Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حسینیه امام زاده سیدالسادات گلپایگان با حدود ۶۰ سال قدمت، فرسودگی شدید و ترک‌هایی خطرناکی در صحن و دیواره‌های آن مشاهده می‌شود که با تخمین مشاوران فنی حدود یکصد میلیون تومان هزینه تعمیر و مرمت در بردارد اما براساس پیشنهاد اساتید معماری تعمیر و مرمت حسینیه به دلیل احتمال تخریب مجدد مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته سنگ فرش و نم زدایی آشپزخانه حسینیه امام زاده سیدالسادات گلپایگان با اعتبار ۸۰ میلیون تومان از محل موقوفات این امام زاده انجام شد اما متأسفانه شاکله ساختمان آشپزخانه حسینیه دچار ترک‌های شدید شده که با این وجود بهترین راه تخریب و بازسازی حسینیه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: تخریب و بازسازی حسینیه امام زاده سیدالسادات گلپایگان به اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان نیاز نیاز دارد، کار بازسازی سه سال طول می‌کشد چون درآمد نذورات و موقوفات امام زاده سیدالسادات که سالیان ساله که سرقفلی رفتند و اعتبارات موقوفات و درآمد آن نیز بسیار پایین است جوابگوی هزینه بازساری حسینیه نیست.

وی افزود: مستأجران مغازه‌های سیدالسادات اغلب دارای سرففلی و حق پیشه هستند و اجاره‌ها پایین است، در حال بروزرسانی مغازه‌ها هستم اما چون اجاره پایه پایین است بنابراین رشد چشم گیری نخواهد داشت.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه حسینیه امامزاده سیدالسادات گلپایگان ۴۰۰ متر مربع زیر بنا دارد که در صورت تخریب در دوطبقه شامل سالن مراسم، آبدارخانه، آشپزخانه و غیره بنا خواهد شد، متذکر شد: برای حفظ جان نمازگزاران، نماز در حسینیه سمت بالای امام زاده السادات گلپایگان برگزار می‌شود.

گفتنی است، بقعه متبرکه امام زاده سیدالسادات گلپایگان مربوط به قرن هشتم هجری است که سه تن از فرزندان امام موسی کاظم (ع) به نام‌های امامزاده اسحق، امامزاده منصور و امامزاده رضا و همچنین امامزاده یحیی فرزند امام علی نقی (ع) در آن مدفون هستند، این اثر تاریخی مذهبی هشت رقبه موقوفه تجاری دارد و در ۲۲ فروردین سال ۱۳۴۶ هجری شمسی به شماره ۶۴۲ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

کد خبر 4941931

منبع: مهر

کلیدواژه: امامزاده موقوفات اوقاف و وقف تخریب ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین سالروز ارتحال امام خمینی آتش سوزی ایلام امام خمینی ره بیرجند سانحه تصادف آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، فردا (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • تکیه تاریخی سادات اخوی احیا و بازسازی می‌شود