Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازده روز قبل انتشار فیلم زنی به نام آسیه پناهی در شهرک فدک کرمانشاه انتقادات زیادی را متوجه شهرداری این شهر کرد.

به گزارش خبرنگار عصر ایران، اتفاقی که موجب برکناری رئیس و قائم مقام اداره اجراییات، مسئول امور حقوقی و نیز تعلیق شهردار منطقه سه کرمانشاه شد.

شهرک فدک یکی از شهرک‌های محروم شهر کرمانشاه است که در حاشیه‌‌ شرقی کرمانشاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان آن در نزدیکی یک قبرستان زندگی می‌کنند.

زمین‌هایی که برخی از شهروندان کرمانشاه در آن ساکن شده‌اند، از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به آن‌ها فروخته شده بود اما اکنون شهرداری کرمانشاه ساخت‌و‌ساز در آن‌ها را غیرقانونی اعلام کرده است.

 شهرداری بارها اقدام به تخریب این منازل کرده است و بنا به اظهار ساکنان این شهرک آخرین بار در سال ۹۰ نیز مشابه چنین اتفاقی رخ داده است.

آسیه پناهی، زن ۵۵ساله‌ کرمانشاهی گفته می‌شود به دلیل استنشاق گاز فلفل در این حادثه جان باخت. مرگ او با واکنش‌های زیادی از سوی مسئولان کشوری همراه شد.

با گذشت نزدیک به دو هفته از این رویداد، ۷ خانواری که خانه‌هایشان تخریب شد حالا در محوطه همان خانه‌های تخریب شده در چادر زندگی می‌کنند. در ادامه عکس‌های محمدمهدی فقیهی را از وضعیت زندگی کنونی آنها مشاهده کنید:

بنا بر اظهار شاهدان محلی، شهرداری زمانی اقدام به تخریب خانه‌ها کرده که اغلب ساکنین در منزل حضور داشته‌اند. در مجموع هفت خانواده در این حادثه، محل زندگی‌شان را از دست داده‌اند. سقف یکی از خانه‌های تخریب‌شده در شهرک فدک به فضای درونی خانه ریخته است. در فیلم‌های منتشر شده از این اتفاق مردی که ساکن یکی از این خانه‌ها بود، با قرار گرفتن روی سقف ساختمان سعی داشت از تخریب آن جلوگیری کند. اسپری‌ فلفل به‌جا مانده در محل تخریب وسایل زندگی بسیاری از این خانواده‌ها از روز حادثه تاکنون در بازمانده‌های ساختمان رها شده و خانواده‌ها هم مکانی ندارند تا وسایل را به آن جا منتقل کنند. مشاهدات میدانی و فیلم و عکس‌های منتشر شده از محل حادثه حاکی از وجود وسایل خانه مانند یخچال، گاز و فرش در میان خانه‌های تخریب شده است. این موضوع تخریب در هنگام حضور ساکنان در خانه را تایید می‌کند. اهالی می‌گویند شهرداری بدون هیچ اخطاری اقدام به تخریب خانه‌ها کرده است. روز حادثه در ذهن کودکان این خانه‌ها که اکنون در چادرهای مسافرتی زندگی می‌کنند لحظات پر از ترس و بی‌پناهی را ثبت کرده است. کودکان این محل معمولا به فضای بازی یا امکانات رفاهی دسترسی ندارند. کودکی که به همراه خانواده‌اش در یکی از خانه‌های تخریب‌شده شهرک فدک زندگی می‌کرد، حالا به خرابه‌های خانه‌شان نگاه می‌کند. لینک کوتاه: asriran.com/0034Oe

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرمانشاه شهرک فدک شهرداری آسیه پناهی خانه های تخریب شده شهرک فدک خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در محله بنجیر، بافت تاریخی شهر زواره، استان اصفهان را ببینید.

کد خبر 846943 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان آبگرفتگی

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • (ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • ببینید | لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان
  • فیلم لحظه هولناک تخریب کامل یک خانه در اصفهان توسط باران!
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها