Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه هم اندیشی با مالکان در راستای چاره اندیشی و تصمیم گیری به منظور حفاظت و بهسازی زیستگاه لک لک‌ها در باغ دلگشا در دزفول برگزار شد.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: باغ دلگشا یکی از نقاط حائز اهمیت شهرستان دزفول واقع در مجاورت جاده دزفول-محمدبن جعفر- شوش  است که از سال‌ها پیش تاکنون به عنوان یکی از زیستگاه‌ها و محل‌های لانه گذاری و جوجه آوری گونه ارزشمند لک لک به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هرساله تعدادی از درختان بلند و خشکیده آکالیپتوس این باغ جهت لانه گذاری و جوجه آوری مورد استفاده لک لک‌ها قرار می‌گیرند. با توجه به زیبائی منظر ایجاد شده باغ موصوف به یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور دزفول و خوزستان مبدل شده و این امر اهمیت حفظ و نگهداری آن را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

 استاد چینی گر بیان داشت: در زمینه حفظ و تداوم برقراری این موهبت طبیعی برای شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست دزفول از سالیان گذشته به منظور حفظ این زیستگاه با افرادی که ادعای مالکیت دارند وارد مذاکر شده و از آن‌ها در جهت حفظ زیستگاه لک لک‌ها استمداد طلبیده است که این کار ثمربخش بوده و تاکنون منجر به حفظ آن شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد نسبت به اصلاح و بهسازی و محصور سازی محدوده استقرار لانه گذاری لک لک از سوی مالکین در اسرع وقت اقدام لازم به عمل آید  در زمینه استحکام بخشی درختان خشکیده قدیمی و برپائی محل‌های مناسب جهت لانه گذاری جدید اقداماتی توسط اعضاء جلسه به عمل آید.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست حیات وحش لانه گذاری لک لک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول گفت: انفجار ناشی از نشتی گاز یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم برجای گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، روح اله بهشتی فرد،اظهار داشت: وقوع انفجار شدید و تخریب کامل ساختمان مسکونی ساعت 16:41 بعد از ظهر امروز به سامانه 125 آتش نشانی دزفول اعلام و با سرعت چهار تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: چهار خودرو اطفای حریق آتش نشانی با بیش از 15 آتش‌نشان ضمن ایمن‌سازی محل اقدامات لازم امدادی را انجام دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی دزفول اظهار کرد: شدت این انفجار به قدری زیاد بوده ‌که علاوه بر تخریب این منزل مسکونی 2 طبقه، به یک منزل همجوار نیز آسیب جدی وارد شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول،  گفت: پس از اعلام این حادثه به اورژانس دزفول به دلیل شدت انفجار و گزارش وجود مصدومان قابل توجه در این حادثه، پنج تیم عملیاتی به محل این حادثه اعزام شد.

رضا معمارزاده اظهار کرد: این حادثه 9 مصدوم داشت که تمامی آنها توسط عوامل اورژانس پس از انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان هم اکنون در بخش اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول در حال دریافت کمک های درمانی هستند که متاسفانه حال عمومی یکی از این مصدومان وخیم گزارش شده است. 

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • غیور مردان ایران گنبد آهنین اسرائیل را به لانه سست عنکبوت مبدل می کنند
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت
  • حیات وحش شاهوار شاهرود
  • چطور مراقب همسایه های بالدارمان باشیم؟