Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:18:23 GMT

تسهیلات ۱۸ درصد زمینه جولان دلالان را فراهم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۲۸۸

تسهیلات ۱۸ درصد زمینه جولان دلالان را فراهم می‌کند

فرماندار زرین دشت گفت: ارائه تسهیلات ۱۸ درصد فقط زمینه جولان دلالان و افزایش بی‌رویه قیمتها را فراهم می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس از زرین دشت؛ ابراهیم خرم در کارگروه استانی اشتغال که با حضور معاون وزیر کار، تعدادی از مدیران استانی و محلی برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین معضل حال حاضر این شهرستان بیکاری و اشتغال جوانان است و عمده جوانان این شهرستان که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، بیکارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم خرم بابیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۱/۶درصد است که در سال ۹۹ این رقم بیشتر است، افزود: جمعیت شاغل این شهرستان در سرشماری سال ۹۵ برابر با ۱۸ هزار و ۲۳۳ نفر است که از این تعداد ۵ هزار و ۲۳۵ نفر در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

فرماندار زرین دشت ادامه داد: ۳۹۰  کارگاه تولیدی بیمه شده در این شهرستان وجود دارد که ۲ هزار نفر را زیر چتر پوشش بیمه ای خود قرار داده است. وی گفت: هزار و ۴۰۰ راننده فعال بیمه شده، ۳۹۰ نفر نیز در زمره بیمه شدگان قالیباقی و ۴۲۰ نفر کارگران ساختمانی قرار دارند.
خرم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی شهرستان زرین دشت خاطرنشان ساخت: سالانه بالغ بر ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زرین دشت به زیر کشت محصولات مختلف باغی و صیفی و کشاورزی از قبیل گندم ،جو، خرما، پنبه گوجه فرنگی و زیتون با تولید ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال می رود. وی بیان داشت: زرین دشت یکی از قطب های مهم تولید پنبه استان فارس با تولید سالیانه ۱۴ هزار تن وش پنبه و سطح زیر کشت چهار هزار هکتار به شمار می رود.

وی به وجود بزرگترین باغ زیتون یکپارچه خاورمیانه با مساحت ۷۰۰ هکتار در این شهرستان اشاره کرد و گفت : با برداشت  ۱۴ هزار تنی محصول زیتون مرغوب از باغ   زمینه اشتغال ۸۰۰ کارگر روزمزد فصلی در این شهرستان  فراهم شده است.
فرماندار شهرستان زرین دشت اضافه کرد: با برداشت ۷۰۰ تنی محصول خرما از ۹۲۰ هکتار باغ نخیلات این شهرستان باید طرفیت های بالقوه این شهرستان را تقویت کرد.
 خرم یادآور شد: شهرستان زرین دشت در تولید گوشت سفید شهرستان با ۲۱ واحد مرغداری گوشتی و با ظرفیت تولید ۶۴۰ هزار قطعه و ۴ هزار ۸۸۰ تن گوشت سفید همچنین تولید ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن شیر و هزار و  ۷۰۰ تن گوشت قرمز  سهم به سزایی در اشتغال این شهرستان دارد.
وی به لزوم حمایت از سرمایه گذاران در ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد: یک واحد معدن نمک ،یک واحد معدن سنگ گچ و ۴ معدن شن و ماسه در این شهرستان فعال و ۸ پروانه اکتشاف و بهره برداری از معادن در این شهرستان صادر شده ولی متاسفانه غیر فعال هستند.

خرم به فعالیت تنها ناحیه صنعتی این شهرستان با مساحت ۲۷ هکتار و وجود ۱۸ واحد تولیدی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: ۸۰ نفر به طور مستقیم  در این ناحیه صنعتی مشغول به کار هستند و شهرک صنعتی دوم نیز به مساحت ۱۰۰ هکتاری در مرحله آماده سازی قرار دارد.

فرماندار شهرستان زرین دشت بابیان اینکه با وجود این ظرفیتها وضعیت اشتغال این شهرستان اصلا خوب نیست، افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ خانوار از ۲۱ هزار خانوار این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی همچنین ۹ هزار و ۵۰۰ نفر  و ۱۰۰ خانوار نیز در پشت نوبت قرار دارند

وی به وجود یک‌هزار و ۸۵۰  فقره پرونده توانبخشی  تحت پوشش بهزیستی در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند.

خرم تاکید کرد: باید از تمام ظرفیتها و پتانسیل های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای رونق تولید و اشتغال استفاده شود .

 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال مشارکت جوانان کشاورزی زرین دشت شهرستان زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک