Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:17:57 GMT

گواردیولا دستیار جدیدش را انتخاب کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۷۶۸۸

گواردیولا دستیار جدیدش را انتخاب کرد

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی دستیار جدید خود را انتخاب کرد تا جای خالی میکل آرتتا را پر کند. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 6 ماه از جدایی میکل آرتتا از کادر فنی تیم فوتبال منچسترسیتی، به نظر می‌رسد که سرمربی این تیم پپ گواردیولا دستیار جدیدش را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سایت ESPN، باشگاه منچسترسیتی به زودی «خوآنما لیو» کسی که پپ گواردیولا او را به عنوان بهترین مربی تمام دوران بازیگری‌اش توصیف کرده است، به عنوان مربی جدید آبی پوشان شهر منچستر معرفی خواهد کرد.

لیو 54 ساله تا پیش از این هدایت تیم کینگدائو هوانگهای چین را برعهده داشت اما دوران حضور او در این تیم به پایان رسید و حالا قرار است به عنوان جانشین میکل آرتتای که ماه دسامبر از سیتی جدا شد تا هدایت آرسنال را برعهده بگیرد، فعالیت کند.

گواردیولا و لیو رابطه کاری و دوستانه‌ای قدیمی دارند. گواردیولا در فصل 06-2005 در آخرین تیم دوران بازیگری‌اش دورادوس مکزیک 6 ماه زیر نظر لیو بازی کرد و در تمرینات این تیم از شیوه‌های مربیگری این مرد اسپانیایی نکته‌برداری می‌کرد.

لیو در یکی از مصاحبه‌هایش درباره گواردیولا گفت: «پپ یکی از مهمترین افراد زندگی من است. او را مانند پسرم دوست دارم». گواردیولا هم تمجید مربی سابقش را با معرفی او به عنوان بهترین و تأثیرگذارترین مربی دوران بازیگری‌اش در کنار یوهان کرایف پاسخ داد.

لیو سال 1995 در سن 29 سالگی با رساندن تیم سالامانکا به لالیگا به جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا تبدیل شد. او سابقه مربیگری در کشورهای مکزیک، کلمبیا، شیلی، ژاپن و چین را دارد.

تمایل گواردیولا به هدایت یک تیم فوتبال در رده ملی

نکته جالب درباره دوران مربیگری لیو آن است که او تحقیرآمیزترین شکست خود را در ماه نوامبر سال 2010 زمانی که هدایت تیم آلمریا را برعهده داشت، با نتیجه 8 بر صفر مقابل بارسلونای تحت هدایت پپ گواردیولا متحمل شد.

انتهای پیام/

 

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط منچسترسیتی فوتبال اسپانیا گواردیولا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منچسترسیتی فوتبال اسپانیا گواردیولا منچسترسیتی فوتبال اسپانیا گواردیولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال تراکتور که با هدایت پاکو خمز اسپانیایی فصل بیست و سوم را آغاز کرده بود، با قطع همکاری توافقی با وی، به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای ادامه رقابت های لیگ و فصل آینده است.

در شرایطی که پیش از این تاکید شده بود که تراکتور به دنبال گزینه خارجی است و حتی برخی نام ها هم مطرح شد، اما خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد احتمال منتفی شدن حضور سرمربی خارجی در این تیم زیاد است و یک ایرانی هدایت سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت.

در همین راستا مذاکرات مدیران تراکتور با یحیی گل محمدی به مراحل پایانی رسیده است اما برای نهایی شدن توافق، سرمربی سابق پرسپولیس باید مسایلی که از گذشته برایش ایجاد شده است را برطرف کند. این موضوع به اتفاقات غیرفوتبالی مربوط می شود و سرمربی مد نظر تراکتور باید بتواند این مشکل را حل کند.

در صورتی که گل محمدی شرط مدیران تراکتور را محقق کند، به عنوان سرمربی آینده این تیم فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور به خبرنگار مهر اعلام کرد با تصمیم مدیران باشگاه حمید مطهری به عنوان سرمربی موقت این تیم تا زمان انتخاب سرمربی جدید انتخاب شده و هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

کد خبر 6087304

دیگر خبرها

  • آینده ژائو کانسلو در منچسترسیتی از زبان پپ گواردیولا
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟
  • شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • هدایت تراکتور به دستیار قلعه‌نویی سپرده شد
  • دستیار یحیی، سرمربی موقت تراکتور شد
  • جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم
  • عبدالله ویسی: شاید فردا به تیم دیگری بروم؛ مگر گواردیولا از مونیخ به سیتی نرفت؟
  • خواسته هواداران لیورپول: جرارد را بیاورید، نه زیدان!