Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در سازمان ملل از ارائه رونوشت آمریکا از یک قطعنامه شورای امنیتی سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به روسیه و برخی کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانس ۲۴، آمریکا روز جمعه اعلام کرد که رونوشت قطعنامه سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه اکتبر سال جاری منقضی خواهد شد با روسیه به اشتراک گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسکو پیش از این با وجود شرکت‌های روسی که در انتظار انجام شدن قرادادهایی بزرگ با پایان یافتن این تحریم هستند، مخالفت خود را با تداوم ممنوعیت فروش جنگ‌افزارهای معمولی به ایران مخالفت کرده است.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است که واشنگتن یک رونوشت از این قطعنامه را با روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و استونی که همگی از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، به اشتراک گذاشته است.

کرافت در این باره گفت: به زودی با تمام ۱۵ کشور به اشتراک خواهیم گذاشت. ما سعی داریم که بسیار با دقت و کامل فعالیت کنیم.

او درباره موضع روسیه و چین در این باره گفت: روسیه و چین باید به اتفاق نظر جهانی درباره رفتار ایران بپیوندند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: این یک امر الزام آور است که ما را برای  اطمینان حاصل کردن از این که این تحریم سازمان ملل تمدید خواهد شد، تمام گزینه‌هایمان را امتحان کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات کرافت در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا اخیرا در تلاش بوده است با ارائه طرحی حقوقی نشان دهد هنوز عضوی از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است تا از این طریق خود را برای استفاده از ابزارهای موجود در برجام در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برحق جلوه داده و بر شورای امنیت سازمان ملل اعمال فشار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران کلی کرافت ایران و روسیه شورای امنیت سازمان ملل متحد تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد

به گزارش جماران؛ آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

آمریکا قطعنامه‌ای را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بود را وتو کرد. 

در رأی‌گیری امروز در شورای امنیت سازمان ملل متحد ۱۲ کشور عضو این شورا با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل موافقت کردند. 

کشورهای انگلیس و سوئیس به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و آمریکا آن را وتو کرد. 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد/ واکنش چین و روسیه
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد