Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:31:14 GMT

اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۴۹۱

اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران

دادستانی فدرال آمریکا در اقدامی کم سابقه پیگیری پرونده اتهامی علیه یک بانکدار ایرانی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، دادستان‌های آمریکایی از قاضی دادگاه فدرال در منطقه منهتن نیویورک که مسئولیت رسیدگی به نقض تحریم های بانکی را بر عهده دارد  خواسته‌اند به دلیل نبود مدرک کافی در اثبات اتهامات نقض تحریم های بانکی ایران توسط آقای علی صدر هاشمی نژاد ۴۰ ساله، رسیدگی به این پرونده را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متهم شده بود با استفاده از نظام مالی آمریکا وجوهی به ارزش مجموع ۱۱۵ میلیون دلار را بابت حق پیمانکاری شرکت‌های ساختمانی ایران در ونزوئلا به ایران منتقل کرده است.

پدر اقای صدر هاشمی شرکت " استراتوس" را تاسیس کرده که دارای فعالیت های خارجی زیادی‌است. علی صدرهاشمی پیشتر مدیرعامل یک بانک بین المللی در کشور مالت بوده است.

صدر که ساکن واشنگتن است، در پنج مورد از جمله تقلب بانکی و پولشویی توسط مقامات قضائی آمریکا متهم شده بود. با این حال وی در دفاع از خود گفته است که شرکت های جدید را با هدف توسعه کسب و کار پدرش در خارج از ایران بنا کرده است.

 به گفته آنتونی سابینو، استاد حقوق در مدرسه کسب و کار دانشگاه سنت جانز، این اقدام کاملاً غیر معمول است. پیشتر و در سال ۲۰۰۸ رسیدگی به پرونده تد استیونز، سناتور سابق ایالت آلاسکا با درخواست دادستان ها متوقف شده بود. وی به هفت اتهام مربوط به جرایم مالی متهم شده بود. سابینو با بیان اینکه درک این که چه اتفاقی افتاده سخت است افزود: این مورد خیلی در دادگاه منطقه منهتن سابقه نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی صدر هاشمی نژاد روابط ایران و آمریکا تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسرائیل توسط ایران از زبان معاون رئیسی
  • تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا