Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@21:21:55 GMT

امشب یک سیارک از کنار زمین ردمیشود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۹۱۳

ناسا به اجاره چندین تسلکوپ در سراسر جهان برای اسکن آسمان در شب پرداخته تا سیارک‌ها و دنباله‌دارهای نزدیک زمین را رصد کنند. این تلسکوپ‌ها حداقل پنج سیارک را در هر شب شناسایی می‌کنند و سپس برنامه اسکوت به انجام محاسبه در مورد میزان خطر برخورد آن‌ها با زمین می‌پردازد. ناطقان: یک سنگ بزرگ فضایی امشب(یکشنبه) به فاصله نسبتا نزدیکی از زمین خواهد رسید، اما ابزار جدید ناسا نشان داده که خطری از جانب این سیارک، زمین را تهدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 به نقل از ان.پی.آر، این ابزار که یک برنامه رایانه‌ای موسوم به "اسکوت" (Scout) است، در حال حاضر در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در کالیفرنیا در حال آزمایش است.

این برنامه مشابه یک سیستم هشدار مزاحم سماوی است که بطور مداوم داده‌های تلسکوپ‌ها را به دنبال گزارش‌هایی از اجسام نزدیک زمین اسکن می‌کند. در صورتی که گزارشی در این مورد پیدا شود، این برنامه به سرعت محاسباتی در مورد در خطر بودن زمین انجام می‌دهد و سایر تلسکوپ‌ها را به رصد پیگیرانه برای وجود خطر احتمالی می‌گمارد.

ناسا به اجاره چندین تسلکوپ در سراسر جهان برای اسکن آسمان در شب پرداخته تا سیارک‌ها و دنباله‌دارهای نزدیک زمین را رصد کنند. این تلسکوپ‌ها حداقل پنج سیارک را در هر شب شناسایی می‌کنند و سپس برنامه اسکوت به انجام محاسبه در مورد میزان خطر برخورد آن‌ها با زمین می‌پردازد.

سیارکی که امشب از کنار زمین خواهد گذشت، ابتدا در 25 اکتبر توسط تلسکوپ Pan-STARRS در هاوایی کشف شده بود. چند ساعت بعد، اطلاعات اولیه در مورد آن روی سایت مرکز سیاره‌های کوچک در رصدخانه اخترفیزیک اسمیتسونین ارسال شد. سپس اسکوت محاسبات سریع خود بر روی این داده‌ها آغاز کرده و نشان داد که این سیارک به سمت زمین در حال حرکت است اما با فاصله نزدیک به 500 هزار کیلومتر از کنار سیاره عبور خواهد کرد.

رصد سه تلسکوپ دیگر بر این یافته‌ها صحه گذاشت و ستاره‌شناسان همچنین توانسته‌اند جزئیات بیشتری در مورد این سیاره پیدا کنند. برای مثال، اندازه این سنگ فضایی بین دو تا 25 متر است.

سیستم اسکوت هنوز در حال آزمایش است و اواخر سال جاری به مرحله عملیاتی خواهد رسید. منبع: ایسنا برچسب ها: سیارک ، زمین ، سنگ فضایی ، تلسکوپ ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیارک زمین سنگ فضایی تلسکوپ ناطقان تلسکوپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هدف از برگزاری هفته زمین پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز _ یکشنبه دوم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته زمین پاک (۲ الی ۸ اردیبهشت‌ماه) و شعار این هفته «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، اظهار کرد: شعار جهانی این هفته «سیاره زمین در مقابل پلاستیک» است.

وی هدف از برگزاری هفته زمین پاک و هوای پاک فراهم آوردن فضایی برای فعالیت‌های توسعه‌ای دوستداران محیط زیست دانست و افزود: شعار محیط زیست بر اساس محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه است و محیط زیست سالم با مشارکت آحاد مردم تحقق می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر اندازه دانش‌افزایی و آگاهی در خصوص محیط زیست داشته باشیم به همان میزان محیط زیست برای ما و نسل آینده سالم می‌ماند.

جلیلیان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته، گفت: برگزاری کارگاه و کارگروه مدیریت پسماند؛ فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به خصوص جوامع محلی، دانش‌آموزان و دانشجویان؛ پاکسازی بوستان‌ها و پارک‌ها با مشارکت بیش از ۳۷ انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان، نشست تخصصی به صورت وبیناری با رئیس سازمان محیط زیست و برگزاری نشستی با مدیران ۵۵ خانه محیط زیست استان از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیون ایرانی ۸۰ میلیون همیار محیط زیست هستند، اضافه کرد: همیاران در راستای حفظ محیط زیست با ما همکاری می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم استانی‌ها با توجه به بارش‌های خوب و طبیعت زیبای بهاری و حیات وحش استان مردم برای حفظ محیط زیست عاری از هرگونه آلودگی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 746658

دیگر خبرها

  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • گل امشب سردار به بولونیا؛ پیام مهم به دروسی
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد
  • برنامه‌های هفته «زمین پاک» در کرمانشاه اعلام شد
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)