Web Analytics Made Easy - Statcounter

​میزگرد مجازی «ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)» برگزار و در صفحه فیسبوک و کانال یوتیوب و گروه‌های واتساپی رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه پخش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و در چارچوب فعالیت‌های متنوع رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و با توجه به شرایط ویژه ناشی از تدابیر مقابله با شیوع ویروس کرونا، رایزنی فرهنگی کشورمان اقدام به برگزاری یک میزگرد مجازی با مشارکت سه تن از شخصیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و هنری سوریه حجت‌الاسلام والمسلمین نبیل حلباوی، معاون علمی دانشگاه حضرت رقیه وابسته به دانشگاه بلاد الشام سوریه و امام جمعه حرم حضرت رقیه(س)، محمد بحیصی، اسلام شناس و رییس جمعیت دوستی ایران و فلسطین و ولید درویش، نماینده مجلس سوریه از منطقه قنیطره و کارگردان سینما و تئاتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزگرد ضبط و از طریق وسایل ارتباط جمعی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، شامل صفحه فیسبوک و کانال یوتیوب و گروه‌های واتساپی پخش شد.

بحیصی در سخنان خود به شخصیت مقاوم امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار کرد: امام رحمت الله علیه علاوه بر احیای اسلام و بازگرداندن اقتدار دولت اسلام، قضیه فلسطین را نیز احیاء و تحت رعایت و عنایت خود قرار داد.

این اسلام شناس افزود: امام(ره) با احیای قضیه فلسطین در زمانی که صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری و سازشکاران آماده برگزاری جشن پایان قضیه فلسطین و امضای قرارداد صلح می‌شدند، به قضیه فلسطین ابعاد و معانی گسترده‌تری از آنچه دیگران قائل بودند، داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مواضع متعدد و فراوان و مکرر امام خمینی(ره) نسبت به قضیه فلسطین و قدس شریف گفت: عهده‌داری قضیه فلسطین نهایتاً ایران را در مقدمه جبهه مواجهه با صهیونیست‌ها قرار داد و مواضع و روشنگری‌های امام خمینی(ره)، موجب تصحیح مفاهیم و تشخیص ماهیت نزاع با دشمن صهیونیستی شد.

بحیصی تأکید کرد: خط مقاومت از تأسیس تا رشد و حضور در میادین جنگ با دشمن صهیونیستی تحت رعایت امام خمینی(ره) پا به عرصه وجود گذاشت، زیرا قطب نمای امام(ره) همواره به سوی فلسطین و قدس شریف بود و ابتدا مقاومت اسلامی لبنان و پس از آن گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین، عراق و یمن و ..... به میدان آمدند.

وی در ادامه به وقوع انتفاضه فلسطین و کپی برداری فلسطینیان از ملت ایران در انقلاب اسلامی در قیام علیه صهیونیست‌ها پرداخت و اعلام روز قدس را در گسترش مقاومت اسلامی به ویژه در فلسطین تأثیر گذار دانست. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نبیل حلباوی، دیگر سخنران این میزگرد مجازی به بیان علاقه‌اش به انقلاب اسلامی و خاطرات خود از امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: خدا را شاکرم که بر ما منت نهاد و حیات ما را در عصر خمینی(ره) قرار داد. این شخصیت عظیم، نقشه دنیا را تغییر داد و معادلات بین‌المللی را دگرگون ساخت و به مستضعفین در مقابل مستکبرین نقش داد. امامی که علم و فقه و ادب و بزرگی روح و عرفان و رهبری استثنایی را در خود جمع کرد و بدون شک یکی از بزرگ ترین شخصیت‌هایی است که مکتب اهل بیت(ع) به دنیا آورده است.

وی افزود: من قبل از پیروزی انقلاب با نام و شخصیت امام(ره) آشنا شدم و پیگیر اخبار و سخنرانی‌ها و رهبری انقلاب توسط ایشان بودم. البته در آن زمان مثل الأن وسایل ارتباط جمعی در این سطح نبود و اخبار خیلی کم می‌رسید و مثلاً تصوری از عظمت و ابعاد انقلاب مردم قبل از پیروزی نداشتیم.

نبیل حلباوی در بخش دیگری از سخنانش به مرحله حضور در ایران و تحصیل حوزوی در قم و سعادت چند بار دیدار با امام(ره) و نهایتاً معمّم شدن به دست مبارک امام خمینی(ره) پرداخت.

ولید درویش، کارگردان سینما و تئاتر و نماینده مجلس سوریه از منطقه قنیطره در جنوب سوریه در مجاورت جولان اشغالی و سرزمین اشغالی فلسطین، دیگر سخنران این میزگرد مجازی بود.

وی در سخنانی، مطرح کرد: صحبت از شخصیت امام خمینی(ره) در واقع صحبت از صرفاً یک رهبر با ویژگی‌ها و خصائص لازم برای رهبری سیاسی نیست بلکه صحبت از شخصیتی است که ویژگی‌ها و خصائص امامت را دارد که مرتبه‌ای بالاتر و والاتر از رهبری است.

ولید درویش افزود: امام خمینی(ره) که جامع صفات علمی، سیاسی، اخلاقی و ... بود، بزرگترین انقلاب و مهمترین حادثه سیاسی زمان خود را به گونه‌ای رهبری کرد که خونریزی نداشت، تخریب و سرقت ممتلکات و دارایی‌های عمومی و خصوصی صورت نگرفت و عظیم ترین جنبش سیاسی معارض نظام حاکم به صورت مسالمت‌آمیز پیروز شد به گونه‌ای که مجله معروف تایم، امام خمینی(ره) را به عنوان مرد سال 1979 برگزید.

وی همچنین به تشخیص و خوانش درست مرحوم حافظ اسد از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و ایستادن سوریه در کنار انقلاب اسلامی و کمک به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و آن را در سیاق برادری دو کشور و دو ملت برشمرد و حمایت‌های کنونی جمهوری اسلامی ایران از سوری را در همان راستا دانست.

ولید درویش در بخش پایانی سخنان خود به ادامه راه و خط امام(ره) پس از رحلت ایشان و تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: نظامی را که امام(ره) پی ریزی کرد و آیت الله خامنه‌ای ادامه داد هم اکنون در زمینه‌های مختلف در رده‌های اول دنیا قرار دارد و تبدیل به قدرتی غیر قابل انکار شده است.

در ادامه برنامه میزگرد مجازی، قصیده حجت‌الاسلام والمسلمین حلباوی که در وصف امام خمینی(ره) سروده بود برای مخاطبین پخش شد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام خمینی ره رایزنی فرهنگی ايران سوریه انقلاب اسلامی رایزنی فرهنگی امام خمینی ره میزگرد مجازی قضیه فلسطین امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان

 اسماعیل زارعی کوشا امروز به مناسبت گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور  در اداره کل بنیاد مسکن کردستان گفت: بنیاد مسکن بازوی توانمند دولت در توسعه مسکن روستایی و محرومیت زدایی است.

استاندار کردستان ارائه خدمات در شان روستائیان را، گام جدی برای تحقق مهاجرت معکوس دانست و خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته در قریب به ۲۰۰ روستای استان مهاجرت معکوس داشته ایم.

وی اعلام کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۱۲ همت به طرح‌های عمرانی استان تخصیص یافت و تغییر برخی شاخص‌ها نشان از کار مستمر و حجیم دارد.

زارعی کوشا تولید مسکن و رفع محرومیت از مناطق روستایی را از اولویت مهم این نهاد انقلابی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق منویات رهبری ضروری است.

استاندار کردستان یادآور شد: تحقق شعار سال با تولید مسکن و رفع محرومیت روستا‌ها و بسیج امکانات در این راستا ضروری است چراکه حل مشکل مسکن محرومین از دغدغه‌های امام راحل و مورد تاکید رهبری است لذا تحقق این امر نیازمند تلاش، همفکری و برنامه عملی است.

وی یکی از رویکرد‌ها و راهبرد انقلاب اسلامی را مردمی کردن امور در همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب خواند و گفت: تصمیماتی مثل ایجاد حساب صد برای کمک به مسکن محرومان حاکی از توجه ویژه به مناطق محروم و مستضعفین است و نگاه دور اندیش امام خمینی (ره) به حکمروایی مردمی است که در تمامی ابعاد آن نمونه‌ای کم نظیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران
  • رونمایی از نشان فداکاری رهبری به شهدای دانشگاه امام علی (ع)
  • نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی برگزار شد/واکنش ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • ایران سیلی جانانه‌ای به رژیم صهیونیستی زد
  • دیدار خاتمی و موسوی خوئینی ها با کروبی و کلید خوردن انشعاب /واکنش امام خمینی به تشکیل مجمع روحانیون مبارز چه بود؟
  • ثبت مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان