Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:29:35 GMT

ناتو مهیای رزمایش بزرگ دریای بالتیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۱۰۳

ناتو مهیای رزمایش بزرگ دریای بالتیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، خود را مهیای برگزاری رزمایش بزرگی می‌کند که هر سال در دریای بالتیک و بیخ گوش روسیه انجام می‌شود.

بنابر اعلام واحد اروپا- آفریقای نیروی دریایی آمریکا، رزمایش امسال با مشارکت ۱۷ کشور عضو ناتو و ۲ کشور میهمان، در بازه زمانی ۷ تا ۱۶ ژوئن (۱۸ تا ۲۷ خرداد)، برگزار خواهد شد و ۳ هزار نیروی نظامی نیز در آن مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب آنکه قرار است با توجه به شیوع کرونا، نیروهای حاضر در رزمایش فاصله امن یک و نیم متر را رعایت کنند.

هدف ادعایی این رزمایش نیز به چالش کشیدن روسیه عنوان می‌شود مبنی بر اینکه دریای بالتیک در انحصار هیچ کشوری نیست و باید حق آزادی کشتیرانی را در آن رعایت کرد.

گفتنی است طی سال‌های اخیر، نیروی دریایی آمریکا با استناد به قانون حق آزادی کشتیرانی، بارها در حریم دریای چین جنوبی که پکن نسبت به آن ادعای ارضی دارد؛ جولان داده است.

از سوی دیگر، بستر دریای بالتیک میزبان پروژه نورد استریم ۲ است که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل خواهد کرد حال آنکه واشنگتن بارها مدعی لزوم قطع وابستگی اروپا به انرژی روسیه شده و تقاضای لغو این پروژه را دارد.

کد خبر 4942318 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ناتو روسیه حوزه بالتیک رزمایش نظامی ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی ایران عراق عربستان سعودی روسیه جورج فلوید نژادپرستی فلسطین سوریه ونزوئلا لیبی دریای بالتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروههای نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود. - اخبار سیاسی -

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروههای نداجا در آبهای بین المللی اظهار داشت: ناوگروههای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشورهای دیگر نیز حفاظت کنیم.

دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده  و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند.

دریادار ایرانی گفت: ان شاالله دولت های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ