Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:59:22 GMT

استفاده از ظرفیت‌‌ صادراتی چادرهای نانویی ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۲۳۱

استفاده از ظرفیت‌‌ صادراتی چادرهای نانویی ایرانی

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف از تلاش این مرکز برای استفاده از ظرفیت‌های صادراتی چادرهای نانویی ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری ستاد فناوری نانو، صابر قاضی‌پور، مدیر اجرایی موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف درباره صادرات چادرهای نانویی این موسسه می‌گوید: « سال گذشته صادرات به نیجریه و سوریه داشتیم و در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان نیز ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌هایی نیز به کردستان عراق و اکراین فرستاده‌ایم. این پارچه‌های چادری دارای پوشش نانو به دلیل نازک بودن و ظرافتی که دارند در تولید لباس شب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین بازار این محصول تنها کشورهای اسلامی نیست و می‌توان به کشورهای مختلف صادر شود.»

قاضی‌پور از تولید و فروش ماهانه ۸۰۰  قواره چادر نانو در سال گذشته خبر داد و گفت: «به دلیل استفاده از فناوری‌نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار هستند. ما از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی‌استاتیک در این پارچه‌ها استفاده کرده‌ایم و علاوه بر تولید پارچه‌های چادری، از این فناوری برای تولید لباس مردانه نیز استفاده می‌شود به طوری که در حال حاضر در هر فصل تقریبا ۱۰ هزار پیراهن مردانه با استفاده از این فناوری تولید و به بازار عرضه می شود.»

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف از برنامه این موسسه برای استفاده از فرصت‌های تحقیقاتی در داخل کشور خبر داد و افزود: « سال گذشته با همکاری برنامه آیچلنج چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه‌های پنبه‌ای با کمک فناوری‌نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر معرفی شدند و در حال حاضر به دنبال توسعه فناوری ارائه شده توسط این دو فناور هستیم.»

وی افزود: « علاوه بر رقابت چالش آیچلنج، فعالیت‌های دیگری نیز در مسیر توسعه فناوری و کسب و کار داشته‌ایم. برای مثال ما در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)  مستقر شده‌ایم و یکی از تجهیزات پوشش‌دهی منسوجات را در این مرکز برای ارائه خدمات قرار داده‌ایم. با این کار، فناوران و محققانی که نیاز دارند منسوجات خود را پوشش‌دهی کنند با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان می‌توانند از خدمات این دستگاه استفاده کنند. ما امیدوار هستیم که استقرار این دستگاه در آیکن بتواند به جامعه علمی و تحقیقاتی کشور کمک کند و کمی از هزینه‌های پژوهش در حوزه منسوجات را کم کند.»

لازم به ذکر است موسسه فرهنگی پژوهشی حجاب و عفاف تولیدکننده انواع چادر و قواره‌های چادری در محصولات خود از نانوذرات آنتی‎باکتریال استفاده می‌کند و انواع چادر با خاصیت آنتی‌باکتریال را به بازار عرضه کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»