Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نظر این شورا در خصوص برخی طرح‌ها و لوایح را اعلام کرد.

بر این اساس، لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیت‌های بر درآمد به انضمام سند الحاقی، طرح ساماندهی صنعت خودرو، طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی، طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران، لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،  لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی و  لایحه اصلاح ماده یک قانون پولی و بانکی کشور مغایر با موازین شرع یا قانون اساسی یا ابهام شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی برای لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابجایی ها، لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت، لایحه حمایت قضایی و بیمه ای مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل بانی و طرح کاهش مجازات حبس تعزیری اعلام شد.

علاوه بر این، شورای نگهبان از مجلس برای طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، لایحه اصلاح مواد ۱و ۷ و سی قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، طرح اصلاح مواد یک و هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی گیلان (انزلی)، لایحه مالیات بر ارزش افزوده، طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور، طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان درخواست استمهال (درخواست فرصت بیشتر برای رسیدگی) کرد.

کد خبر 4942315 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان قانون اساسی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا حسن روحانی مجلس هیئت دولت خبرگزاری مهر جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه امام خمینی ره دولت جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی لایحه حجاب هنوز به پایان نرسیده/ مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شد/ لایحه برای کولبرها تایید شد

به گزارش خبرنگار جماران؛ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: پرونده‌های ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس شورای اسلامی از ۱۱ استان مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

 

 

لایحه برای کولبرها تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، کولبری و اشتغال پایدار مرزنشینان با اصلاحاتی که مجلس‌ انجام داده، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 

 آخرین وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل‌ صرف منابع عمومی دولت، در مرحله‌ قبل ایرادات و ابهاماتی داشت و برخی از آن ایرادات توسط مجلس برطرف شده‌ و برخی باقی هست و مجلس آنها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است.

لایحه برنامه هفتم رفت و برگشتهایی بین مجلس و شورای‌ نگهبان داشت و بسیاری از ایرادات برطرف شده‌ و برخی باقی هست.

 

شورای نگهبان به استثنائات در لایحه شفافیت ایراد گرفت

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: در لایحه شفافیت قوای سه‌گانه، استثنائاتی نسبت‌ به‌ شفافیت ذکر شده‌ بود و سازوکار تشخیص این استثنائات مورد ایراد شورای‌ نگهبان بود و مغایر اصول متعددی از قانون اساسی شناخته شد‌.

 

شورای نگهبان: بررسی لایحه حجاب هنوز به پایان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز گفت: آخرین مصوبه‌ای که از مجلس دریافت کردیم لایحه عفاف و حجاب بوده‌ و در نوبت‌ بررسی شورای نگهبان است و طبق روال بررسی خواهد شد. ما باید در مهلت‌ قانونی اعلام نظر کنیم و بررسی ما هنوز به پایان نرسیده است.

 

شورای نگهبان: مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص پاسخ شورای نگهبان به نامه‌های حسن روحانی، گفت: طی دو نامه مستندات قانونی و دلایل عدم‌ احراز صلاحیت به ایشان اعلام شده‌ است.

به صورت شفاهی هم دو مورد بوده؛ یک مورد نماینده ایشان همان مقطع در شورای نگهبان حاضر شد و یکی از اعضای شورای نگهبان با خود ایشان هم تلفنی صحبت کرد.

فراتر از چیزی که در قانون پیش‌بینی شده نسبت‌ به‌ ایشان اقدامات صورت‌ گرفت.

 

 

تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • ارسال لایحه اصلاح مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس پس از عید
  • «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» به هیات دولت می‌رود
  • ارسال لایحه اصلاح موادی از قانون کار به هیئت دولت
  • تقویت مشوق‌های سرمایه‌گذاری مولد و رشد صادرات کشور در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • کاهش تورم و جلوگیری از رشد قیمت خودرو، از مهم ترین اقدامات دولت بوده است
  • سخنگوی شورای نگهبان: بررسی لایحه حجاب هنوز به پایان نرسیده/ مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شد/ لایحه برای کولبرها تایید شد
  • لایحه حمایت از کولبر‌ها تایید شد
  • صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه تایید شده است
  • کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات قطعی شد؟