Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: نمی‌دانیم پایان کرونا چه زمانی است و بنابراین دستورالعمل‌های بهداشتی مد نظر باشد.

روحانی: نمی‌دانیم پایان «کرونا» چه زمانی است/ دستورالعمل‌ها رعایت شود

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا،  با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه صبح امروز این ستاد، گفت: وزارت بهداشت و درمان گزارشی از آمادگی این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور آماده هستند تا افرادی که مایل هستند یا لازم است نمونه گیری از آنها انجام شود به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده ارائه اقدامات بهداشتی هستند که همه آنها افتخارات بزرگی برای کشور است.

وی افزود: از لحاظ علمی و تحقیقاتی تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و تاکنون ۱۹۹۲ بیمار در زمینه ویروس کرونا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. همه این موارد نشان می‌دهد نه تنها در مقام عمل از سوی کادر درمانی صورت گرفته بلکه در زمینه علمی و تحقیقاتی نیز با توجه به اینکه ایران در سطح پانزدهم در رتبه علمی در جهان است کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با بررسی های انجام شده دو دارویی که در بیماری کووید ۱۹ تا حدی مؤثر بودند به دست آمده است و در حال استفاده از آن هستیم و امیدواریم این روند تحقیقاتی و علمی ادامه پیدا کند.

روحانی با اشاره به جایگاه حوزه بهداشت و درمان ایران در سطح جهان، گفت: در سال های اخیر ایران همواره در حوزه بهداشت در سطح اول جهان مطرح بوده که این از جمله افتخارات ایران است.   همه مردم نیز این را به خوبی می دانند زیرا زمانی در نوبت بودند تا برای معالجه به کشورهای  اروپایی و آمریکا سفر کنند اما امروز در جایگاهی قرار داریم که تعدادی از ایرانیان و غیرایرانیان در نوبت هستند تا به ایران سفر کنند و تحت معالجه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: امروز حتی پیچیده ترین عمل های جراحی مانند پیوند اعضا در کشور ما صورت می گیرد که از افتخارات حوزه بهداشت و درمان ایران است. در موضوع کووید ۱۹ نیز با همین تلاش و امکانات موجود بخش بهداشت، فعالیت های خوبی انجام داده است و به تجهیز بیمارستان ها پرداختند اینکه هزار سی تی اسکن و آی سی یو در این مدت سه، چهار ماهه آماده شده است و همچنین ۴۰ سی تی اسکن جدید برای بیمارستان ها تهیه شده نشان می دهد در حین مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران تجهیز بیمارستان ها نیز به خوبی پیش می رود که جا دارد از  مدافعان پرتلاش میدان سلامت تشکر کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اپیدمی کرونا طولانی مدت خواهد بود، گفت: مردم باید بدانند یک پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی هنوز وجود ندارد تا زمانی که بتوانیم به یک واکسن مورد تأیید و در دسترس دست یابیم ممکن است زمان طولانی را پیش رو داشته باشیم. به همین دلیل در ذهن مردم این نباشد که امروز اصول بهداشتی را رعایت کنند اما فکر کنند تا ۱۵ روز دیگر این بیماری تمام شده است. این تصور در شرایط فعلی باید از ذهن مردم ما حذف شود.

روحانی ادامه داد: ما به طور دقیق نمی‌دانیم پایان این اپیدمی چه زمانی است و تا کی ادامه خواهد داشت. بنابراین دستورالعمل های بهداشتی باید برای مدت طولانی توسط مردم رعایت شود.

وی تاکید کرد: مردم باید استفاده از ماسک، مکان های شلوغ مانند مترو و اتوبوس را همیشه مدنظر داشته باشند و از اجتماعاتی که در کنار هم قرار می گیرند مانند مراسم عروسی و عزاداری همچنین دید و بازدید را برای مدتی کنار بگذارند تا زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دلیل شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کم خطر، گفت: در جلسه امروز وزیر بهداشت گزارشی ارائه دادند که بر اساس آن منشاء پیک اپیدمی در یک منطقه مراسم عروسی بوده است یعنی جامعه، جامعه بی مشکلی بوده اما یک عروسی برگزار شده و پشت سر آن مشکلات فراوانی برای مردم و کادر درمانی به وجود آمده و خسارات فراوانی برای اقتصاد و فرهنگ کشور در بر داشته است.

روحانی خطاب به مردم، تصریح کرد: از مردم می خواهم توجه داشته باشند آنچه برای آینده مدنظر قرار می‌دهند برای یک هفته یا یک ماه پیش رو نباشد. حداقل چند ماه آینده را مدنظر قرار بدهند. مردم لااقل باید تا پایان سال اصول بهداشتی را رعایت کنند تا ببینیم چه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه پیش می رویم ابعاد شیوع ویروس کرونا برای ما آشکارتر می‌شود، افزود: در آن اوایل یک امید کاذبی ایجاد شده بود که با گرم شدن هوا دیگر خبری از ویروس نیست اما دیدیم این امید درست نبود و هوا گرم شد و گرمای هوا تأثیری روی این ویروس نداشت. یا اینکه مدتی شایعه شد که این ویروس به تدریج ضعیف می شود اما دیدیم این چنین نیست و از لحاظ علمی هیچ کس نمی تواند بگوید این ویروس ضعیف شده است.

رئیس جمهور گفت: ما نمی‌توانیم به یک امید کاذب و واهی که متخصصان آن را تایید نمی‌کنند، تکیه کنیم.

تکمیل می شود...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نیروی انسانی جدید در سال گذشته جذب شبکه بهداشت شهرستان‌های استان شدند گفت: امسال نیز جذب ۶۵۰ نفر در دستور کار است.

حمید گله‌داری افزود: این نیرو‌های انسانی پس از برگزاری ۲ نوبت آزمون استخدام در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جذب شدند و برای امسال نیز به‌منظور اجرای طرح تحول سلامت و رفع کمبود نیرو، مجوز جذب نیرو‌های جدید را دریافت کرده ایم.

او با اشاره به اجرای ۱۵۶ طرح بهداشتی در سطح استان اصفهان با اعتبار حدود هفت هزار میلیارد ریال، گفت: ۳۶ طرح از بین آنها توسط خیران و در مساحت ۱۵ هزار متر مربع در حال اجراست.

گله‌داری با بیان اینکه ۱۲۰ طرح دیگر نیز در حدود ۷۳ هزار متر مربع وسعت انجام می‌شود، افزود: این طرح‌ها شامل خانه و پایگاه بهداشت و مرکز سلامت در همه شهرستان هاست.

او با بیان اینکه از این تعداد ۳۰ طرح بهداشتی در آستانه افتتاح قرار دارد، ادامه داد: تلاش می‌شود سایر طرح‌ها نیز تا پایان امسال به اتمام برسد.

گله‌داری با بیان اینکه حدود یک هزار میلیارد ریال در سال گذشته برای تامین تجهیزات در شبکه بهداشت استان اصفهان هزینه شد، خاطرنشان کرد: ۲۰ دستگاه خودروی شاسی بلند و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت برای خدمات رسانی در مناطق سخت گذر و عشایری با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد ریال خریداری شد.

او با اشاره به تصویب تشکیلات سازمانی چهار شبکه بهداشت جدید در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها مربوط به شهرستان‌های جدید در شرق اصفهان شامل ورزنه، کوهپایه، جرقویه و هرند است که نیروی انسانی مورد نیاز آنها جذب شده و شبکه بهداشت ورزنه آغاز به کار کرده است.

گله‌داری میزان پوشش خانوار‌های روستایی استان را در شبکه‌های بهداشت حدود ۹۵ درصد اعلام کرد و  افزود: این شاخص در شهر‌ها به‌دلیل استقبال و مراجعه کمتر، پایینتر و حدود ۳۰ درصد است که این موضوع باید با مشارکت مردم، بهبود یابد.

او با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول سلامت از پارسال در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت، گفت: شهرستان‌های شهرضا، خوانسار و گلپایگان در مرحله نخست اجرای این طرح قرار گرفتند که در نیمه نخست امسال در سایر شهرستان‌ها و در نیمه دوم سال جاری در کلانشهر اصفهان اجرا خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه نیرو‌های جدید به‌عنوان مراقبان سلامت در مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت از جمله ۶۴ پایگاه جدید برای اجرای این طرح مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است و سال گذشته نیز در زمینه اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و پویش ملی سلامت برتر شد.

او با بیان اینکه از دیروز (اول اردیبهشت) هیچ پسماند عفونی به منطقه سگزی در شرق اصفهان منتقل نشده است، گفت: با مجموعه پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در استان اصفهان، همه پسماند‌های عفونی پزشکی به یک مرکز پسماندسوز منتقل می‌شود.

یکم تا هفتم اردیبهشت امسال به هفته سلامت نامگذاری شده و شعار این هفته «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان به عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

حدود یک هزار و ۲۶۰ واحد بهداشتی با حدود هفت هزار نفر نیروی انسانی در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال است که ۵۰۰ واحد، خانه بهداشت روستایی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد