Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:28:04 GMT

انشعاب آب باغ ویلاهای استان بوشهر قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۹۰۸

انشعاب آب باغ ویلاهای استان بوشهر قطع می‌شود

بر اساس مصوبه شورای آب استان بوشهر برای تامین آب شهرها و روستاها، انشعاب آب خانه باغ‌ها و باغ ویلاهای استان بوشهر قطع می‌شود. ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، یکی از مشکلاتی که این‌روزها مردم در روستاهای شهرستان تنگستان با آن دست‌وپنچه نرم می‌کنند کم آبی است که این مشکل به گونه‌ای است که هفته‌ای 2 ساعت در روستاهای تنگستان آب منتقل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه شورای آب استان بوشهر برای جبران کمبود آب شبکه‌های آبرسانی در نقاط مختلف استان بوشهرانشعاب‌های غیرمجاز آب شرب در خانه باغ‌ها با هماهنگی دستگاه  قضایی استان بوشهر قطع می‌شود.

 اکنون مردم روستاهای تنگستان به ویژه  روستاهای نوار ساحلی دچار بحران کم‌آبی هستند به‌گونه‌ای که در هفته 2 ساعت آب آشامیدنی دارند.

فرماندار تنگستان خواستار افزایش سهمیه آب ورودی و قطع انشعابات ساخت و سازهای غیر مجاز و خانه باغ‌های خارج از محدوده شهرها و روستاها شد.

اصلی‌ترین، کلیدی‌ترین و دغدغه جدی شهرستان تنگستان است

عبدالحسن رفیعی‌پور، اصلی‌ترین، کلیدی‌ترین و دغدغه جدی شهرستان تنگستان، کمبود  آب دانست و اظهار داشت: برای گذر از این بحران نیاز به همراهی مردم، شوراها، دهیاران و همکاری مسئولان مربوطه است.

فرماندار تنگستان در راستای برون رفت از بحران کم آبی افزود : باید در کوتاه‌مدت با افزایش سهمیه ورودی آب شهرستان و قطع انشعابات خانه باغ‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و مدیریت توزیع نسبت به کاهش بحران اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فرسودگی خط انتقال و شبکه توزیع آب و در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی خط انتقال و شبکه توزیع آب، دهیاران همکاری لازم برای اجرای طرح با آبفا شهرستان بعمل آورند.

رفیعی‌پور با اشاره به پروژه‌های حوزه آب در شهرستان تنگستان بیان کرد: پروژه احداث مخازن شهر دلوار و بنه‌گز فعال  است و  آب شیرین‌کن دلوار نیز با وجود پیگیری‌ها و تلاش های صورت گرفته از پیشرفت فیزیکی خوبی برخودار نیست و امیدواریم سرمایه گذار نسبت به انجام به موقع پروژه اقدام تا بحران آب شهرستان را رفع شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به دغدغه مردم شهر اهرم در خصوص کیفیت و کمبود آب در برخی نقاط، خواستار آزمایش آب ورودی شهر اهرم و رفع کمبود آب در برخی از محله‌های شهر اهرم شد.

 اعتبار عمرانی تنگستان 38 میلیارد تومان است که بخشی از آن در حوزه آب تخصیص می‌یابد

وی، کل اعتبار عمرانی تنگستان را 38 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: از این اعتبار بخش عمده‌ای در خصوص طرح‌های آبرسانی اختصاص می‌یابد و این در حالی است که هر میزان اعتبار برای حل مشکلات آبرسانی نیاز است پرداخت می‌شود.

رفیعی‌نژاد با تاکید بر تدوین برنامه کوتاه مدت برای حل بحران کم آبی در تنگستان افزود: از امروز انشعابات مجاز و غیرمجاز باغ‌ویلاها و خانه باغ‌ها در گورکات، آل چنگی و دیگر نقاط تنگستان بدون اغماض قطع می‌شود.

فرماندار تنگستان با تاکید بر افزایش 3 هزار متر مکعبی آب از خط کوثر برای شبکه آبرسانی خط ساحلی تنگستان بیان کرد: تکمیل مخزن 5 هزار متر مکعبی دلوار و یک هزار متر مکعبی بنه‌گز می‌تواند در حل بخران کم آبی موثر باشد.

وی همکاری مردم در این عرصه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مردم باید سعی کنند آب شرب خود را از این طریق تامین کنند و در مصارف دیگر استفاده نشود.

80 درصد آب بوشهر از خارج استان تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرهم با بیان اینکه 80 درصد آب بوشهر از خارج استان تامین می‌شود اظهار داشت: 60 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و 20 درصد از کازرون در استان فارس و 20 درصد مابقی از منابع داخلی تامین می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به تدوین پروژه‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر از پروژه آب شیرین‌کن 7500 متر مکعبی تنگستان خبر داد و بیان کرد: باید به هر طریقی که شده آب شیرین‌کن‌ تنگستان که نقش مهمی در تامین آب  روستاها دارد راه‌اندازی شود.

وی تنها راه حل مشکل اب شهرستان تنگستان را  ساخت و راه‌اندازی آب شیرین کن  7500 متر مکعبی دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا در بوشهر با افزایش ظرفیت آبشیرین کن 10 هزار متر مکعبی به 22 هزار و 500 متر مکعب مشکل این شهر تا حدودی حل شده است و  این در حالی است که آبشیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر در حال ساخت است.

آب شیرین کن منطقه لاور دشتی تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: آب شیرین کن منطقه لاور دشتی تابستان امسال راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات چندین روستای دشتی و تنگستان برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قطع انشعاب خانه‌باغ‌ها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد:باید انشعاب آب تمام این خانه باغ‌ها به هر کسی هم که وصل باشد، با قدرت تمام قطع شود، چون این کار می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند. مردم در بی‌آبی له‌له می‌زنند و در این شرایط نمی‌توان در خانه باغ‌ها بی رویه آب مصرف کرد.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و خطوط انتقال گفت: علاوه بر اینکه آب شیرین کن‌ها باید سریع‌تر راه‌اندازی شوند و نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: خدا را شکر که دریا و ظرفیت شیرین سازی آب دریا وجود دارد، لذا می‌توان از این ظرفیت در تامین آب آشامیدنی استفاده شود.

طرح‌های آب شیرین‌کن به ظرفیت 150 هزار مترمکعب در استان بوشهر اجرا شد استاندار بوشهر: انشعاب آب شرب در خانه باغ‌های استان بوشهر قطع شود نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس: روستاهای تنگستان در هفته 2 ساعت آب آشامیدنی دارند

تامین تانکرهای آبرسانی، افزایش ظرفیت آبدهی از خط کوثر، نوسازی شبکه آبرسانی و تسریع در راه‌اندازی آب شیرین‌کن 7500 متر مکعبی تنگستان از خواسته‌های دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها است.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار تنگستان شهرستان تنگستان استان بوشهر استان بوشهر قطع هزار متر مکعبی آب آشامیدنی آب شیرین کن خانه باغ ها راه اندازی قطع می شود انشعاب آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حشمت الله عباسی گفت: در سال جاری نیز نصب و واگذاری ۴ هزار فقره انشعاب دیگر در استان در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: نصب انشعابات فاضلاب به تناسب پیشرفت و توسعه خطوط انتقال فاضلاب در استان مرکزی ادامه دارد.

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۱۶ فقره انشعاب جدید فاضلاب در سال گذشته در این استان به مشترکان واگذار شد، گفت: شرکت آبفای استان مرکزی ۱۹۷ هزار مشترک فاضلاب را تحت پوشش خدماتی خود دارد.

کد خبر 6087408

دیگر خبرها

  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند