Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:58:23 GMT

ملخ‌ها از استان بوشهر برچیده شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۷۰۹

ملخ‌ها از استان بوشهر برچیده شدند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: اگر چه امسال با هجوم بیشتر ملخ‌ها رو به رو بودیم، با تلاش پیگیر توانستیم زودتر از پارسال، ملخ‌ها را نابود کنیم.

خسرو عمرانی افزود: این آفت بیشتر در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان وجود داشت که این شهرستان‌ها به طور کامل از وجود ملخ پاکسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اکنون مبارزه فقط در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی در مرز استان فارس و بوشهر صورت می‌گیرد و در استان خودمان دیگر ملخ نداریم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال بود، بیان کرد: تجربه سال گذشته در کنار امکاناتی که از قبل برای مبارزه با ملخ آماده کرده بودیم و مبارزه بهنگام، باعث شد ملخ‌ها پیش از بالغ شدن از بین بروند که همین موضوع هم سطح مبارزه را کمتر کرد و هم زمان آن را کوتاه‌تر.

عمرانی عنوان کرد: پارسال مبارزه با این آفت در سطح ۱۰۴ هزار هکتار صورت گرفت، اما امسال با وجود به ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار رسید. همچنین پارسال مبارزه تا اوایل تیر ادامه داشت، اما امسال در خرداد مبارزه را تمام کردیم.

او گفت: امسال ملخ‌ها در مناطق سخت گذر بودند به همین علت مبارزه با آن‌ها دشوار بود و هواپیما و خودرو‌های دارای تجهیزات یو ال وی به کارمان نیامد و فقط به صورت زمینی و با استفاده از سم‌پاش‌های پشت تراکتوری، زنبه‌ای و اتومایزر پشتی با این آفت مبارزه کردیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به این نکته نیز اشاره کرد که امسال علاوه بر اینکه ملخ نتوانست به مزارع و باغ‌ها آسیب بزند به عرصه‌های طبیعی هم کمترین خسارت را وارد کردند.

عمرانی با اشاره به فعالیت ۶۰ گروه ردیابی و مبارزه با ۱۲۰ دستگاه سم‌پاش در کار پایش و مبارزه با ملخ، افزود: اکنون ۱۲ گروه مبارزه همچنان فعال هستند و مناطق مختلف را پایش می‌کنند تا در صورت بروز ملخ به سرعت با آن مبارزه شود.

او بیان کرد: برخی نقاط مهم و حساس که خطر ورود ملخ در آن‌ها وجود دارد چندین بار بازدید و دو تا سه بار سم‌پاشی شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، خرید ۴۰ دستگاه سم‌پاش را یکی از کار‌های خوبی عنوان کرد که امسال برای مبارزه با ملخ صورت گرفت و افزود: به اندازه کافی سم ذخیره کرده‌ایم به طوری که با آن می‌توانیم صد هزار هکتار زمین دیگر را علیه این آفت سم‌پاشی کنیم.

ملخ‌های صحرایی برای دومین سال پیاپی از اسفند ۹۸ وارد استان بوشهر شدند.

این ملخ‌ها که به آن‌ها ملخ دریایی هم می‌گویند سال ۹۷، پس از حدود ۵۰ سال به این استان آمدند.

کارشناسان معتقدند این آفت ممکن است تا پنج سال در استان دیده شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی هجوم ملخ مبارزه با ملخ محصولات کشاورزی استان بوشهر ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰۰ نیروی راهدار و ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی در محورهای استان خصوصاً نقاط کوهستانی مستقر هستند.

وی یادآور شد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی پیرامون بارندگی شدید و سیل آسا خصوصاً در نقاط مرکزی و جنوب استان بوشهر، احتمال انسداد راه‌ها، تخریب پل و اختلال در سفرهای بین شهری وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به مردم و رانندگان توصیه کرد: سفرهای غیرضروری را به زمان دیگری و پس از این سامانه بارشی موکول کنند.

وی تصریح کرد: مردم و رانندگان می‌توانند شرایط جوی جاده‌ها و وضعیت تردد در محورهای استان بوشهر را به صورت شبانه روز از طریق تماس با شماره و سایت اینترنتی ۱۴۱ سایت مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه عوامل تخریب جاده‌ای یا بروز مشکل در مسیر راه‌ها، آن را به مرکز مدیریت راه‌های استان اطلاع دهند تا عوامل و گشت‌های راهداری نواقص اعلامی احتمالی را رفع کنند.

کد خبر 6079139

دیگر خبرها

  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • راهداری استان بوشهر در حالت آماده‎باش قرار رفت
  • حق الزحمه های نجومی با راه اندازی سامانه خود نویس برچیده شد
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • مبارزه با ملخ مراکشی در بستر تالاب پریشان
  • ️مبارزه بیش از ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی تحت کشت غلات ورامین بر علیه سن مادر
  • تمامی پرواز‌های فرودگاه‌های کرمان لغو شد
  • رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا برچیده شود
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات در مازندران