Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استفاده از روش های نوین و راهکارهای موثر برای جلوگیری از تاثیرگذاری مخرب اقدامات توسعه ای در طبیعت ضرورتی انکارناپذیر است که نه تنها توجه دولت ها بلکه نگاه دغدغه مند تمامی ملت ها را می طلبد.

بر اساس اعلام استانداری مرکزی، سیدعلی آقازاده در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست صادر شده آورده است: محیط زیست به عنوان سرمایه ارزشمند زمین، میراث پربهای گذشتگان برای آیندگان است، میراثی که حیات انسان ها را ضمانت کرده، مرز نمی شناسد و هر تغییری در دورترین زوایای آن تمامی زیستمندان کره خاکی را متاثر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک برخورداری از محیط زیست سالم از جمله مولفه های مهم توسعه پایدار است و برای حرکت در مسیر توسعه باید به این مهم به صورت جدی توجه شود. امروزه توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای افزایش مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و جلوگیری از انهدام تنوع زیستی، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده و استفاده از روش های نوین و راهکارهای موثر برای جلوگیری از تاثیرگذاری مخرب اقدامات توسعه ای در طبیعت ضرورتی انکارناپذیر است که نه تنها توجه دولت ها بلکه نگاه دغدغه مند تمامی ملت ها را می طلبد.

شعار محوری هفته محیط زیست به عنوان «جهش تولید، حفظ محیط زیست، برای توسعه پایدار ایران» بیانگر این نکته مهم و کلیدی است که تمامی اقدامات، برنامه ریزی ها و تلاش ها در راستای رونق تولید با در نظر گرفتن مؤلفه ها و ملاحظات زیست محیطی، کارآمدی لازم را خواهد داشت و رشد و توسعه اقتصادی باید در بستر حفاظت از منابع زیستی و رعایت بایدها و نبایدهای زیست محیطی حرکت کرد.

 اینجانب ضمن تبریک هفته ملی محیط زیست از تلاش ها و مجاهدت های تمامی فعالان این عرصه، کارشناسان، تشکل های مردم نهاد و دست اندرکاران حوزه محیط زیست استان  مرکزی و ایران اسلامی  تشکر و قدردانی می کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست استاندار مركزي محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما ریشه در زمین داریم

  تصویری که از کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن به‌دست می‌آید و می‌خواهد آرامش ابدی را برای ما به تصویر بکشد. بنابراین بدیهی است که در مواجهه با طبیعت، ‌سرسبزی و گیاهان می‌توانیم احساس آرامش داشته باشیم وبا حضور درباغی پردرخت یا دشتی سرسبز، ‌احساس کنیم در بهشت جای داریم اما صرف‌نظر از آرامشی که زندگی مسالمت‌آمیر با طبیعت برای‌مان به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به دنیای ما رنگ و بوی بهشتی بدهد،مزایای متعددی است که فضای سبز و درختان برای مابه ارمغان می‌آورند.چرخه تولید اکسیژن و همچنین تعادل دمایی زمین از جمله مزایایی است که پوشش گیاهی زمین برای ما به ارمغان می‌آورد. بگذریم از این‌که خورد و خوراک و نیازهای اولیه ما هم به همین فضای سبز و پوشش گیاهی وابسته است.درواقع ما انرژی مورد نیاز خودمان را از غذاهایی می‌گیریم که به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم از زمین تولید می‌شوند. پس می‌توان گفت زمین فقط خانه و مأمن ما نیست،بلکه همه زندگی ما به زمین و محیط‌زیست اطراف‌مان بستگی دارد و وقتی به بهانه پیشرفت‌های علم و تکنولوژی حواس‌مان به آسیبی که به زمین می‌زنیم، نیست، ‌در واقع به ریشه‌های خودمان تیشه می‌زنیم واین میراثی که ازگذشتگان به مارسیده وبه‌عنوان امانتی دردست‌مان است راآلوده و پرچالش می‌کنیم. به این ترتیب بر‌خلاف آنچه گذشتگان ما درحفظ میراث کهن کره زمین و محیط‌زیست کوشیده‌اند تا زمینی پاک را به ما تحویل دهند،ما با بی‌توجهی به قوانین طبیعت باعث شده‌ایم تازمین ومحیط زیست آلوده شده وبا قهر طبیعت مواجه شویم.سیل، ‌رانش زمین یا فرونشست همه وهمه پدیده‌هایی هستند که با دخالت ما آدم‌ها در محیط‌زیست رخ می‌دهند وبه‌گونه‌ای تنبیهی است که طبیعت برای دستکاری‌های ما انسان‌ها در نظر گرفته است. پس بیشتر حواس‌مان به زمین‌مان باشد. 

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی