب و رسوم جوامع محلی رعایت شود و هم محیط زیست آسیب نبیند.

سید تقی عمارتی نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌های طبیعت‌گردی که بخش عمده‌ای از سفر به پیاده‌روی و استراحت در طبیعت می‌گذرد، باید به گونه‌ای اجرا شود که امنیت و آرامش طبیعت با سروصدا و شلوغی ما به هم نریزد.

وی افزود: طبیعت‌گردها در مسیر خود ممکن است با توله‌های حیات وحش روبرو شوند، بنابراین سفارش می‌شود که به هیچ عنوان به توله‌ها نزدیک نشده و از محل دور شوند، زیرا مادرها معمولاً در نزدیکی محل توله‌ها هستند و برای حفاظت از فرزند خود به شکل تهاجمی وارد می‌شوند.

این فعال زیست‌محیطی، تصریح کرد: زیبایی عرصه‌های طبیعی، برخی از افراد را تحریک می‌کند تا در طبیعتِ نزدیک جاده به استراحت پرداخته و برای صرف یک ‌وعده غذایی، آتش روشن کنند که گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند جرقه‌ای ‌برای آتش سوزی‌های بزرگ‌ در طبیعت شود.

عمارتی نوش‌آبادی تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از آتش‌سوزی‌های طبیعت ناشی از بی‌توجهی عامل انسانی است که از روی بی‌احتیاطی‌های کوچک اتفاق افتاده و خسارت‌های سنگین به طبیعت وارد کرده است.

وی گفت: پسماند و زباله‌ها را در طبیعت رها نکنید، زیرا ماندن زباله علاوه بر زشت کردن فضای طبیعت، می‌تواند به عمق زمین وارد شده و برای حیات وحش مشکل ایجاد می‌کند و ظرف‌های پلاستیکی با جذب نور می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود.

این فعال زیست‌محیطی افزود: گردشگران در طبیعت، گاهی با حیوانات زخمی و بیمار روبرو شده و می‌خواهند به آنها کمک کنند، اما به جای درمان آن باید با شماره ۱۵۴۰ تماس گرفته و به محیط بان ها گزارش کرد تا آنها برای درمان حیوان مجروح به روش‌های تخصصی اقدام کنند.

عمارتی نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: افرادی که وارد طبیعت می‌شوند، گاهی اوقات اقدام به خواندن یا پخش موسیقی با صدای بلند می‌کنند که این رفتار حس ناامنی برای حیات وحش ایجاد می‌کند بنابراین از ایجاد سروصدا باید به شدت خودداری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • به پلاستیک بگو نه!
  • طبیعت‌گردی باعث تنش و استرس به حیات وحش نشود
  • اجرای پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • میگوهای پرورشی بدتر بودند یا توریست ها؟
  • زخم زباله بر پیکر سواحل خزر + فیلم
  • رهاسازی پرنده کمیاب «کورکور» به طبیعت