Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:45:23 GMT

«شرح کامل فیه ما فیه» چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۸۷۷

«شرح کامل فیه ما فیه» چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش خبرنگار مهر، شرح کریم زمانی بر «فیه‌ ما فیه» اثر مولانا که به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ دهم رسیده، علاوه بر توضیحاتی که درباره آن در خبر مهر از تجدیدچاپ این‌کتاب (اینجا) منتشر شد، ویژگی‌های دیگری دارد که باعث شد توضیحات نگارنده این‌کتاب را به خبر اول بیافزاییم.

همان‌طور که اشاره شد، چاپ اول «شرح کامل فیه ما فیه» سال ۹۰ به بازار نشر عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دهمش عرضه شده‌اند و به گفته مولفش، اولین کتابی است که شرح کامل «فیه ما فیه» را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی در توضیح بیشتر درباره این‌کتاب می‌گوید به‌دلیل این‌که حتی اهالی ادبیات هم بدون نشانه‌ها و علامات، در خوانش چنین متن‌هایی دچار مشکل می‌شوند، در شرح خود بر اثر مورد اشاره، علامتگذاری‌های دقیقی انجام داده تا این‌مشکل رفع شود.

مولف شرح فیه‌مافیه درباره لغات و تعبیرهای دشوار مندرج در فیه ما فیه هم می‌گوید، تمام آن‌ها را معنی کرده و به زبانی ساده‌فهم برگردانده است. همچنین برای هر قسمت از شرح خود، عنوانی را انتخاب کرده که متناسب با متن است و مخاطب را در درک معنی و محتوای متن کمک می‌کند. به گفته زمانی، این‌شرح، بیش از ۳۰۰ عنوان دارد.

کتاب ۶۶۲ صفحه‌ای «شرح کامل فیه ما فیه» همان‌طور که اشاره شد بیش از ۳۰۰ بخش و عنوان دارد که هرکدام به‌طور جداگانه، شرح و تحلیلی را در بر می‌گیرند که به گفته مولف، تمام تحلیل‌ها، مستند به آثار مولانا هستند.

کد خبر 4942133 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مولوی ادبیات فارسی کریم زمانی تجدید چاپ عرفان اسلامی کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر ویروس کرونا معرفی کتاب تازه های نشر سالروز ارتحال امام خمینی رایزنی فرهنگی ادبیات جهان ادبیات گردشگری میراث فرهنگی موزه بازار نشر درگذشت چهره ها فیه ما فیه شرح کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

به گزارش عصر ایران، دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از ۴ سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود. 

دنزا زد ۹ جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم‌ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد ۹ جی تی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود ۵.۲ متر طول دارد. برخی سایت‌ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: ۵۱۸۰ میلیمتر طول/ ۱۹۹۰ میلیمتر عرض / ۱۵۰۰ میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محور‌ها ۳۱۲۵ میلیمتر.

بال فعال (الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی‌های تایید شده دنزا زد ۹ جی تی هستند.

دنزا زد ۹ جی تی

این چینی مجهز به ۳ موتور الکتریکی است که مجموعا ۹۵۲ اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است ۳۰۸ اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام ۳۲۲ اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز ۲۸۷۵ کیلوگرم است. بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی ۵۰:۵۰ میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت، اما مرسدس در دسامبر ۲۰۱۰ از این پیمان خارج شد و سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش داد. پس از آن دنزا ۳ خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل‌های مینی ون دی ۹، ان ۷ و ان ۸ بود؛ بنابراین زد ۹ جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم ۱۰ درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد ۹ جی تی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • جادوی شرق در سمرقند
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی؛ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو
  • iOS۱8 با ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه می‌شود
  • تبلت iQOO Pad 2 Pro چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • کدام قالیشویی تهران را انتخاب کنم؟