Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: پیشرفت سیستم‌های پستی در دنیا، حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در جابه‌جایی کالا و مرسوله‌های پستی را اجتناب ناپذیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ شیما زرآبادی پور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود، در حال حاضر بخشی از جابه‌جایی برون شهری کالا در پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین انجام می‌شود که نیاز به به‌روزرسانی در ارائه خدمات به شهروندان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: با توجه به رویکرد مجموعه مدیریت شهری در کاهش ترددهای درون شهری به منظور کاستن ترافیک و آلودگی هوا و تأکید بر هوشمندسازی در خدمات رسانی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جابه‌جایی کالا می‌تواند در تسریع این مهم، کارگشا باشد.

وی افزود: پیشرفت سیستم‌های پستی در دنیا، حرکت به سمت استفاده از فناوری‌های نوین در جابه‌جایی کالا و مرسوله‌های پستی را اجتناب ناپذیر می‌کند.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف و ساماندهی بار در حوزه حمل و نقل درون شهری خاطرنشان کرد: درصدی از تصادفات درون شهری به موتورسواران و پیک‌های موتوری اختصاص دارد که با ساماندهی آن‌ها می‌توان در کاهش خطرات احتمالی و ایجاد بستر ایمن برای فعالیت این صنف، گام برداشت.

وی یادآور شد: البته در گذشته، چند واحد پیک موتوری در قالب یک شرکت، تجمیع و فعالیت آن‌ها تحت نظارت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ساماندهی شد، اما با توجه به وسعت فعالیت این صنف و صدور مجوزهای لازم از ارگان‌های مختلف، آمار دقیق و درستی از فعالان این حوزه در دست نیست و فعالیت آن‌ها با نظارت شهرداری انجام نمی‌شود.

زرآبادی پور گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای حمل بار و توسعه خریدهای اینترنتی، به منظور ساماندهی حمل و نقل درون شهری و برون شهری کالا، نشست‌ها و مذاکراتی با چند شرکت بخش خصوصی دارای مجوز قانونی در این حوزه انجام شده تا بتوان امکانات مطلوبی برای شهر قزوین فراهم کرد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری قزوین جابه جایی درون شهری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه‌های محله‌محور برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان در یک محله شهری با کمک مردم تعریف می‌شود و بر طیف وسیعی از مسائل از جمله خدمات، امنیت عمومی، توسعه اقتصادی یا کیفیت محیطی، تمرکز می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها ابزاری ارزشمند برای بهبود کیفیت زندگی در محله‌های شهری است.

وی تقویت روابط اجتماعی و احساس تعلق به مکان، تقویت پیوندهای اجتماعی، همکاری اهالی برای رسیدن به اهداف مشترک و بهره‌وری بیشتر منابع و امکانات محدود محله که منجر به برنامه‌ریزی دقیق می‌شود را از جمله مزایای این پروژه‌ها دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های بازگشایی گلوگاه‌های محله وحید، ارتقای بصری مادی فرح‌انگیز، ساماندهی و زیباسازی نهر عبدالله‌خان، ساماندهی فضای سبز و مبلمان شهری، در محله وحید پیش‌بینی شد که در زمان‌بندی مشخص توانستیم اجرا کنیم و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، اجرایی و موجب رضایتمندی مردم شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر گفت: در طبقه‌بندی و تطبیق مشکلات و خواسته‌های شناسایی شده با پیشنهادات و منابع موجود، همچنین اولویت‌بندی آن‌ها برای رفع مشکلات شناسایی شده وپروژه‌های تملک و بازگشایی گلوگاه‌های محله سیچان، ساماندهی مادی‌های سیچان و پاچنار، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیباسازی تکیه سیچان و دیوارنگاره و هنر شهری در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیبا سازی نهر عبداله خان، روکش و ترمیم آسفالت معابر در سطح محله سیچان در برنامه بودجه منطقه قرار گرفت.

کد خبر 746249

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان