Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون‌های مساجد در ایام ارتحال امام(ره) با سیاهپوشی مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی و منابر مجازی تبیین اندیشه‌های حضرت امام و رسیدگی به محرومان از طریق توزیع گوشت قربانی، نشان دادند صیانت از آرمان‌های امام و رهبری کرونا و غیرکرونا نمی‌شناسد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اگرچه در روزهای ملقب به کرونایی و در شرایطی که شیوع این ویروس منحوس و ضرورت مقابله با آن و عواقبش، فعالیت حضوری در مساجد و برگزاری تجمعات مذهبی را تعطیل کرده و باعث شیفت این فعالیت ها به فضای مجازی شده است اما این تعطیلی و عدم امکان پیگیری حضوری فعالیت ها، مانع از عرض ارادت بچه های مسجد به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و شخصیت های ملی مذهبی در مناسبت ها نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهم خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبود و بچه های مسجد تحت لوای کانون های فرهنگی هنری مساجد در گرامیداشت آن به تناسب شرایط کرونایی سنگ تمام گذاشتند.

 

حجت‌الاسلام دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» با بیان اینکه حفظ اندیشه‌های امام خمینی(ره) هدف کانون‌های فهما است، اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌های فهما در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تکیه بر محور نوجوانان و جوانان دغدغه‌مند دین و فرهنگ دینی دارد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به حضور پررنگ و اثرگذار این کانون ها در گرامیداشت مناسبت های ملی مذهبی، بیان کرد: از جمله این مناسبت‌ها ارتحال جان‌سوز امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد است؛ کانون‌های فهما در سطح استان‌های مختلف هر ساله به منظور گرامیداشت آرمان‌های امام راحل و از سوی دیگر بزرگداشت یاد شهدای 15 خرداد 1342، برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار می‌دهند، هرچند که امسال به دلیل شیوع (کرونا) حجم این فعالیت‌ها کمرنگ بود اما همچنان بسیاری از برنامه‌ها در سطح فضای مجازی برگزار شد.

 

اجرای طرح تلاوت نور ویژه هدیه به امام راحل

 

 

 

 

به گفته وی سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها، ختم قرآن ذیل طرح «تلاوت نور» با نیت هدیه به روح امام راحل و شهدای 15 خرداد، غبارروبی از مزار شهدا، چاپ پوستر، اطلاع‌رسانی گسترده در سطح فضای مجازی در مورد سیره زندگی امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌های کانون‌های (فهما) در این ایام محسوب بود.

 

با توجه به اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه توسط اهالی مساجد و بچه های مسجد در ایام تعطیلی خانه های خدا به دلیل شیوع کرونا، این رزمایش با محوریت انجام قربانی و توزیع گوشت حاصل از آن بین فقرا و محرومان توسط کانون های مساجد ویژه ایام ارتحال حضرت امام اجرا شد.

 

 

 

تداوم کمک های مومنانه در ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب

 

 

 

 

چنان که به همت کانون های مساجد پایتخت، نزدیک به پنج تُن گوشت قربانی در قالب ۲۴۰۰ بسته ۲ کیلویی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد.

به گفته حجت الاسلام «مجتبی تختی پور»، این طرح به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با مشارکت خیرین مساجد استان تهران اجرا و گوشت‌ها میان ۲۴۰۰ خانواده نیازمند در ۱۶ شهرستان استان تهران توزیع شد.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران تاکید کرد: همچنین، یک تُن گوشت هم توسط کانون «امام عصر (عج)» مسجد بقیه الله(عج) شهرستان پیشوا به عنوان آغازکنندگان قیام ۱۵ خرداد تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.

کانون فرهنگی هنری «صدیقه اطهر(س)» در شهرستان جیرفت هم از مجریان طرح نذر قربانی و توزیع گوشت آن میان محرومان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بود.

همانطور که بیان شد تعطیلی مساجد و تعلیق موقت فعالیت های حضوری کانون های فرهنگی هنری به معنای توقف فعالیت بچه های مسجد نبوده و نیست، چنان که با استفاده حداکثری از فضای مجازی و ریل گذاری ها و بسترسازی های صورت گرفته از طریق پورتال بچه های مسجد، در ایام ارتحال حضرت امام، فعالیت های فرهنگی همچون اجرای طرح های «تلاوت نور» و «خیرات آسمانی» و اهدای ثواب آن به روح پرفتوح امام راحل، اجرای طرح «۱۰۰ مسجد، ۱۰۰ نمایشگاه» در قالب اینفوگرافیک بر اساس سیره امام خمینی (ره) در موضوعات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و استکبارستیزی، برگزاری مسابقه دلنوشته «سردار سلیمانی، فرزند روح الله» و مسابقه کتابخوانی «قصه های امام با بچه ها» انجام شد.

 

 

 

 

تبیین اندیشه های امام راحل در منابر مجازی، اجرای میدانی سرودهای مرتبط با شخصیت و سیره امام راحل با رعایت پروتکل های بهداشتی، طبخ و توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی بین ایتام، نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی کرونا، پخش مستند «روح‌الله» در فضای مجازی، پخش سخنرانی حضرت امام در 14 خرداد ماه از مأذنه‌های مساجد 15 دقیقه قبل از اذان ظهر و عصر و مغرب و عشاء، برگزاری مسابقه مجازی از وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی (ره) و برگزاری هفتمین جشنواره کشوری «روح خدا» در پنج بخش موشن گرافی، سرود، داستان نویسی، طراحی پوستر، برگزاری شب شعر ولایت و تحلیل دیوان اشعار امام(ره) در فضای مجازی از دیگر تدارکات کانون های مساجد برای ایام ارتحال امام در شرایط کرونایی بود که با استقبال و همراهی گسترده بچه های مسجد همراه شد.

 

بنابر آنچه که مرور شد کانون های صیانت از اندیشه ها و آرمان های امام راحل و رهبری وجهه همت و اولویت بچه های مسجد و کانون های مسجدی است که انجام آن کرونا و غیرکرونا نمی شناسد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ستاد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد امام خمینی ره کانون های فرهنگی کانون های مساجد آرمان های امام امام خمینی ره امام راحل بچه های مسجد استان تهران فرهنگی هنری ایام ارتحال امام راحل فضای مجازی فعالیت ها اندیشه ها حضرت امام برنامه ها کانون ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب