Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:17:24 GMT

شهردار واشنگتن ترامپ را به چالش کشید +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۶۹۳۸

شهردار واشنگتن ترامپ را به چالش کشید +عکس

خیابانی که شعار معروف مقابله با نژادپرستی در آن نقاشی شده همان نقطه از پایتخت آمریکا است که تظاهرات اول ژوئن به شدت در آنجا سرکوب شد تا دونالد ترامپ بتواند در نمایشی از پیش طراحی شده از کاخ سفید خارج شود.

به گزارش مشرق و به نقل از یورونیوز، موریل باوزر٬ شهردار واشنگتن خیابانی را که درست مقابل کاخ سفید قرار دارد به شعار این‌ روزهای معترضان به خشونت و برخورد نژادی پلیس در ایالات متحده یعنی «جان سیاه‌پوست ارزش دارد» تغییر نام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شانس پیروزی ترامپ یا بایدن همچنان برابر است! آمریکا علیه آمریکا آیا آمریکا به سمت انقلاب پیش می‌رود؟

این شعار اکنون با حروف بسیار درشت و زرد رنگ در طول و عرض خیابان شانزدهم واشنگتن خود نمایی می‌کند.

تغییر نام خیابان منتهی به کاخ سفید از سوی شهردار واشنگتن در واقع نوعی پیام به یکی از سرشناس‌ترین شهروندان پایتخت ایالات متحده است که برغم اعتراض‌های گسترده ملی و بین‌المللی نسبت به نحوه قتل جورج فلوید همچنان در پی استفاده از زور برای خاموش کردن صدای معترضان است.

دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا و مستاجر کاخ سفید به دلیل تلاش برای بازگرداندن نظم به هر قیمت،‌ حتی متوسل شدن به ارتش و نیروهای گارد ملی مورد انتقاد اغلب همکاران سابق خود از جمله وزیر دفاع پیشین و فعلی ایالات متحده قرار گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا آنطور که منتقدان می‌گویند همچنان به رویکرد تفرقه افکنانه خود ادامه می‌دهد و به جای بازشناسی و حل مشکل ریشه دار توسل به خشونت‌ نژادی در کشورش به دنبال سرپوش گذاشتن به بحران و بارگرداندن آرامش به ایالات متحده است.

ترامپ حتی از نام جورج فلوید،‌ جوان سیاه‌پوستی که به طرزی فجیع بدست یک مامور پلیس به قتل رسید نیز استفاده می کند تا به مقاصد انتخاباتی خود بیشتر نزدیک شود.

او در خصوص کاهش نرخ بیکاری در ماه مه گفته که «جورج فلوید ما را از بالا نگاه می‌کند و آنچه در کشور روی داده را فوق‌العاده می‌داند.»

موریل باوزر٬ شهردار واشنگتن تصاویری ویدیویی از نقاشی شعار «جان سیاه‌پوست ارزش دارد» بر کف خیابان شانزدهم را به ضمیمه پیامی خطاب به بریونا تیلور، زنان سیاه‌پوستی که توسط لوییویل در ایالت کنتاکی کشته شد،‌ توییت کرد.

شهردار واشگنتن در این پیام خطاب به برونا تیلور نوشت: «برونا روز تولد توست و اجازه بده تا با عزم ایستادگی کنیم؛ عزم برای تبدیل کردن آمریکا به سرزمینی که باید باشد.»

موریل باوزر و دونالد ترامپ بر سر نحوه استفاده رئیس جمهوری آمریکا از نهادها و سازمان‌های مجری قانون و نیز به کارگیری پلیس نظامی برای سرکوب تظاهرات با یکدیگر اختلافات اساسی دارند.

دونالد ترامپ در پی اختلافات قبلی و پس از اقدام شهردار واشنگتن در تغییر نام خیابان مقابل کاخ سفید با انتشار توییتی ضمن بی کفایت توصیف کردن وی نوشت که موریل باوزر همان فردی است که دائما برای دریافت کمک‌های مالی به او مراجعه می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد که شهردار واشنگتن اکنون با گارد ملی که به گفته ترامپ او را از شرمساری نجات داد در حال جنگ است.

خیابانی که شعار معروف مقابله با نژادپرستی در آن نقاشی شده همان نقطه از پایتخت ایالات متحده است که تظاهرات اول ژوئن به شدت در آنجا سرکوب شد تا دونالد ترامپ بتواند در نمایشی از پیش طراحی شده از کاخ سفید خارج شود و انجیل بدست مقابل کلیسای سنت جان عکس یادگاری بگیرد.

واکنش ماموران انتظامی اما نتوانسته از شدت مبارزه در میان معترضان بکاهد. هزاران تظاهر کننده قرار است روز شنبه برای رساندن صدای اعتراض خود در یک راهپیمایی بزرگ شرکت کنند که گفته می‌شود بزرگترین تجمع اعتراضی در واشنگتن از ابتدای به راه افتادن جنبش کنونی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم دونالد ترامپ جورج فلوید آمریکا ایالت کنتاکی ترامپ دونالد ترامپ انجیل کاخ سفید واشنگتن شهردار واشنگتن دونالد ترامپ ایالات متحده کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • ارسال پیام بازدارندگی در وعده صادق/ طوفان الاقصی ارکان رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران