Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@12:43:50 GMT

طرحی برای کاهش مصرف قند، نمک و چربی در رستوران‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۸۹۵

طرحی برای کاهش مصرف قند، نمک و چربی در رستوران‌ها

استادیار گروه تحقیقات سیاستگذاری غذا و تغذیه با بیان این که رستوران‌ها در کاهش مصرف قند، نمک و چربی نقش چشمگیری دارند، اما در این مورد هیچ اقدامی تا به حال انجام نشده است، گفت: طرحی در این خصوص داریم تا رستوران‌داران به کاهش این مواد غذایی اقدام کنند و آموزش‌های لازم را با تدابیری که برایشان در نظر گرفتیم، دریافت کنند و با ترفندهای لازم، مصرف روزانه قند، نمک و چربی تا حدودی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، فاطمه اسفرجانی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف قند، نمک و چربی گفت: کاهش قند، نمک و چربی که یکی از اهداف بزرگ مهم وزارت بهداشت و درمان است و موضوعی است که درنظر داشته که تا سال ۲۰۲۰ به آن توجه کند. در تلاش هستیم تا از طرق مختلف مردم را به کاهش مصرف این موادغذایی تشویق کنیم.

وی افزود: رستوران‌ها در کاهش مصرف قند، نمک و چربی نقش چشمگیری دارند، اما در این مورد هیچ اقدامی تا به حال انجام نشده است. طرحی در این خصوص داریم تا رستوران‌داران به کاهش این مواد غذایی اقدام کنند و آموزش‌های لازم را با تدابیری که برایشان درنظرگرفتیم، دریافت کنند و با ترفندهای لازم، مصرف روزانه قند، نمک و چربی تا حدودی کاهش پیدا کند.

اسفرجانی ادامه داد: کاهش مصرف قند، نمک و چربی به پیشگیری از بیماری‌های متابولیک و غیرواگیر که نتایج آن در دنیا روشن شده است، کمک می‌کند. در نتایج به عمل آمده از کاهش مصرف این موادغذایی، شاهد کاهش وزن و کاهش بیماری‌های قلب و عروقی در کالیفرنیا بودیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی، استادیار گروه تحقیقات سیاستگذاری غذا و تغذیه بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما رتبه بالایی دارد، مجاب کردن حضور رستوران‌داران در طرح ما جهت کاهش مصرف قند، نمک و چربی از اولویت‌های خوبی است تا بتوانیم آموزش بدهیم که چگونه این کار را انجام دهند و بتوانیم در نظام صنعت غذا، تغییراتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی چربي قند و شكر کاهش مصرف قند نمک و چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر قبل از خواب آب زیاد بنوشید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اطلاعات آنلاین، اشلی هاینزورس عضو موسسه سلامتی بدکیندوم انگلیس (Kingdom) می‌گوید: اگرچه حفظ آب بدن در طول روز مهم است، نوشیدن بیش از حد آب، به خصوص قبل از خواب، می‌تواند خواب شما را مختل کند و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند.

هاینزورس می‌گوید: آبرسانی در اوایل روز برای اطمینان از اینکه بدن شما زمان کافی برای پردازش مایعات و کاهش احتمال اختلالات در طول شب دارد، بسیار مهم است. وی هشدار داد که نوشیدن آب زیاد قبل از خواب باعث می‌شود کلیه‌های شما ادرار بیشتری تولید کنند که منجر به تعدد سرویس‌رفتن می‌شود.

آب دو بار جوشانده شده خطرناک است؟

به گفته این کارشناس تغذیه افراد بهتر است آبرسانی به بدن را از صبح زود شروع کنند و در طول روز به طور ثابت مصرف شود. به این ترتیب، کمتر احساس نیاز به جبران آب بیش از حد خواهید داشت.

او کاهش مصرف مایعات را در ساعات قبل از زمان خواب پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: در دو ساعت منتهی به خواب، مصرف مایعات خود را به تدریج کاهش دهید. این به بدن زمان کافی برای پردازش مایعات می‌دهد و خطر اختلالات را به حداقل می‌رساند. همچنین توصیه می‌شود قبل از خواب از هر نوع الکل یا کافئین از جمله چای، قهوه و برخی نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید.

چگونه خواب راحت داشته باشیم؟ | پیشنهادهایی برای یک خواب آرام کد خبر 844283 برچسب‌ها سلامت خبر مهم آب

دیگر خبرها

  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • تاثیر مصرف بیش از حد داروها بر کبد
  • مصرف کره بادام زمینی چه تاثیری بر فشار خون دارد؟
  • نوشیدن چای کامبوچا می تواند به کاهش چربی کمک کند
  • اگر قبل از خواب آب زیاد بنوشید چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
  • طرحی معنوی برای کاهش نگرانی بیماران قبل از جراحی + فیلم
  • مواد غذایی موثر در بهبود علائم «یائسگی»
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه
  • طرحی از شادی کودکان فلسطینی به خاطر حمله ایران به اسرائیل
  • غذای سربازان در ایران قدیم فقط این دانه ها بوده است