Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@16:18:59 GMT

آماری از معتادان متجاهر متبلا به کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۷۵۴

فرید براتی سده درباره آخرین آمار جمع آوری و غربالگری معتادان متجاهر گفت: تاکنون طی ۴۱ مرحله ۶۷۰۰ نفر در ۱۱ استان کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده و به مراکز معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۴۵۰۰ نفر از این معتادان تست کرونا دریافت شده است، تصریح کرد: طبق دستور العمل وزارت بهداشت و کمیته درمان از همه افرادی که وارد مراکز شده‌اند باید تست کرونا گرفته می‌شد که البته برخی از استان‌ها به طور کامل تست کرونا را از معتادان جمع‌آری شده دریافت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۵۴ نفر از معتادان جمع‌آوری شده، به کرونا مبتلا بوده‌اند، اظهارکرد: بیشترین تعداد معتادان مبتلا به کرونا (۳۴ نفر) مربوط به تهران بوده و بقیه در استان‌های دیگر هستند.

براتی سده با بیان اینکه ۴۱ نفر در مراکز ویژه‌ای که برای افراد مبتلا در نظر گرفته شده است، بستری شده‌اند، توضیح داد: بقیه این معتادان در خود مراکز قرنطینه افراد بدون علامت، در مراکز ماده ۱۶ مستقر هستند.

وی افزود: به این ترتیب ۴۹۶۸ نفر هم از ۶۷۰۰ نفر به مراکز ماده ۱۶ معرفی شدند. بقیه افراد جمع‌آوری شده یا معتاد متجاهر نبودند یا اینکه جزو معتادانی بودند که شرایط پذیرش در مراکز ماده ۱۶ را نداشتند. یعنی یا جزو اتباع بیگانه بودند یا اینکه زیر ۱۸ سال سن داشتند.

مدیرکل پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون از بین این افراد گزارشی از موارد فوتی نداشتیم، گفت: البته دو تا سه مورد از افراد جمع آوری شده حال وخیمی دارند. برای مثال در مشهد دو مورد با وضعیت وخیم گزارش شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استان کشور وزارت بهداشت درمان بهزیستی معتاد مشهد استان کشور بهزیستی درمان معتاد وزارت بهداشت جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی کلونی آسیب که معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین ایجاد کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد احمدی‌ صدر روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق تهران اظهار کرد: طی اجرای این طرح سراسری که به مدت ۱۵ روز در پایتخت به اجرا در می‌آید، نقاط گوناگون کلونی آسیب در نقاط مختلف شهر مورد ساماندهی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از این نقاط آسیب مربوط به محل زندگی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری یک زمین بایر در محدوده خیابان فدائیان اسلام جنوب، نبش خیابان زنگنه بود.

احمدی‌صدر ادامه داد: به همت گشت حامی شهر این سازمان، گشت فوریت‌های اجتماعی منطقه ۱۶، عوامل ناحیه ۳ منطقه ۱۶ و با همکاری ایستگاه آتش نشانی بعثت این کلونی معتادان متجاهر برچیده شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فردی که در این کلونی حضور داشت و پاتوقی برای خود و دیگر معتادان متجاهر فراهم کرده بود مورد ساماندهی قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر به یکسال طرح جدید پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر

دیگر خبرها

  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران