Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:04:31 GMT

سمپاشی مزارع مشهد با استفاده از پهپاد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۸۹۷۷

سمپاشی مزارع مشهد با استفاده از پهپاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امید طهماسبی‌زاده معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه یکی از روش‌های نوین در سمپاشی استفاده از این تکنولوژی است گفت: به دلیل کنترل هوشمند پهپاد، سمپاشی دقیق و یکنواخت انجام می‌شود که این امر باعث افزایش بهره‌وری در عملکرد سمپاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در بکارگیری ابزار و محودیت‌های وسایل و ماشین آلات می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: پهپاد به دلیل حرکت پروازی باعث جلوگیری از خسارت و کاهش عملکرد محصول شده و قابلیت بکارگیری برای سم‌پاشی در نقاط سخت گذر را دارد و از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کشاورزان هم می‌کاهد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه میزان مصرف محلول سم با پهپاد ۱۰ لیتر در هکتار است ادامه داد: این میزان در سمپاشی با دستگاه توربولاینر به ۲۰۰ لیتر در هکتار و در سایر روش‌های سمپاشی حتی به ۴۰۰ لیتر در هکتار می‌رسد.

طهماسبی زاده بیان کرد: تاکنون مبارزه با آفت سن گندم و جو در مشهد در ۵۰ هزار هکتار از اراضی انجام شده است.

او تصریح کرد: سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است که با تغذیه از گندم و جو موجب خسارت کمی و کیفی بسیار در محصول نهایی می‌شود.   انتهای پیام//ف.ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پهپادهای ایرانی گندم و جو سمپاشی مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد