Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@22:58:24 GMT

مستند «هشتادی‌ها» تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۹۵۹

مستند «هشتادی‌ها» تولید شد

مستند‌های «هشتادی‌ها» و «پرنده‌ها درخت را فراموش نمی‌کنند» به تهیه‌کنندگی سعید الهی ساخته می‌شوند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سعید الهی کارشناس سینما و رسانه، که از چندی پیش تهیه و تولید دو مستند بلند سینمایی را در تهران و استان گلستان آغاز کرده است، با اعلام این خبر گفت: مستند «هشتادی ها» که با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و توسط امیرحسین خلیل‌زاده از مستندسازان جوان کشورمان کارگردانی خواهد شد، در حال حاضر پژوهش خود را به اتمام رسانده و در مرحله نگارش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نویسندگی این مستند را منوچهر اکبرلو مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه آموزش و پرورش بر عهده گرفته است و ان‌شاءالله ظرف روز‌های آتی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

وی محوریت کلی این مستند را بررسی روحیات و ناگفته‌های متولدین دهه ۸۰ و تمایزات آنان با نسل‌های پیشین در عصر دیجیتال عنوان کرد.

الهی در خصوص دیگر مستند خود اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، تولید مستند سینمایی دیگری به کارگردانی فرود عوض‌پور از فیلمسازان باسابقه کشور را آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر تدوین نهایی آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به موضوع بسیار خاصی که در طول روایت فیلم برای مخاطب رمزگشایی خواهد شد، نام اولیه «پرنده‌ها درخت را فراموش نمی‌کنند» برای این مستند در نظر گرفته شده که احتمال تغییر آن وجود دارد.

این کارشناس سینما و رسانه در خصوص محتوای مستند مذکور گفت: نگاه جستجوگرانه دوربین در این فیلم، فعالیت‌های ۴۰ ساله یک گروه ۲۲ نفره انقلابی و بسیجی در شهرستان بندرگز را در قالبی متفاوت و البته غافلگیرکننده به مخاطب معرفی می‌کند.
* «دشت خاموش» آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد
فیلم سینمایی «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری سال گذشته در حومه شهر تهران ساخته شد.

این فیلم به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. «دشت خاموش» به صورت سیاه و سفید تولید شده و به نمایش در خواهد آمد.

«پناه» ساخته قبلی این کارگردان سال گذشته در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شد.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، ناصر علاقمندان، مجید فرهنگ، تورج الوند، نرگس امینی، محسن یگانه، راضیه ایرانی، شقایق آقا زاده، مهتاب خوش منش، پارسا و آرشا سبحانی، اهورا و برسام بهرامی و مینا سرقره بازیگران «دشت خاموش» هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر فیلم پناه دشت خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «زهرا جی‌داد» یکی از دو خواهر دوقلوی سوژه مستند «همیشه با هم» که در قالب مجموعه «پا به ماه» از آنتن تلویزیون پخش شده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا  درباره واکنش‌ها به پخش این مستند گفت: بازخورد‌هایی که از پخش این مستند داشتیم، واقعا عالی بود. خیلی از اطرافیان ما که مستند را دیده بودند، تماس می‌گرفتند و از آن تعریف می‌کردند. برخی هم پیگیر دلیل این تجربه بودند. خودمان واقعا این تجربه را دست داشتیم. به‌ویژه که کیفیت این مستند هم بسیار خوب بود.

وی درباره آشنایی گروه تولید با خودش و خواهر دوقلویش توضیح داد: ابتدا از طرف شبکه بهداشت شهرستان داراب، با ما تماس گرفتند و گفتند که قرار است مستندی درباره بارداری همزمان دو نفر از اعضای یک خانواده، تولید شود. از آنجایی که ما هم دو خواهر دوقلو بودیم که همزمان دوره بارداری را سپری می‌کردیم، پیشنهاد دادند این مستند از زندگی ما ساخته شود و ما هم استقبال کردیم. برای همراهی با این کار فرهنگی، تردیدی هم نداشتیم.

جی‌داد ادامه داد: خانم محور به‌عنوان تهیه‌کننده مجموعه «پا به ماه» بعد از پیشنهاد شبکه بهداشت، با ما تماس گرفتند و توضیحاتی درباره این کار دادند. تأکید داشتند که رویکرد فرهنگی این مستند، مدنظرشان است و وقتی این موضوع را با همسرم مطرح کردم، او هم مخالفتی نداشت. مدتی بعد مطلع شدیم که پیش‌تر قرار بوده این مستند با حضور دو خواهر دیگر تولید شود و با انصراف آنها، با من و خواهرم تماس گرفتند. اولین مواجهه‌ام با گروه تولید این مستند هم در منزل خواهرم بود.

وی مطرح کرد: ابتدا برای حضور در مقابل دوربین استرس داشتیم، اما آنقدر رفتار و تعامل گروه تولید این مستند، عادی و ساده بود که به راحتی با آنها ارتباط گرفتیم و استرس‌ها هم برطرف شد. تجربه بسیار خوبی برای ما بود. اطرافیان‌مان وقتی مطلع می‌شدند، از این اتفاق تعجب می‌کردند و حتی برخی فکر می‌کردند که ما به‌دنبال فیملسازی درباره فرآیند بارداری خود هستیم. حضور گروه مستندسازی در روستا، طبیعتا توجه‌برانگیز بود و برای خیلی از افراد سوال پیش آمده بود که ماجرا چیست؟

ملاک من برای حضور در مستند رضایت همسرم بود

سوژه روایت مستند «همیشه با هم» درباره واکنش خانواده‌ها به این تصمیم هم گفت: ابتدا برای آنها هم توضیح می‌دادیم و وقتی آقای اسیوند به‌عنوان کارگردان به روستای ما آمدند، نکاتی را گفتند که خانواده‌ها مجاب شدند در انتظار نتیجه کار بمانند. شکر خدا نتیجه کار هم برای همه ما عالی بود.

وی افزود: البته برخی از اقوام هم بودند که خرده می‌گرفتند که چرا تن به این اتفاق داده‌اید که از دوره بارداری‌تان، مستندسازی شود! برای بعضی از نزدیکان، این تصمیم محل سوال بود، اما ما توضیح می‌دادیم که مستند «پا به ماه» را قبل‌تر دیده‌ایم و می‌دانیم این شرایط فقط برای ما نیست. زوج‌های دیگری هم پیش از ما سوژه این مستند بوده‌اند. از طرف دیکر مهمترین نکته  برای شخص من، رضایت همسرم از این اتفاق بود.

چالش گرمای هوا

جی‌داد در ادامه درباره میزان آشنایی‌اش با سینمای مستند و تماشای قسمت‌های قبلی مستند «پا به ماه» توضیح داد: یکی از قسمت‌های این مستند را به‌صورت اتفاقی نه از تلویزیون که در اینترنت دیدم. برایم خیلی مستند جالبی بود و زمانی که پیشنهاد ساخت این مستند درباره ما مطرح شد، نمی‌دانستم قرار است دنباله‌ای برای همان مجموعه باشد. در روز‌های ابتدایی بارداری، وقتی درباره این تجربه در اینترنت جستجو می‌کردم، یکی از قسمت‌های این مجموعه را دیدم که مربوط به یک خانواده در شمال بود.

وی افزود: آنقدر برایم جذاب بود، که دو قسمت از فصل اول این مجموعه مستند را پشت‌سر هم تماشا کردم. به نظرم یک تجربه خوب در زمینه فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری بود. برای ما مهم بود که مستند می‌تواند روی فرهنگ فرزندآوری تأثیرگذار باشد و مردم را به این سمت ترغیب کند. کمااینکه مواجهه با قسمت‌های قبلی این مجموعه، برای خود من تجربه تأثیرگذاری بود. زمانی تصور خودم این بود که دو بچه کافی است، اما امروز دیگر چنین نگاهی ندارم.

سوژه روایت مستند «همیشه با هم» درباره دشواری‌های همراهی یک گروه مستندساز با خود هم گفت: مهمترین چالش ما گرمای هوا بود. خاطرم هست در اوج گرما برای جلوگیری از نویز، مجبور بودیم کولر‌ها را هم خاموش کنیم و این موضوع شرایط را برای ما سخت‌تر می‌کرد. در مجموع، اما این تجربه برای همه ما بسیار جذاب و ارزشمند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • ابزار کشنده زورگیران دهه هشتادی پارک چیتگر تهران را ببینید | تصویر
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • فضای فانتزی «سال گربه» کار را سخت کرد/ بازی مسلط بهرام افشاری