Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@15:04:25 GMT

ابلاغ شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۴۲۸

ابلاغ شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای «شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی» را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی» را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران سازمان مرکزی و رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شیوه نامه که با توجه به ماموریت تعریف شده در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مبنی بر انتشار علم و فناوری در خدمت نیازهای جامعه و در راستای اهمیت نشر کتب علمی و بازنگری شیوه‌نامه انتشار کتاب تدوین شده است، اهدافی ازجمله پاسخگویی به نیازهای علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه و کشور، توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های نشر دانشگاه، گسترش مرزهای دانش و علوم کاربردی و کارآمد مبتنی برنشر مسئله‌محور، کمک به تولید و نشر علم به منظور ارتقا ی سطح فرهنگ و دانش علمی، استفاده بهینه از منابع مالی پژوهشی دانشگاه و اجتناب از نشر بدون تقاضا و یا بدون کاربست و... را دنبال می کند.

ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای مرکزی انتشارات و اسناد علمی دانشگاه، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات در معاونت‌های موضوعی، ساختار تشکیلاتی، وظایف و اختیارات و چگونگی تشکیل و مصوبات شورای انتشارات استان‌ها و... ازجمله موضوعات مطرح شده در این شیوه نامه است.

در این شیوه نامه به موارد مربوط به شرایط عمومی و تعهدات صاحب اثر، محتوای کتاب و مسئولیت‌های مترتب بر آن، موارد مربوط به اخذ مجوزهای لازم از جمله گرفتن پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شابک (‌شماره استاندارد بین المللی کتاب) و فیپا (فهرست نویسی پیش از انتشار کتاب)، موارد مربوط به چاپ کتاب ازجمله شمارگان انتشارکتاب چاپی (کاغذی)، تجدید چاپ، انصراف ناشر و یا ناشران قبلی از چاپ کتاب، موارد مربوط به تأسیس فروشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و شرکت در نمایشگاه کتاب، جایزۀ انتشار کتاب توسط ناشران بین‌المللی و کتاب‌های برگزیده در جشنواره‌های معتبر ملی و ‌بین‌المللی کتاب، انتخاب کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی و... به تفصیل اشاره شده است.

هزینۀ تصنیف، تالیف، ترجمه، تصحیح، گردآوری‌، نقد و غیره از طریق بستن قرارداد میان ناشر و صاحب اثر، حق‌الزحمه داوری کتاب‌ها، هزینه های آماده‌سازی، نشر و انتشارکتاب، حق الزحمه حضور در جلسات و... با نظر مراجع تصمیم‌گیری از محل بودجه پژوهشی و طبق جداول قیدشده در این شیوه نامه، قابل پرداخت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن کامل شیوه‌نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه در اختیار واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي شیوه نامه جامع نشر کتب علمی دانشگاه آزاد اسلامی موارد مربوط شیوه نامه علمی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی

حمیدرضا فاطمی‌پور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌وگو با خبرنگار خرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نشریات دانشجویی جزئی از چهار نهاد مستقل دانشجویی «تشکل‌های اسلامی»، «انجمن‌های علمی»، «کانون‌های فرهنگی» و «نشریات دانشجویی» هستند که مطابق با اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی و قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز خود را از دانشگاه‌ها دریافت و در راستای فعالیت‌های خود حرکت می‌کنند.

وی عنوان کرد: هدف از ایجاد نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی در فضای علمی و فرهنگی دانشگاه است و دانشجویانی که در زمینه‌های مختلف توانایی بالایی دارند در این فعالیت‌ها جذب شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: ایده‌پردازی یکی از ویژگی‌های مهم افراد موفق است و نشریات دانشجویی می‌توانند فضای دانشگاه را به طرف عملی کردن ایده‌ها سوق دهند که موجب رشد و بالندگی جامعه، تولید و توزیع اطلاعات صحیح و توسعه علمی کشور شوند.

به گزارش آنا، دو نشریه فصلنامه دانش‌پژوه به صاحب امتیازی علی صفایی، مدیر مسئولی محمد علی شیرزاده و سردبیری هادی حسن‌پور و فصلنامه نوین دارو به صاحب امتیازی کیمیا سادات سجادی، مدیر مسئولی رضا قاسمی و سردبیری رکسانا شاهمرادی شامکان منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت