Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@22:05:44 GMT

آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را در استان

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۷۹۳

آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را در استان

استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری کرونا در استان از آغاز ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها خبر داد و گفت: نظارت بر اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «هوشنگ بازوند» روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری با تاکید بر اینکه، مشارکت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص لزوم استفاده مغازه داران و صاحبان کسب و کار از ماسک اقدام و نظارت مستمر انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین خواستار راه اندازی مجدد استودیو سلامت باتوجه به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری توسط صدا و سیما باهدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در استان شد و گفت: اطلاع رسانی و فعالیت های آموزشی در سطح جامعه باید بیشتر شود و از ظرفیت های موجود برای ارتقاء سطح آگاهی مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه استفاده گردد.

او در ادامه با اعلام اینکه فعالیت تمام تالارهای عروسی از امروز ممنوع است، گفت: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات بر این مهم نظارت خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد که بازارچه جوانرود براساس مصوبه ستاد استانی و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی از امروز به مدت یک هفته تعطیل است.

بازوند از شهرداری کرمانشاه خواست محدودیت های تردد در آرامستان‌ها، آیین های ختم و عزاداری را به مردم اطلاع رسانی کند و همچنین یادآور شد که شهرداری کرمانشاه ساماندهی وضعیت دست فروش ها را در اولویت قرار دهد و در صورت فعالیت، فاصله گذاری اجتماعی کاملاً رعایت شود.

وی از مردم نیز خواست از چاپ اعلامیه تحریم خودداری نمایند و اعلام کرد که حضور مداحان در مراسم های تشییع و ختم ممنوع است.

نکته دیگر مورد تاکید استاندار کرمانشاه ضرورت استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک در مطب های خصوصی بود که بازوند تاکید کرد این مورد باید به سرعت در دستور کار قرار گیرد که از تجمع مردم در مراجعه به مطب پزشکان جلوگیری شود. 

او تاکید کرد که آموزش و پرورش نیز تعداد حوزه های امتحانات نهایی را افزایش دهد که دانش آموزان با فاصله اجتماعی مناسب در آزمون حضور یابند.

بازوند در ادامه سخنان خود گفت: شهرداری ها و هلال احمر موظف هستند نسبت به اعلام هشدار وضعیت قرمز در تمام شهرستانها اقدام نمایند.

او یادآوری کرد که دستگاه های اجرایی می توانند برای کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای هستند از شرایط دورکاری استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین افزود: درخواست افزایش اختیارات ستادهای استانی برای وزیر کشور ارسال شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت استانهای هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی از نظر بیماری کرونا در وضعیت هشدار قرار دارند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کرمانشاه کرونا استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تقویت شورای توسعه گردشگری استان گفت: لازم است سراغ رویکردهای جدید و خلاقانه در حوزه گردشگری برویم و از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر پرهیز کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز در نشستی با مدیران تشکل‌های گردشگری استان اظهار داشت: مرز مشترک ما با کشور همسایه با ویژگی‌هایی که دارد که برای مردم استان می‌تواند بسیار اثرگذار و توسعه آفرین باشد. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید آرمانی بیاندشیم و واقعی عمل کنیم، افزود: ما در استان وارث وضعیتی هستیم که باید در کوتاهترین زمان ممکن از آن به سمت مطلوب عبور کنیم. 

وی با اشاره به مشکلات فرودگاه کرمانشاه که از گذشته به ارث رسیده است، گفت: در زمان مناسب با حداقل هزینه می‌توانستند این پروژه را به سامان برسانند ولی متأسفانه انجام نشده است.  پروژه بازسازی کامل باند فرودگاه دردست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک باند اصلی شروع به فعالیت کند. 

صحرایی با اشاره به مشکلات راه‌آهن کرمانشاه، افتتاح آن را در دولت قبل زودهنگام و پیش از تکمیل پروژه خواند و گفت: برای تکمیل پروژه قطار کرمانشاه و افزایش سرعت آن حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست. 

استاندار کرمانشاه به بهسازی راه‌های استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 280 کیلومتر از راه‌های استان به برکت اربعین بهسازی شد و بخش مهمی از نقاط حادثه خیز استان اصلاح شده است.  در حوزه تقویت مرزها نیز اتفاقات بسیار مناسبی در استان افتاده که سال گذشته مرز مسافری شوشمی نیز به عنوان یک مطالبه بازگشایی شده است. 

وی گفت: سال گذشته همچنین بیش از 700 سرویس بهداشتی در مسیرهای اصلی احداث و بازسازی کامل شده است که به گردشگران و زوار عتبات عالیات خدمات ارائه می‌کنند. 

صحرایی با بیان اینکه در حوزه معرفی استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که میراث‌فرهنگی باید برای آن چاره اندیشی کند افزود: از برگزاری رویدادهای شناسنامه دار حمایت می‌کنیم و با هیچ رویدادی که بانی آن مشخص و تعریف شده باشد مشکلی نداریم. 

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌های گنگ و بی سند آسیب‌زا هستند و نقطه قوت گردشگری استان را به ضعف تبدیل می‌کنند، اما رویدادهای تعریف شده و مشخص مورد تأیید همه دستگاه‌ها خواهد بود. 

تقویت شورای توسعه گردشگری کرمانشاه

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای تقویت شورای توسعه گردشگری استان، اظهار کرد: امسال ضمن توجه و تقویت سایر بخش‌ها، با تمرکز بیشتر به گردشگری توجه خواهیم کرد و با یک نگاه وسیع تقویت شورای توسعه گردشگری استان را در دستور کار قرار می‌دهیم. 

صحرایی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی باید در فضای مردمی ما درست و پررنگ معرفی‌ شود افزود: یکی از مباحثی که باید به آن پرداخته شود، ورود به مجموعه فعالیت‌های فرهنگ گردشگری است.

وی گفت: در خود استان نیازمند ترویج سفرهای استانی هستیم تا خود مردم استان داشته‌های ما را ببینند و بشناسند و به عنوان بهترین مروجان کرمانشاه را معرفی کنند. 

صحرایی برپایی هفته‌های گردشگری در شهرستان‌ها با انواع مشوق‌ها برای تشویق مردم به سفر را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و گفت: توجه به مباحث فرهنگ گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، برای مثال اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید به گونه‌ای عمل کنند که به فرهنگ گردشگری روستاها آسیبی نزند و گردشگران باید متوجه شوند که وارد یک اقلیم فرهنگی می‌شوند که باید الزامات و بایسته‌های فرهنگی را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.  

استاندار کرمانشاه دعوت ملی و بین‌المللی را مرحله بعد معرفی استان عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان به زبان‌های بین‌المللی کرمانشاه را به خوبی به جهانیان بشناسانیم. 

صحرایی توسعه اقدامات گردشگری در مجموعه ادارات، رونق گردشگری کوهستان و گردشگری دفاع مقدس و نیز اربعین را قله گردشگری استان توصیف کرد و گفت: پرداختن به مرز خسروی در طول سال باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و ما بتوانیم برای تردد بیش از 15 هزار کامیون دار از مرز پرویزخان برنامه‌ریزی کنیم که خانواده هایشان بیایند و از کرمانشاه دیدن کنند. 

وی با تأکید بر رویکردهای جدید و پرهیز از تکرار کارهای کهنه و کم ثمر در حوزه گردشگری عنوان کرد: گردشگری باید با تعریف درست و جذب همراهی‌های روز افزون تبدیل به سکه رایج مردم کرمانشاه شود.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان