Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:22:55 GMT

نفت رکورد هفتگی زد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۱۵۸

نفت رکورد هفتگی زد

بهای معاملات نفت خام تحت تاثیر خبر نشست اوپک پلاس در روز شنبه برای بحث درباره طرح تمدید کاهش تولید در سطح فعلی و همچنین بهبود آمار اشتغال آمریکا روز جمعه افزایش چشمگیری پیدا کرد و رشد هفتگی قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رساند.

به گزارش ایسنا، اوپک و متحدانش روز شنبه کنفرانس ویدیویی برگزار خواهند کرد و ابتدا نشست اعضای اوپک و سپس دو ساعت بعد نشست اعضای اوپک پلاس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، انتظار می‌رود این تولیدکنندگان درباره تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ژوییه به توافق رسمی دست پیدا کنند. این گروه تصمیم گرفت تاریخ نشست خود را که ابتدا نهم و دهم ژوئن برنامه ریزی شده بود جلو بیاندازد ولی نتوانست در چهارم ژوئن که زمان جدید پیشنهاد شده بود، دیدار کند. دیدار امروز سیگنالی به سرمایه گذاران نفت درباره عزم این گروه برای تثبیت ارزش نفت ارسال می کند.

بیورن تورنهاگن، مدیر بازارهای نفت در شرکت ریستاد انرژی در این باره نوشت: بازار تحت تاثیر نشست اوپک پلاس قرار دارد. قیمتهای نفت پس از این که نشست اوپک برخلاف انتظارات در روز پنج شنبه برگزار نشد، سقوط کردند و معامله گران احساس کردند که بین اعضای گروه درباره تمدید کاهش تولید فعلی اختلاف نظر وجود دارد. اکنون با اعلام خبر نشست در روز شنبه، جو بازار تغییر کرده و قیمتها افزایش یافت.

در این بین آمار آمریکا که نشان داد ۲.۵ میلیون شغل در ماه مه احیا شد و نرخ بیکاری از ۱۴.۷ درصد در آوریل به ۱۳.۳ درصد در مه کاهش پیدا کرد، از رشد قیمتهای نفت پشتیبانی کرد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، گزارش مطلوب بازار کار آمریکا نشان می دهد که احیای اقتصادی در حال وقوع است و این امر به معنای بهبود مصرف نفت خواهد بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه دو دلار و ۱۴ سنت معادل ۵.۷ درصد افزایش یافت و در ۳۹ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای نفت برنت برای تحویل در اوت دو دلار و ۳۱ سنت معادل ۵.۸ درصد افزایش یافت و در ۴۲ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

طبق آمار بازار داوجونز، نفت وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته ۱۱.۴ درصد و نفت برنت ۱۱.۸ درصد رشد کرد. هر دو شاخص قیمت برای ششمین هفته متوالی رشد هفتگی داشتند و برای چهارمین روز معامله متوالی بود که در بالاترین قیمت سه ماه اخیر بسته شدند.

نفت از محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ که باعث سقوط تقاضا برای این کالا شده، به شدت آسیب دیده است. با این حال بازگشایی اقتصادها در سراسر جهان نور امیدی به بازار نفت تابانده است.

عربستان سعودی و روسیه که بزرگترین اعضای اوپک پلاس هستند چهارشنبه گذشته برای تمدید کاهش تولید در سطح فعلی ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه به توافق اولیه دست پیدا کرده بودند اما مذاکرات به دلیل موضوع پایبندی ضعییف برخی از اعضا به کاهش تولید طولانیتر شد.

مارشال استیو، تحلیلگر بازارهای انرژی در شرکت "آی اچ اس مارکیت" در این باره گفت: موضوع مهم این است که عربستان سعودی و روسیه درباره تمدید کاهش تولید حتی اگر به مدت یک ماه هم باشد، توافق دارند. اگر بازار در این فاصله متوازن نشود آنها احتمالا این کاهش تولید را در اوت هم تمدید می کنند.

در این بین سازمان آرگوس با اشاره به اظهارات نمایندگان اوپک اعلام کرد که نشست کمیته فنی مشترک اوپک و غیراوپک در روز ۱۷ ژوئن و کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک روز ۱۸ ژوئن برگزار می شود. گزارش ماهانه اوپک هم ۱۷ ژوئن منتشر می شود.

خبر توافق اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز پس از تعهد عراق و نیجریه به بهبود پایبندی به توافق کاهش تولید منتشر شد. عراق تنها به نیمی از یک میلیون بشکه در روز سهمیه کاهش تولید نفت خود در ماه مه عمل کرد و نیجریه هم تولیدش را از میزان توافق شده تنها ۵۲ درصد کاهش دهد.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته ۱۶ حلقه کاهش یافت و به ۲۰۶ حلقه رسید. شمار دکلها از اواسط مارس تقریبا هر هفته کاهش داشته که به معنای کاهش تولید نفت این کشور است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، معامله گران انرژی همچنین به طوفانی چشم دوخته اند که باعث به راه افتادن سیل در مکزیک و آمریکای مرکزی شده است. انتظار می رود طوفان استوایی کریستوبال روز شنبه از بخش مرکزی خلیج مکزیکو عبور کند و روی تولید نفت و گاز طبیعی این منطقه تاثیر بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک میلیون بشکه در روز تمدید کاهش تولید اوپک پلاس روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن

حسین محمودی گفت: مجتمع مس شهربابک در زمینه تولید اکسید مولیبدن طی پارسال با افزایش ۴۴/۹ درصدی به تولید ۲ هزار و ۲۶۷ تن رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان مجتمع مس سرچشمه، علاوه بر ثبت رکورد جدید در زمینه اکسید مولیبدن، کنسانتره تولیدی تغلیظ میدوک با افزایش ۵/۵ درصدی به میزان ۱۶۶ هزار و ۴۳۹ تن رسید و رکورد جدیدی به ثبت رسید. همچنین مجموع کنسانتره تولیدی پارسال در مجتمع مس شهربابک نیز برابر با ۱۹۰ هزار و ۳۶۸ تن است.

 مدیر مجتمع مس شهربابک به ثبت رکوردهای جدید تولیدی در زمینه های سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک، سنگ سولفور فراوری شده تغلیظ و نرخ خوراک تغلیظ میدوک نیز اشاره کرد و گفت: سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک با ۲/۴ درصد افزایش نسبت به رکورد قبل، به میزان ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۳۴۶ تن در سال ۴۰۲ رسید. 

وی تصریح کرد: تولید سنگ سولفور فرآوری شده تغلیظ با ۱/۶ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۳ تن رسید و نرخ خوراک تغلیظ نیز با ۱/۳درصد افزایش به میزان ۹۳۲ تن در ساعت رسید و رکورد های جدیدی را به ثبت رسانده اند.

 محمودی ثبت رکوردهای تولیدی را مرهون سخت کوشی کارکنان مجتمع مس دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم گام های مثبتی در مسیر افزایش تولید و رونق اقتصادی برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی