Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس، پرهیز از شعارزدگی و عمل به الزامات محیط زیستی را مورد تاکید قرار داد و به تشریح اقدامات این پالایشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهرداد دهداری ضمن گرامی‌داشت روز جهانی محیط زیست، به تشریح اقدامات این پالایشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخت و چگونگی اجرای هدفمند و سازمان‌مند اقدامات مبتکرانه این حوزه را شرح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهداری با اشاره به این که برای آبیاری فضای سبز 70 هکتاری پالایشگاه به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نمی شود، تاکید کرد: با استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در ساعات ابتدایی یا انتهایی روز در قالب سیستم آبیاری قطره ای نه تنها فضای سبز پالایشگاه را حفظ کرده ایم که آن را گسترش داده ایم و چنین رویکردی به معنای استقرار سیستم مدیریت سبز در این حوزه است.

وی در ادامه به شیرین سازی آب دریا برای استفاده در واحدهای فرآیندهای اشاره کرد و افزود: در این موضوع نیز نهایت دقت را به خرج داده ایم تا کمترین مخاطرات زیست محیطی در این حوزه ایجاد شود.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: راه اندازی و بهره برداری از واحدهای پالایش آب ترش جهت استفاده مجدد از آب در واحدهای عملیاتی، جداسازی گازهای اسیدی و انتقال به واحد بازیافت گوگرد در همین راستا صورت پذیرفته است.

وی از نمونه برداری، آزمایش و آنالیز روزانه خروجی پساب و همچنین خروجی آب خنک کننده مبدل های حرارتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و اضافه کرد: طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم بسته جهت بازچرخانی و خنک‌سازی آب، نصب آنالایزرهای برخط روی کانال برگشت آب به دریا، استفاده از تجهیزات جهت جذب آلودگی احتمالی بخار آب، پایش مستمر چاه های پایش آب های زیرزمینی و استفاده مجدد از بخار مصرفی از دیگر اقدامات مبتکرانه برای حفظ منابع آبی در این ابرپالایشگاه است.

دهداری بکارگیری تمهیدات مناسب به منظور بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی را یکی دیگر از راه های حفظ محیط زیست خواند و گفت: با مصرف سوخت های پاک، کاهش فلرینگ، استفاده از تجهیزات با بازدهی بالا و بازیافت گازهای حاصل از فرآیند تولید به عنوان سوخت سعی کرده ایم تا حساسیت خود را نسبت به حفظ محیط زیست در عمل نشان دهیم.

وی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به سبب تولید بنزین با استاندارد فراتر از یورو5 یکی از عوامل اصلی بهبود کیفیت هوای کشور ذکر کرد و افزود: بهره برداری از واحد بازیافت گوگرد در این پالایشگاه جهت تولید و جامدسازی گوگرد و ممانعت از رهاسازی گازهای اسیدی و سولفیدی نیز به کاهش آلودگی هوا منجر شده است.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس، انجام تعمیرات دوره ای در این پالایشگاه را موضوعی مهم و حساس دانست و گفت: با انجام این عملیات علاوه بر سنجش ایمنی و کارایی تجهیزات، عایق بندی ها، تنظیف، نحوه ی مصرف سوخت و سایر پارامترهایی که بر محیط زیست نیز موثرند، نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در پایان دوری از شعارزدگی و فرهنگ سازی را اصلی ترین موضوعات در بحث حفاظت از محیط زیست خواند و تاکید کرد: برگزاری همایش ها و رویدادهای مختلف محیط زیستی، برپایی تورهای تفریحی با رویکرد پاکسازی محیط زیست، تشکیل کمیته مدیریت سبز، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی محیط زیست، تصفیه فاضلاب و مدیریت انرژی برای پرسنل، انتشار مستمر پیام های آموزشی در فضای حقیقی و مجازی و عقد تفاهم نامه همکاری برای خفاظت از زیست کره گنو از مهم ترین برنامه های اخیر فرهنگی شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حوزه حفاظت از محیط زیست بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست شرکت نفت ستاره خلیج فارس حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی بوجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آبگرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.

یازرلو ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد: برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد