Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:25:29 GMT

دولت ذخائر و انبارها را نگه داشته و انبارها پر است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۲۸۷

روحانی با تاکید بر اینکه اپیدمی کرونا طولانی مدت خواهد بود، گفت: مردم باید بدانند یک پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی هنوز وجود ندارد تا زمانی که بتوانیم به یک واکسن مورد تایید و در دسترس دست یابیم ممکن است زمان طولانی را پیش رو داشته باشیم. به همین دلیل در ذهن مردم این نباشد که امروز اصول بهداشتی را رعایت کنند اما فکر کنند تا ۱۵ روز دیگر این بیماری تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصور در شرایط فعلی باید از ذهن مردم ما حذف شود. ناطقان: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا،  با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه صبح امروز این ستاد، گفت: وزارت بهداشت و درمان گزارشی از آمادگی این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور آماده هستند تا افرادی که مایل هستند یا لازم است نمونه گیری از آنها انجام شود به این مراکز مراجعه کنند. همچنین ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده ارائه اقدامات بهداشتی هستند که همه آنها افتخارات بزرگی برای کشور است.

وی افزود: از لحاظ علمی و تحقیقاتی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته ایم و تاکنون ۱۹۹۲ بیمار در زمینه ویروس کرونا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. همه این موارد نشان می دهد نه تنها در مقام عمل از سوی کادر درمانی صورت گرفته بلکه در زمینه علمی و تحقیقاتی نیز با توجه به اینکه ایران در سطح پانزدهم در رتبه علمی در جهان است کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با بررسی های انجام شده دو دارویی که در بیماری کووید ۱۹ تا حدی موثر بودند به دست آمده است و در حال استفاده از آن هستیم و امیدواریم این روند تحقیقاتی و علمی ادامه پیدا کند.

روحانی با اشاره به جایگاه حوزه بهداشت و درمان ایران در سطح جهان، گفت: در سال های اخیر ایران همواره در حوزه بهداشت در سطح اول جهان مطرح بوده که این از جمله افتخارات ایران است.   همه مردم نیز این را به خوبی می دانند زیرا زمانی در نوبت بودند تا برای معالجه به کشورهای  اروپایی و آمریکا سفر کنند اما امروز در جایگاهی قرار داریم که تعدادی از ایرانیان و غیرایرانیان در نوبت هستند تا به ایران سفر کنند و تحت معالجه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: امروز حتی پیچیده ترین عمل های جراحی مانند پیوند اعضا در کشور ما صورت می گیرد که از افتخارات حوزه بهداشت و درمان ایران است. در موضوع کووید ۱۹ نیز با همین تلاش و امکانات موجود بخش بهداشت، فعالیت های خوبی انجام داده است و به تجهیز بیمارستان ها پرداختند اینکه هزار سی تی اسکن و آی سی یو در این مدت سه، چهار ماهه آماده شده است و همچنین ۴۰ سی تی اسکن جدید برای بیمارستان ها تهیه شده نشان می دهد در حین مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران تجهیز بیمارستان ها نیز به خوبی پیش می رود که جا دارد از  مدافعان پرتلاش میدان سلامت تشکر کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اپیدمی کرونا طولانی مدت خواهد بود، گفت: مردم باید بدانند یک پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی هنوز وجود ندارد تا زمانی که بتوانیم به یک واکسن مورد تایید و در دسترس دست یابیم ممکن است زمان طولانی را پیش رو داشته باشیم. به همین دلیل در ذهن مردم این نباشد که امروز اصول بهداشتی را رعایت کنند اما فکر کنند تا ۱۵ روز دیگر این بیماری تمام شده است. این تصور در شرایط فعلی باید از ذهن مردم ما حذف شود.

روحانی ادامه داد: ما به طور دقیق نمی دانیم پایان این اپیدمی چه زمانی است و تا کی ادامه خواهد داشت. بنابراین دستورالعمل های بهداشتی باید برای مدت طولانی توسط مردم رعایت شود.

وی تاکید کرد: مردم باید استفاده از ماسک، مکان های شلوغ مانند مترو و اتوبوس را همیشه مدنظر داشته باشند و از اجتماعاتی که در کنار هم قرار می گیرند مانند مراسم عروسی و عزاداری همچنین دید و بازدید را برای مدتی کنار بگذارند تا زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کم خطر، گفت: در جلسه امروز وزیر بهداشت گزارشی ارائه دادند که بر اساس آن منشاء پیک اپیدمی در یک منطقه مراسم عروسی بوده است یعنی جامعه، جامعه بی مشکلی بوده اما یک عروسی برگزار شده و پشت سر آن مشکلات فراوانی برای مردم و کادر درمانی به وجود آمده و خسارات فراوانی برای اقتصاد و فرهنگ کشور در بر داشته است.

روحانی خطاب به مردم، تصریح کرد: از مردم می خواهم توجه داشته باشند آنچه برای آینده مدنظر قرار می دهند برای یک هفته یا یک ماه پیش رو نباشد. حداقل چند ماه آینده را مدنظر قرار بدهند. مردم لااقل باید تا پایان سال اصول بهداشتی را رعایت کنند تا ببینیم چه می شود.

وی با بیان اینکه هر چه پیش می رویم ابعاد شیوع ویروس کرونا برای ما آشکارتر می شود، افزود: در آن اوایل یک امید کاذبی ایجاد شده بود که با گرم شدن هوا دیگر خبری از ویروس نیست اما دیدیم این امید درست نبود و هوا گرم شد و گرمای هوا تاثیری روی این ویروس نداشت. یا اینکه مدتی شایعه شد که این ویروس به تدریج ضعیف می شود اما دیدیم این چنین نیست و از لحاظ علمی هیچ کس نمی تواند بگوید این ویروس ضعیف شده است.

رئیس جمهور گفت: ما نمی توانیم به یک امید کاذب و واهی که متخصصان آن را تایید نمی کنند، تکیه کنیم.

تکمیل می شود... منبع: مهر برچسب ها: اپیدمی ، کرونا ، رئیس جمهور ، روحانی ، ستاد مقابله با کرونا ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اپیدمی کرونا رئیس جمهور روحانی ستاد مقابله با کرونا ناطقان ویروس کرونا رئیس جمهور ذهن مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟

نگاهی به بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۳.۸۹ درصد، دومین دستگاهی است که بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور حدود سه چهارم از کل بودجه سالانه دولت را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس برآورد‌ها این بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته و به ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بودجه دستگاه‌های اجرایی شامل ۷۷ درصد از کل بودجه عمومی کشور است که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی مختلف در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد به طوری که ۷۸.۸ درصد متعلق به قوه مجریه ۱۷ درصد مربوط به سایر دستگاهها، ۳.۹ درصد قوه قضاییه و ۰.۳ درصد سهم قوه مقننه است.

در این میان نگاهی به سهم قوه مقننه از بودجه دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین سهم را از بودجه دستگاه‌های اجرایی دارند و در مجموع بیش از ۴۲ درصد از بودجه دستگاهی را تشکیل می‌دهند.

سهم ۴۸ درصدی وزارت بهداشت از کل اعتبارات اختصاصی

نگاهی به اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتبارات اختصاصی دستگاه‌ها نشان می‌دهد که این وزارتخانه سهم ۴۸ درصدی از کل اعتبارات یاد شده را دارد.

در کنار آن باید توجه داشت که وزارتخانه با ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، پس از وزارت کار بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاه‌های اجرایی دارد که ۱۳.۸۹ درصد از کل مصارف دولت را در بر می‌گیرد.

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت برای وزارت بهداشت بودجه ۳۹۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومانی در نظر گرفته است که رشد ۲۷ درصدی نسبت به بودجه امسال دارد؛ از این رقم ۲۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و ۲۰ هزار و ۹۵۶ هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات سرمایه‌ای است که به ترتیب ۱۷ درصد و ۲۰۷ درصد رشد دارد.

نکته قابل تامل اینکه در لایحه بودجه ۱۳۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان درآمد اختصاصی برای این وزارتخانه دیده شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۳۷ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد افزایش بودجه اعتبارات سرمایه‌ای وزارت بهداشت همسو با برنامه دولت سیزدهم است که قصد دارد در سال پایانی دولت، طرح‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی کند چنانچه در دو سال و نیم گذشته توانسته است در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه نماید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داده است.

یکی از نکات مهم در جداول بودجه دستگاه‌های اجرایی، رشد جهشی بودجه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که ذیل وزارت بهداشت تعریف می‌شوند. طبق لایحه دولت، اعتبارات سرمایه‌ای ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور رشد بیش از ۱۰۰ درصد را در سال جاری تجربه خواهند کرد که از جمله می‌توان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تهران، مرکزی، همدان، تربت حیدریه، نیشابور، آذربایجان شرقی، مراغه، بوشهر، لرستان، اهواز، دزفول، گیلان، کرمان، گلستان، هرمزگان اشاره کرد.

علاوه بر این، اعتبارات سرمایه‌ای صندوق رفاه دانشجویان ۱۸۸۳ درصد، سازمان غذا و دارو ۳۳۷ درصد، سازمان انتقال خون ایران ۲۸۶ درصد و انستیتوپاستور ۲۳۰ درصد امسال رشد خواهد داشت که علت افزایش جهشی اعتبارات عمرانی صندوق رفاه، به برنامه وزارت بهداشت به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟