Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@15:48:58 GMT

برقراری عدالت مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۴۵۳

برقراری عدالت مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم باید چراغ راه این مجلس باشد، گفت: برقراری عدالت مهمترین اولویت مجلس یازدهم باشد.

«کمال علیپور» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: مهمترین اولویت های مجلس یازدهم را مقام معظم رهبری در پیام خودشان به این مجلس مشخص کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقراری عدالت در تمامی موضوعات یکی از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم باشد. ما با موضوع عدالت مقداری فاصله گرفته ایم و این بحث در تمامی ابعاد اجرایی نشده است.

 

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و یکی از اهداف اش کم کردن فاصله ها در جامعه بود. وقتی تهران رشد کند، اصفهان رشد کند اما سیستان و بلوچستان و فلان استان محروم مورد توجه قرار نگیرد و یا فردی 60 میلیون حقوق در ماه دریافت کند اما کارگری که از صبح زحمت می کشد یک میلیون تومان حقوق بگیرد قطعا با فلسفه وجودی انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد و ضربه این بی عدالتی را فقط مردم می خورند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با بحث عدالت تلنگر جدی به مجلس یازدهم زدند و این باید چراغ راه مجلس یازدهم باشد یعنی نگاه عدالت طلبانه در مجلس یازدهم با نگاه انقلابی و جهادی نمایندگان مورد پیگیری قرار گیرد.

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید توسط مجلس یازدهم مورد پیگیری قرار گیرد، بحث نابسامان نظارت است. 41 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده است اما ما هنوز درگیر طرح های بی جهت و تلنبار شدن قانون گذاری در کشور هستیم. نظارت کمرنگ شده است و عزم جدی ای برای آن وجود ندارد.

 

علیپور تاکید کرد: مجلس یازدهم باید به صورت جدی وارد میدان شود، نظارت را به عنوان سرخط کارهایش قرار دهد و بر مصوبات خود نظارت جدی داشته باشد. چرا باید قیمت پراید یک شبه از 15 میلیون تومان به 60 میلیون تومان برسد؟ این نوع رفتارها در جامعه نشان می دهد که عزم جدی بر بحث نظارت و اجرای قانون وجود نداشته است.

 

وی با اشاره به اعلام وصول شدن طرح شفافیت آرا گفت: یکی از موضوعات مهمی که این مجلس باید آن را مورد پیگیری قرار دهد، شفافیت آرای نمایندگان است. مردم باید در اتاق شیشه ای رأی نمایندگان خود را ببینند و بدانند که وکلایی که به مجلس فرستاده اند به چه مواردی رای می دهند و با مواردی مخالفت می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر به صورت شفاف مشخص شود که نمایندگان به چه رای می دهند، رانت ها، رشوه ها و باندبازی ها نیز برداشته می شوند. دیگر کسی نفوذ نمی کند و نماینده را تطمیع نمی کند چرا که نماینده می داند رای اش در انظار عمومی قرار دارد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مهمترین اولویت مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند

آیت الله محمد جعفر منتظری  در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امنیت، عدالت، رفاه و آسایش معیشتی مواردی‌اند که مردم به آن‌ها نیازمند هستند زیرا همه مولفه‌های پیشرفت یک جامعه و ترقی یک کشور در لوای امنیت تحقق پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جوانان بسیاری در دفاع از امنیت سیستان و بلوچستان جان خودشان را از دست داده‌اند ما خودمان را به این افراد مدیون‌می دانیم اگر این پاسداران و صیانت کنندگان نبودند وضعیت ما وضعیت دیگری بود بنابراین باید قدردان این افراد باشیم.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از همه کسانی که در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ارتش، بسیج و مجموعه قرارگاهی که امنیت را در سیستان و بلوچستان و کشور به وجود آورده‌اند؛ تقدیر می‌کنیم تصریح کرد: دشمن به شدت تلاش می‌کند امنیت را که امری حیاتی است را در کشور سلب کند و امنیت را از جامعه ما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ دفاع از کشور اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که بخشی از آن‌ها به اطلاع مردم می‌رسد و بسیاری از آن‌ها توسط مسوولان امنیتی و اطلاعاتی گفته نمی‌شود، دشمن در همه عرصه‌ها برای ایجاد نا امیدی در بین مردم اتاق فکر راه‌اندازی کرده تا شکاف و اختلاف را بزرگ جلوه دهد اما اکنون دشمن سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خورده که هنوز گیج است.

آیت الله منتظری به اقدام مقتدرانه ایران در تنبیه اسرائیل اشاره کرد و افزود: پس از این اقدام دنیا به تلاطم افتاده است حادثه ای که برگ زرینی بر کتاب قطور و پرافتخار نظام جمهوری اسلامی که در طول ۷۵ سال تولد نامشروع رژیم کودک کش صهیونیستی به راه افتاده در قالب موشک و پهپاد تبلور پیدا کرد و خانه آن‌ها را به لرزه انداخت و این اقدام ایران دنیا را متحول کرد.

وی بیان کرد: کشورها و حوزه‌های مختلف در بین کشورهای اسلامی در تجزیه و تحلیل این قضیه هستند و این افتخاری برای مردم کشور است که منشا آن انقلاب عظیم و اعتقادات راسخ و تربیت یافتن در مکتب قرآن است.

رییس دیوان عالی کشور عنوان کرد: امام راحل در این‌ مکتب تربیت یافت و انقلاب را به وجود آورد که اکنون ۳۵ سال است که رهبر معظم انقلاب پرچمدار این انقلاب است و این انقلاب را رهبری کرده که در دنیا بی بدیل است.

وی اظهار کرد: کسانی که انقلاب را قبول دارند بیایند در یک محفل بیان کنند که مثل جمهوری اسلامی کجا وجود دارد. پیشرفت عظیمی که نصیب ملت شده محصول فکر و اندیشه جوانان ما است ملت رشید و توانمند ما فوق آنچه که می‌توانیم استحقاق خدمت دارند و ما مسوولان در تمامی حوزه‌ها وظیفه داریم آنچه که در توان است صادقانه و مخلصانه در خدمت مردم باشیم.

آیت الله منتظری تصریح کرد: عدالت تنها مختص دستگاه عدلیه نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه ها باید مجری عدالت باشند در واقع در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت وظیفه همه است اما دستگاه قضا مرجع مردم برای رفع خصومت است.

به گزارش ایرنا، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی‌راد را به سِمت ریاست کل دادگستری سیستان و بلوچستان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

پیش از این علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بود و حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد پیش از این رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند