Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا، این تهدید ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل در حالی روز گذشته (جمعه) مطرح شد که سازمان جهانی بهداشت به دولت های آمریکای لاتین در مورد خطر لغو محدودیت‌های اجتماعی پیش از کُند شدن روند شیوع کرونا هشدار داده است.

برزیل همچنان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ناشی از کرونا روبرو بوده اما بولسونارو همچنان خواستار لغو سریع قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۱.۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین به کرونا مبتلا شده‌اند و کارشناسان از این منطقه به عنوان کانون جدید کرونا یاد کرده‌اند.

بیشتر رهبران آمریکای لاتین محدودیت‌های اجتماعی را بیشتر از بولسونارو جدی گرفته‌اند.

تاکنون بیش از ۶۴۶  هزار نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۵ هزار فوتی داشته است.

بولسونارو روز گذشته به خبرنگاران گفت که این کشور مساله خروج از سازمان جهانی بهداشت را بررسی می‌کند مگر اینکه این سازمان دیگر یک سازمان سیاسی نباشد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن به همکاری با سازمان جهانی بهداشت پایان می‌دهد و این سازمان را بازیچه دست چین خوانده بود.

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است. در این میان فشارها علیه ژائیر بولسونارو رو به افزایش بوده و مشخص نیست که آیا وی می‌تواند از این فشارها جان سالم به در ببرد یا مجبور به استعفا می‌شود.

به رغم اینکه اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

از زمان آغاز شیوع کرونا در برزیل، ریس‌جمهوری این کشور در قبال این چالش جهانی رویکرد جدی در پیش نگرفته و همین امر موجب بروز اختلافات در میان مقامات برای مهار این ویروس شد.

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

پیش از این گزارش شده بود که حزب کارگران قرار است درخواست رسمی خود را برای آغاز فرآیند استیضاح بولسونارو به مجلس نمایندگان این کشور ارائه کند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت ژائير بولسونارو برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت ژائير بولسونارو برزیل دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت ژائير بولسونارو برزیل سازمان جهانی بهداشت کرونا در برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ایتنا - یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند.
سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و هوای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش دادند که دمای هوا در اروپا تقریبا دو برابر میانگین نرخ جهانی شروع به گرم شدن است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، این دو نهاد هشدار دادند که گرمای زمین، سلامتی انسان‌ها، ذوب‌شدن یخچال‌های طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی را به خطر قرار می‌دهد.

در گزارش این دو نهاد ناظر بر وضعیت آب و هوا، تاکید شده است که گرمای زمین در اروپا از دهه ۱۹۸۰ میلادی حدود دو برابر بیشتر از میانگین جهانی افزایش یافته و به تبع آن شمار مرگ و میر ناشی از گرما نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

افزایش شدت گرما در سال جاری
این دو نهاد در گزارش خود اشاره کردند که رکوردهای افزایش گرما، امسال نیز ادامه یافته است؛ سه ماه اول سال ۲۰۲۴، گرم‌ترین‌ماه‌ها از سال ۱۹۴۰ بوده است.

در حال حاضر رکورد بیشترین دمای اروپا ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد است که در سال ۲۰۲۱ در سیسیل ایتالیا به ثبت رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که تغییرات آب‌وهوایی منجر به افزایش موج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید کرده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نفر در سال گذشته به طور مستقیم در ارتباط با طوفان، سیل و آتش سوزی جان خود را از دست داده‌اند.

هزینه خسارات اقتصادی ناشی از آب‌وهوا در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۳.۴ میلیارد یورو (حدود ۱۴.۳ میلیارد دلار) برآورد شده است.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند