Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ وزیر جهاد کشاورزی گفت: آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر کمک‌های شایانی به حوزه کشاورزی داشته و در این عرصه پیشرو بوده است. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدسبه نقل از آستان نیوز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان، قائم مقام تولیت و جمعی از مدیران ارشد اقتصادی آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن شکرگزاری به جهت امضاء این تفاهم‌نامه در بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر کمک‌های شایانی به حوزه کشاورزی داشته و در این عرصه پیشرو بوده است، هرگاه مشکل و گره‌ای در بخش کشاورزی داشته‌ایم و دست یاری خود را به سوی آستان قدس دراز کرده‌ایم، همواره این نهاد به ما کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه‌ای که امروز تفاهم‌نامه همکاری آن به امضا می‌رسد، از عنایات ویژه مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان بوده و ایشان همواره توجه بسیار ویژه و خاصی به بخش کشاورزی داشته و دارند و طرح‌هایی که امروز تفاهم نامه همکاری آن به امضا خواهد رسید، هدیه‌ای از سوی ایشان به مردم سیستان وبلوچستان است.

5000 بسته معیشتی از سوی آستان قدس رضوی ‌بین نیازمندان قمی توزیع شد ‌تولیت آستان قدس رضوی: درباره بازگشایی رواق‌های حرم رضوی تابع ستاد ملی کرونا هستیمابراز نارضایتی تولیت آستان قدس از شرایط محدودیت زیارت در حرم‌های مطهر/ دولت هرچه سریع‌تر نسبت به تصمیماتش ‌تجدیدنظر کند

خاوازی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه‌های کشاورزی این تفاهم‌نامه هزینه‌ بسیار زیادی شده است، ابراز کرد: امیدواریم تحت عنایت حضرت رضا(ع) با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم گامی در راستای خوشحالی مردم نجیب سیستان و بلوچستان بردارید.

رونق کشاورزی سیستان و بلوچستان با ورود آستان قدس رضوی

در ادامه این مراسم «عباس کشاورز» قائم مقام وزیر کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک به بیان جزئیاتی از پروژه‌های در دست انجام در قالب این تفاهم نامه اشاره و ابراز کرد: این پروژه‌ها در حوزه رودخانه مرزی هیرمند انجام می‌شود و هدفش رونق کشاورزی در آن منطقه است.

وی با اشاره به مشکلات مردم آن منطقه برای کشاورزی، عنوان کرد: ریز گردهایی که باد‌های دائمی به سمت هامون می‌برند، باعث شده زیست مردمان نجیب آن منطقه همواره با سختی روبه رو باشد، خشکسالی‌های متمادی و ریزگردها شرایط را برای کشاورزی در آن منطقه دشوار کرده است. لذا مردم هیچگاه از آب مطمئن برای کشاورزی پایدار برخوردار نبودند و همواره در طول تاریخ مهاجرت‌های بسیاری از آن منطقه به سایر نقاط ایران انجام شده است.

کشاورز با بیان اینکه در آن منطقه بارها کانال‌های شبکه‌های آبیاری اجرا شده اما پس از مدتی به وسیله رسوبات حاصل از ذرات ماسه‌ای حمل شده توسط بادها پر شده است، ابراز کرد: از این رو طرح آبرسانی به زمین‌های دشت سیستان به عنوان بزرگترین طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب در دست انجام است که در قالب آن سامانه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله به مزارع با هدف بهبود وضعیت مصرف آب کشاورزی انجام می‌شود.

وی افزود: وزارت نیرو 400 میلیون متر مکعب آب از 820 میلیون متر مکعب حق آبه ایران از رود هیرمند را به این پروژه اختصاص داده است و برنامه ریزی‌ها در این جهت اینکه آب از طریق شبکه‌ای به دست کشاورز برسد انجام شده است.

قائم مقام وزیر کشاورزی ابراز کرد: با توجه به آشنایی و سابقه همکاری که با مزرعه نمونه آستان قدس رضوی داشته‌ام، به این نتیجه رسیدم که مجموعه کشاورزی آستان قدس رضوی قادر است به وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای پروژه‌های توسعه همه جانبه کشاورزی در دشت سیستان کمک کند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه نیازمند واحد کشاورزی‌ با تجربه و دانشی بودیم که به مردم بگوید چه محصولی بکارند و چگونه کشت کنند؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه به فاصله 300 کیلومتر از منطقه امکان جذب بازار فروش برای تولیدات وجود ندارد، لذا نیازمند واحدی مانند آستان قدس رضوی بودیم که تجربه بسیار خوب در حوزه کشاورزی قراردادی، توان صادرات و تولید جهت دار محصولات کشاورزی را داشته باشد. 

کشاورز احداث گلخانه، دامپروری، پرورش ماهی، احداث باغات مدرن و تولیدات کشاورزی با ارزش در منطقه سیستان و بلوچستان را از برنامه‌های این تفاهم نامه خواند و عنوان کرد: رویکردهای این پروژه همه جانبه نگری و مدیریت یکپارچه منابع انسانی، آب، خاک و غیره، توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف کشاورزی، ایجاد زمینه جذب و افزایش انگیزه سرمایه گذاری و کار آفرینان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، رعایت الگوی مناسب تولید کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و محصولات کم آب و غیره است.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تفاهم نامه آستان قدس رضوی کشاورزی داشته جهاد کشاورزی بخش کشاورزی آن منطقه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت گردشگری‌ دریایی باید در چابهار رشد کند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از موضوعات مهم در ایجاد مناطق آزاد بویژه منطقه آزاد چابهار بحث توجه به تولید و صادرات به کشورهای مختلف است.

محمد کرمی امروز دوشنبه ۶ فروردین در جلسه با مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند که این موضوع مهمی است که باید ما به عنوان یک سرباز در کف میدان آن را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای پیشرفت کشور و تحقق شعار سال استفاده کنیم چرا که مساله ما مساله نظام اسلامی است و ما پای این نظام و اسلام عزیز ایستاده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ما باید در منطقه آزاد چابهار با خلاقیت و ابتکار به دنبال نوآوری باشیم.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان بویژه منطقه چابهار دارای ویژگی‌های خاصی است بر همین اساس این منطقه باید به مرکز صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود.

کرمی با بیان اینکه باید صنعت گردشگری‌ دریایی با استفاده از ظرفیت ها و نوآوری‌ها در چابهار رشد کند، عنوان کرد: قوانین در راستای مشارکت مردم در بخش تولید را باید تسهیل کنیم.

وی افزود: همه باید کمک کنند تا کار پیش برود و با سرعت این منطقه متحول شود.

همچنین استاندار با حضور در محل اجرای پروژه تامین آب شیرین شهرهای کنارک و چابهار، از نزدیک در جریان اجرای این پروژه قرار گرفت و بر ضرورت تسریع در روند اجرای تمامی پروژه های آبی در سطح استان تاکید کرد.

گفتنی است؛ فاز دوم پروژه تامین آب شیرین شهرهای چابهار و کنارک به ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۵۰ متر مکعب و فاز سوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در شهر جدید تیس در حال ساخت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات
  • صنعت گردشگری‌ دریایی باید در چابهار رشد کند