Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:11:07 GMT

سه هکتار از جنگل‌ها و مراتع سبزوار آتش گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۰۰۵

سه هکتار از جنگل‌ها و مراتع سبزوار آتش گرفت

عباسعلی کیانی فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ مورد این آتش سوزی‌ها در جنگل‌های تاغ و یک مورد آن در مراتع منابع طبیعی بوده است.
وی ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها با تلاش مأموران آتش نشانی، یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهار و از سرایت آن به تاغزارهای مجاور جلوگیری شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی متراکم بر اثر بارندگی و همچنین افزایش دمای هوا در فصل تابستان احتمال وقوع حریق در تاغزارها و عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد لذا پیشگیری از آن نیازمند مراقبت بیشتر از سوی شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی آن را از طریق این سامانه اطلاع دهند.
۵۰ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سبزوار تاغزار است که در تثبیت شن‌های روان و کاهش ریزگردها نقش مؤثر دارد. ۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری این شهرستان عرصه منابع طبیعی است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها اطفای حریق جنگل سبزوار منابع طبیعی پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اطفای حریق جنگل سبزوار منابع طبیعی اطفای حریق جنگل سبزوار منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها