Web Analytics Made Easy - Statcounter

با بازگشایی مساجد در فلسطین اشغالی، نخستین نماز جمعه با حدود ۵۰ هزار فلسطینی اقامه شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آر تی»، ده ها هزار فلسطینی نماز جمعه را برای نخستین بار بعد از بازگشایی مساجد از روز یکشنبه (11 خرداد ماه) در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: حدود 50 هزار نمازگزار در این روز در مسجدالاقصی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیخ «محمد علی سلیم»، خطیب مسجدالاقصی نماز جمعه را اقامه و خطبه را ایراد کرد و از فلسطینی ها خواست حضور بیشتری در مسجدالاقصی داشته باشند.

 

وی افزود: این نخستین جمعه بعد از دو ماه تعطیلی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که نمازگزاران در مسجدالاقصی حاضر شده اند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس از نمازگزاران خواسته بود سجاده های شخصی به همراه خود بیاورند و هنگام نماز ماسک بر صورت زده و هنگام ورود به مسجد مراقب باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

نگهبانان مسجدالاقصی نیز در ورودی مسجد به نمازگزاران ماسک داده و مواد ضد عفونی می زدند و از نمازگزاران می خواستند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

بیش از دو ماه مسجدالاقصی برای جلوگیری از ویروس کرونا تعطیل بود و نماز تنها با حضور تعداد محدودی از کارکنان اداره اوقاف اسلامی قدس اقامه می شد.

 

ماه رمضان نیز مسجدالاقصی تعطیل بود و نماز با حضور تعداد محدودی اقامه شد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان مسجدالاقصی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان قربانی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از تمام مردم گلستان برای شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم غزه و فلسطین دعوت کرد.

او گفت : مردم گلستان با حضور پرشور خود در این راهپیمایی و تجمع ، بار دیگر ضمن اعلام حمایت از آرمان بزرگ آزادی مسجد الاقصی و قدس، فریاد مرگ بر اسرائیل را سر می دهند.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت
  • عکس/ حضور فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی
  • راهپیمایی نمازگزاران اصفهانی در حمایت از مردم غزه
  • اعلام حمایت نمازگزاران آبادانی و خرمشهری از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر
  •  اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت‌الله طباطبائی‌نژاد
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه