Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمه گفت: گشت‌های مشترک، به طور میدانی وارد عرصه شده‌اند و تحت مدیریت و نظارت مدعی العموم، مبادرت به جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم روستا‌ها و اراضی ملی و دولتی می‌کنند. تاریخ انتشار: 09:55 - 17 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۵۴۹

سعید منیری در گفت‌و‌گو با میزان، در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی گرمه تصریح کرد: برای پیشگیری از توسعه موارد تغییر کاربری‌های غیرمجاز باید در حوزه‌های پیشگیری و مقابله، هماهنگی و تعامل سازنده و راهگشا وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمه افزود: نقش ضابطین خاص و عام از جمله جهاد کشاورزی که به عنوان ضابط خاص فعالیت می‌کنند، طبق قوانین و مقررات موضوعه در موارد بروز جرائم مشهود و ساخت و ساز‌های غیرمجاز بسیار حائز اهمیت و بازدارنده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دستور ویژه دادستان شهرستان گرمه در جهت رفع مشکلات کنارگذر خلیج فارس

وی با مثبت ارزیابی کردن نتایج و آثار اجتماعی و فرهنگی اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت و پاسداری از حقوق عمومی و بیت المال خاطرنشان کرد: این دادستانی حسب وظایف ذاتی و رسالتی که در باب پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه و بیت المال دارد، اخیرا طرحی را اجرایی نموده که به موجب آن دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط از جمله منابع طبیعی و امور اراضی، راه و شهرسازی و فرماندهی انتظامی این شهرستان متعاقب برقراری گشت‌های مشترک، به طور میدانی وارد عرصه شده است.

منیری تصریح کرد: بر این اساس، این گشت‌ها تحت مدیریت و نظارت مدعی العموم، مبادرت به جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم روستا‌ها و اراضی ملی و دولتی می‌کنند و مراتب نیز طی صورتجلسه‌ای به متصرفین فعلی ابلاغ می‌شود.

گفتنی است شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان شمالی واقع است و دارای ۱ بخش مرکزی و ۷ دهستان می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تغییر کاربری ساخت و ساز های غیرمجاز شهرستان گرمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد