Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اعطا کرده است.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، محمد سپهر مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد با بیان اینکه این صندوق تمامی منابع در اختیار خود را به شرکت‌های متقاضی ارائه کرده است، افزود: سال گذشته این صندوق براساس منابع داخلی، خط اعتباری و دیگر سرمایه‌های در اختیار حدود ۷۰۰ میلیارد  ریال تسهیلات در قالب ۴۷۵ فقره تسهیلات اعطا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد خاطرنشان کرد: کمترین میزان اعطا تسهیلات این صندوق مبلغ ۴ میلیون تومان و بیشترین آن به مبلغ ۲ میلیارد تومان بوده است.

سپهر خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۶۷۰ درخواست اعطا تسهیلات به صندوق اعلام شد که حدود ۷۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

تسهیلات ۷۰ میلیاردی ریالی صندوق به پروژه‌های خطرپذیر در سال ۹۸

وی افزود: کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در سال ۹۸ حدود ۳۰ جلسه برگزار کرد که در این جلسات ۳۳ پروژه مورد بررسی قرار گرفت که در مجموع ۷ پروژه تایید و قرارداد سه پروژه به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال منعقد شد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان یزد گفت: همچنین ۴ پروژه دیگر نیز در مسیر مذاکره قرار دارند تا با جلب مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد این پروژه‌ها نیز منعقد شود.

سپهر افزود: همچنین برنامه داریم در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه سرمایه‌گذاری ریسک پذیر نقش پررنگ‌تری ایفا کنیم.

سپهر اضافه کرد: اولویت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد برای اعطا تسهیلات براساس منابع داخلی با شرکت‌های منطقه به خصوص استان یزد است اما صندوق در حوزه خط اعتباری محدودیتی ندارد و برای کل کشور این خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد در پارک علم وفناوری هرمزگان گفت: این صندوق از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان، مراکز رشد قشم و پارک بیوتکنولوژی قشم حمایت می کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تاکید کرد: ۵۰ فقره تسهیلات خط اعتباری این صندوق به شرکت‌های متقاضی سراسر کشور اختصاص داده شده است.

ارتباط صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با نهادهای تخصصی استان

سپهر اظهار داشت: این صندوق ارتباط خوبی با نهادهای تخصصی استان دارد و در حال حاضر حدود ۱۷۰ شخص حقیقی و حقوقی سهامدار این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه ۶ دانشگاه استان سهامدار صندوق پژوهش و فناوری یزد هستند، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان نظام مهندسی رایانه، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت های بزرگ از سهامداران این صندوق بشمار می روند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد تاکید کرد: درحال حاضر تعدادی از اعضای هیات علمی نیز به عنوان شخص حقیقی سهامدار این صندوق هستند.

سپهر اضافه کرد: این صندوق عاملیت مالی بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری هرمزگان را دارد که منابع این نهادها در اختیار صندوق است و براساس نظر این نهادها منابع از طریق صندوق هزینه می‌شود. همچنین این صندوق عاملیت برخی منابع پژوهشی شرکت برق منطقه‌ای استان یزد را نیز برعهده دارد.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از سازمان برنامه و بودجه به صورت سالانه کمک فنی و اعتباری دریافت می‌کند، افزود: این صندوق ارتباط خوبی با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارد.

راه اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با اشاره به راه اندازی مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک در استان یزد گفت: این مرکز با حمایت صندوق پژوهش و فناوری استان یزد راه اندازی شده است که در این مرکز نیازهای صنایع رصد و شناسایی می شود و به فناوران و شرکت های دانش بنیان اعلام می شود.

سپهر اظهار داشت: مرکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک استان یزد بستر تزریق فناوری به صنعت را نهادینه کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد سپهر تسهیلات وام سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر صندوق پژوهش و فناوری استان یزد سازمان نظام مهندسی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات

حجت‌الاسلام عبدالله هادیان، استاد حوزه، مبلغ دینی و کارشناس حوزه وقف در رابطه با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت این سازمان از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامی مثبت و قابل تقدیر است، اظهار کرد: کاری که عالمانه انجام شود، اثر بیشتری از اقدامات یا منافع مقطعی دارد. یکی از مهمترین اعمال انسان همان وقف به عنوان صدقه جاریه است که به صورت دائمی و مستمر دیگر افراد جامعه را نیز منتفع می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه گر چه تعریف وقف شامل حبس مال و هزینه منفعت آن با توجه به نیات واقفان در راهی مشخص است، گفت: ورود سازمان اوقاف به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان خیلی خوب است. رشد این حوزه همچنین از نظر سخت‌افزاری برای نگهداری، بهینه‌سازی و بروزرسانی موقوفات هم اثرگذار خواهد بود؛ چون به هر حال کار علمی انجام می‌شود. 

این استاد حوزه و مبلغ دینی تصریح کرد: استفاده‌ از این نوع خدمات نیز به روز است. برای مثال نیاز کشور در حال حاضر فعالیت‌های اقتصادی است که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری به این حوزه ورود کنند، باعث رشد اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی می‌شوند.  

هادیان اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شفافیت در مناصب اقتصادی می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مردم از طریق فناوری‌های روز را تسهیل می‌کند. در مجموع توجه به اقدامات علمی این شرکت‌ها در نهایت باعث رونق تمام جامعه می‌شود. 

وی تأکید کرد: در زمان‌های گذشته اگر وقفی انجام می‌شد، یک نیت فردی بود ولی اکنون با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال از تشکیل حکومت اسلامی باید نیات فردی را کنار گذاشته و با گفتمان‌سازی برای اجرای وقف در حوزه اجتماعی تلاش کرد؛ یعنی باید نیازهای جامعه را بررسی و براساس شاخص‌های آن موقوفات را درنظر بگیریم. 

این استاد حوزه و مبلغ دینی بیان کرد: البته در نهایت باید به فکر حکومت تمدن‌ساز باشیم؛ یعنی باید در مسیر حرکت به سمت حکومت جهانی وجود مبارک امام زمان (عج) این موضوع را درنظر بگیریم که به عنوان حکومت زمینه‌ساز، موقوفات نیز باید در این مسیر باشند و لاجرم از حوزه علم و فناوری باید این زمینه‌سازی را انجام دهیم.

هادیان اضافه کرد: خود علم به تنهایی کاری نمی‌کند و باید در حوزه تحول، اجرایی و تجاری‌سازی وارد شود. بنابراین، باید سرمایه‌ها به این سمت سوق پیدا کند. اوقاف هم به عنوان سازمانی که دارای سرمایه‌های زیاد مردمی است و با نیات خیر برای اعتلای دین و جامعه اقدام کرده است، مسئولیت سنگینی از این نظر دارد. 

وی تشریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به حوزه تبلیغات دین از طریق فناوری اطلاعات و آی ‌تی ورود کنند. اکنون دنیای داده‌ها مطرح شده و حوزه تحلیل داده‌ها با مبنای علوم انسانی حوزه بسیار بکری است.

این استاد حوزه و مبلغ دینی افزود: در حوزه فنی و دیگر حوزه‌های اقتصادی زمینه‌سازی انجام شده ولی در حوزه علوم انسانی که منشأ تبلیغات دینی است کم‌کاری شده است. این اقدامات بسیار مثمرثمر و جزء واجبات برای سازمان اوقاف است که باید انجام دهد. 

هادیان در مورد ظرفیت‌های سازمان اوقاف برای حمایت از علم و دانش و همچنین، رابطه علم و وقف بیان کرد: این سازمان به عنوان یکی از نهادهای مهم می‌تواند در حوزه توسعه علم و فناوری کشور مطرح شود. سازمان اوقاف ضمن ارائه خدمات می‌تواند از بهره‌های ایجاد شده خود شرکت‌ها نیز به آن‌ها پاداش دهد و از طرح‌های مولد و نوآورانه حمایت کرده و از ظرفیت‌های وقف برای ارتقای سطح دانش و فناوری استفاده کند. 

این استاد حوزه و مبلّغ دینی تصریح کرد: علم و وقف می‌توانند رابطه متقابل و مکملی داشته باشند. وقف می‌تواند منابع مالی و مادی برای توسعه علم ایجاد و از طرفی دیگر علم و فناوری می‌تواند ارزش‌ افزوده بیشتری برای موقوفات ایجاد کند. 

هادیان گفت: وقتی در حوزه اجتماعی ورود می‌کنیم، شاید نیت واقف عام‌المنفعه باشد ولی می‌توان با حفظ نیت واقف نسبت به سرمایه‌گذاری در علم و فناوری با حمایت از نخبگان اقدام کرد. نگاه تمدنی به حفظ، بهینه‌سازی و آینده موقوفات بسیار مهم است و باید موقوفات را با یک الگوی خاص به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کرد.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود