Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@10:22:23 GMT

وقوع رگبار باران در برخی استان‌های کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۷۶۱

ساعت24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (۱۷ خردادماه) در برخی استان‌های کشور خبرداد.

صادق ضیاییان  اظهارکرد: امروز(۱۷ خردادماه) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و این کاهش دما تا صبح دوشنبه (۱۸ خردادماه) ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: امروز (۱۷ خردادماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۱۸ خردادماه) در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ خردادماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: روز دوشنبه در بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) نیز در بعدازظهر در برخی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دریای خزر امروز (۱۷ خردادماه) و در سه روز آینده خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان‌های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق کشور و استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گرد وخاک شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۹ خردادماه) کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود خراسان رضوی ۱۷ خردادماه ۱۸ خردادماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: آسمان هرمزگان، صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار موقتی باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر در پاره‌ای از نقاط مرکزی نیز وقوع رگبار‌های موقتی دور از انتظار نخواهد بود و با اینکه تند باد لحظه‌ای و گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی نیز پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: دریا امروز تا ظهر فردا، با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز با توجه به افزایش ابر، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند و در بعدازظهر و شب از تردد شناور‌های سبک در محدوده تنگه هرمز خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا تا پنجشنبه سامانه فعال در ارتفاعات استان بویژه منطقه حاجی آباد تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی، امروز و فردا در مناطق شرقی استان افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • پیش بینی وضعیت هوای تهران برای روز سه شنبه و چهارشنبه | باران و تگرگ به تهران می رسد
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل