Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:55:52 GMT

افزایش حوزه‌های آزمون‌های نهایی از ۲۷۴به ۵۰۰ حوزه

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۳۹۶

افزایش حوزه‌های آزمون‌های نهایی از ۲۷۴به ۵۰۰ حوزه

مدیرکل شهر تهران و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت از دو حوزه امتحان نهایی شهر تهران و فرایند برگزاری امتحانات در این حوزه‌ها بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در این بازدیدهای سرزده که از دبیرستان پسرانه شهید آیت الله مدنی و دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فراست واقع در منطقه یک شهر تهران صورت گرفت، خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به مدارس ابلاغ شده است، گفت: حوزه های امتحان نهایی باید تمامی ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات نهایی را رعایت کنند و دانش آموزان پیش از شروع امتحان و برای ارتقای امنیت و صحت امتحانات نیم ساعت قبل از شروع امتحانات، وارد سالن و روی صندلی‌ها نشسته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به افزایش امنیت امتحانات گفت: ارسال سوالات رمز گذاری شده و بازگشایی رمز سوالات از طریق الکترونیکی بین ۱۵تا ۳۰دقیقه وابسته به مقدار زمان لازم برای تکثیر و تعداد سوالات، پیش از امتحان به قرنطینه و اتاق تکثیر سوالات واقع در حوزه  اجرا ارسال می‌شود و در این مدت سوالات تکثیر شده به حوزه امتحانی ارسال می‌شود.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت آزمون‌های حضوری در پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه نهم در انتخاب رشته دانش آموزان و آینده شغلی دانش آموزان موثر است و امتحانات پایه دوازدهم هم به دلیل تاثیر معدل دیپلم در کنکور دارای اهمیت است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد حوزه‌های آزمون‌های نهایی را از ۲۷۴حوزه به ۵۰۰حوزه افزایش داده است و تعداد دانش آموزان در حوزه‌های امتحان نهایی از تعداد ۲۷۴نفر به۱۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است.

فولادوند گفت: تعداد۵۰۰تب سنج برای حوزه‌های امتحانات نهایی خریداری شده است تا پیش از ورود عوامل اجرایی و دانش آموزان حرارت بدن آنها سنجیده شود. همچنین با بسیج توافق کرده‌ایم تا برای ضد عفونی مدارس در قبل و بعد از برگزاری آزمون به ما کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت آموزش جهت پیشگیری از تکثیر کرونا گفت: مربیان بهداشت و مدیران حوزه‌های اجرا آموزش‌های لازم را پیش از برگزاری امتحانات جهت پیشگیری از شیوع کرونا دیده‌اند و با توجه به این آموزش‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون‌ها رعایت می‌شود و خانواده‌ها از این بابت و در مورد سلامت فرزندانشان نگرانی نداشته باشند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، طی این دو بازدید نحوه ضد عفونی دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله گذاری بین صندلی‌ها در محل برگزاری آزمون، مخزن سوالات و ... مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزان شهر تهران آزمون ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی