Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:46:02 GMT

ضوابط حریم طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تدوین شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۹۵۵

ضوابط حریم طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تدوین شد

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، از تدوین ضوابط و استانداردهای تعیین حریم طرح ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفاظت از طرح‌های مذکور در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم حسین پور با اعلام این خبر گفت: به منظور استانداردسازی، ایجاد وحدت رویه در حفاظت از محدوده سرمایه گذاری و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، حفظ کارآیی و جلوگیری از هر گونه اختلال در عملکرد طرح های موصوف ناشی از سایر فعالیت ها و کاربری‌ها و همچنین ایجاد منطقه حائل (بافر زون) و محدوده امن در پیرامون سایت های مذکور در سطح حوزه های آبخیز کشور، ضوابط حریم آبخیزداری و آبخوانداری تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور در تعریف و تبیین موضوع تصریح کرد: حریم طرح ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری، عبارت از محدوده پیرامون هر طرح یا پروژه آبخیزداری و آبخوانداری است که بر حفظ پایداری، کارآیی و عملکرد طرح های موصوف اثرگذار است. این بخش از اراضی، بلافصل و متصل به ساختار طرح ها و پروژه ‌ای مذکور بوده و دخل و تصرف غیرمجاز در آن باعث آسیب یا اختلال در اثربخشی طرح می‌شود. لذا حفظ آن از لحاظ کالبدی - فضایی، کارکردی و ایمنی مناطق همجوار ضروری است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها تاکید کرد: هر گونه دخل و تصرف، تغییر کاربری و ساخت و ساز در حریم و محدوده طرح ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری، ممنوع است. بنا بر اعلام

بنا بر اعلام وزارت جهادکشاورزی،   حسین پور افزود: ویرایش نخست ضوابط و معیارهای فنی تعیین حریم طرح ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری، از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با مشارکت پژوهشکده آبخیزداری تدوین شده است که پس از طی مراحل تصویب توسط امور نظام فنی اجرایی سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ و در قالب ضوابط رسمی در کشور انتشار می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبخيزداري حریم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حیدریان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد، بیان کرد: ۲۴۷ فقره استاندارد ملی درسال ۱۴۰۲توسط کارشناسان استاندارد تدوین، تجدید نظر و بازنگری شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی افزود: استانداردهای تدوین و تجدید نظر شده در زمینه‌های خدمات، فناوری اطلاعات، اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها، مدیریت کیفیت انجام گرفته است.

حیدریان افزود: بررسی استانداردهایی که پنج سال از تدوین آن‌ها گذشته است از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آن‌ها به طور مداوم انجام می‌گیرد و بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲، بازنگری ۲۰۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان در سال ۱۴۰۲ با انجام ۲۴۷ مورد بازنگری شاهد تحقق ۱۱۸ درصدی در این حوزه بودیم.

حیدریان با اشاره به اینکه هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی به‌روزرسانی و ارتقا کیفیت استانداردهای ملی مطابق با نیازهای جامعه می‌باشد خاطر نشان کرد: بازنگری‌های انجام شده در زمینه‌هایی همچون پوشاک و فرآورده های نساجی و الیاف، خوراک و فرآورده های کشاورزی، بیولوژی و میکروبیولوژی، صنایع شیمیایی، صنایع پلیمر و بسته بندی می‌باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898272

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین/پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج - قزوین