Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پمپئو چندی پیش در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل ‌شد. 

 

به گزارش خرداد به نقل از نواندیش، رسانه صهیونیستی هاآرتص با ابراز نگرانی از به قدرت رسیدن جو بایدن نوشت: مایك پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا با محوریت گفتگو در مورد ایران، شیوع کووید-19 و الحاق کرانه باختری وارد به دیدار نتانیاهو رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که از عمیق تر شدن بحران در آمریکاحکایت دارند، صحت داشته باشد، ترامپ حالا حالاها با این بحران درگیر است، این شرایط فرصتی برای بنیامین نتانیاهو، شریک جدید وی بنی گانتز و به طور کلی اسرائیلی‌ها است.



جو بایدن، رقیب دونالد ترامپ، که در بسیاری از نظرسنجی‌ها از ترامپ پیش افتاده در صورت به قدرت رسیدن سیاستی مشابه با سیاست اوباما در قبال اسرائیل اتخاذ خواهد کرد. به همین خاطر پمپئو به عنوان یک مسیحی صهیونیست یا اوانجلیست احتمالا در دیدار هفته جاری خود از اسرائیل هشدار دهد که شکست ترامپ در انتخابات ماه نوامبر به معنای از دست رفتن حمایت افرادی مثل خود او، پنس و کوشنر داماد ترامپ از اسرائیل است.
عواقب چنین تغییر و تحولی باید برای نتانیاهو کاملاً واضح باشد چرا که او پیش‌تر به خاطر می‌آورد که روابط‌ آمریکا و اسرائیل در دوران دموکرات‌ها چگونه بود. البته ترامپ می‌تواند در انتخابات مجددا پیروز شود، اما با توجه به شرایط فعلی آمریکا که با دو بحران بزرگ یکی در حوزه بهداشت عمومی که در نوع خود از زمان همه‌گیری آنفولانزا 1918 بی سابقه بوده و دیگر در حوزه اقتصادی که ناشی از همه‌‌گیری کرونا است دست و پنجه نرم می‌کند. با این اوصاف بسیاری از جمله خود پمپئو پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است تغییر بزرگی در راه باشد.
این تغییر تقریباً بلافاصله منجر به نابودی سیاست فشار حداکثری ترامپ در مورد ایران و تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای زمان اوباما خواهد شد. همزمان روی کارآمدن یک دموکرات به جای ترامپ می‌تواند به رد صریح برنامه‌های الحاق اسرائیل توسط آمریکا و فشار بیشتر برای رعایت حقوق فلسطینی‌ها شود.
با شکست ترامپ مطمئناً، تمام خیالپردازی‌های کوشنر مثل برنامه صلح خاورمیانه بر باد خواهد رفت. اگر نتانیاهو بداند که فقط شش ماه برای ضمیمه کردن سرزمین‌های فلسطینی یا بمباران مواضع ایران در سوریه به طور کلی فشار بر تهران زمان دارد، احتمالاً برای نابودی برجام فشار بیشتری بیاورد.
در چنین لحظه‌ای فقط باید امیدوار بود تا دولت ترامپ و اسرائیل بتوانند مانع به قدرت رسیدن بایدن شوند چرا که به قدرت رسیدن او خطر بزرگی است. 

برچسب ها: ترامپ ، جوبایدن ، نتانیاهو ، برجام

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ جوبایدن نتانیاهو برجام قدرت رسیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه رای الیوم، منابع امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی به نگرانی شدید سردمداران این رژیم از ورود تمام عیار حزب الله به جنگ در صورت تعدی تل آویو به ایران اشاره کردند.

این منابع با ادعای اینکه اجماع امنیتی، سیاسی و نظامی درباره واکنش به ایران وجود دارد، در عین حال اذعان کردند که سران تل آویو نگرانی شدیدی در زمینه ورود حزب الله به دنبال تعدی رژیم اسرائیل به ایران وجود دارد.

«رونین برگمن» تحلیلگر رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ایران دوبار موفق شد که اسرائیلی‌ها را در وحشت فرو ببرد؛ نخست زمانی که بدون شلیک یک گلوله جو روانی ایجاد کرد و دوم زمانی که انتقام ترور فرماندهان خود در سوریه را گرفت.

این تحلیلگر معروف نزدیک به محافل نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بیان کرد: اسرائیل در پیش بینی تبعات عملیات ترور در دمشق ناکام عمل کرد و نففهمید که ایران خطری بزرگ نه تنها در زمینه هسته‌ای بلکه در نبردی است که چشمه‌ای از آن را در اواخر شنبه و بامداد یکشنبه مشاهده کردیم.

«امیر بوحبوط» تحلیلگر رسانه رژیم صهیونیستی «واللا» نیز گزارش داد که منابع امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت به ارتش این رژیم و به ویژه هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش آن تاخته که چرا اقدامات لازم را پس از ترور سردار زاهدی در دمشق به عمل نیاورده است.

وی نوشت: محافل امنیتی اسرائیلی براین باورند که باید رئیس ستاد پیش بینی می‌کرد که ایران حمله سنگینی به داخل اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) خواهد کرد و خود را برای آن مهیا می‌کرد. از نظر آنها، رئیس ستاد ارتش کوتاهی کرده است.

روز گذشته «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد: زمانی که حزب الله چادر‌های خود را (در مرز لبنان با فلسطین اشغالی) برپا کرد، بازدارندگی اسرائیل فرو ریخت. آنچه برجای مانده ویرانی از شمال تا جنوب (سرزمین‌های اشغالی) است و کابینه کنونی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» باید برود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • نتانیاهو در موقعیت آچمز
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • از نقاشی نتانیاهو تا تبلت نماینده اسرائیل در شورای امنیت
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • نتانیاهو آقای شکست؛ ۱۷ باخت بزرگ نخست‌وزیر جنجالی
  • عجله داری که نابود شوی؟!