Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@09:39:43 GMT

۱۰ هکتار از مراتع استان قزوین در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۸۷۱

۱۰ هکتار از مراتع استان قزوین در آتش سوخت

اکبر زارعی گفت: در تعطیلات چند روز گذشته ۱۰ هکتار از مراتع روستای یله گنبد در بخش کوهین استان قزوین در آتش سوخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر زارعی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: بعد از ظهر روز چهارشنبه یکی از اهالی روستای یله گنبد در پشت منزل خود بقایای علوفه را آتش می‌زند که این کار او باعث شد تا آتش به مراتع سرایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سه ساعت طول کشید تا آتش مهار شود، افزود: در این حادثه ۵ هکتار از اراضی ملی و ۵ هکتار از اراضی مستثنیات در آتش سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قزوین بیان کرد: به صورت مستقیم به هر هکتار از اراضی یک میلیون تومان خسارت وارد شده است. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح مبارزه با سِن گندم در اراضی و مزارع استان با روش سم پاشی در شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، آران و بیدگل، کاشان و دیگر مناطق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت جاری ۸۵ هزار هکتار در استان اصفهان سم پاشی می‌شود.


منصور شیشه‌فروش افزود: سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است و خسارت این حشره به‌صورت کمی (کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی (کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.


وی افزود: همچنین دیدبانی مشترک مبارزه با «ملخ مراکشی» با کمک بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی در استان اصفهان به خصوص در منطقه سادات‌آباد سمیرم و لردگان آغاز و آفت ملخ آن پایش و بررسی می‌شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه و سم‌پاشی با ملخ مراکشی در چهار هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت، افزود: امسال نیز پایش و ردیابی در ۱۰ هزار هکتار مزارع سمیرم، لنجان و تیران در برنامه قرار گرفته و از اردیبهشت جاری آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان