Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ روز دوشنبه گذشته در آستانه صدور فرمان دخالت نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان قرار  داشته که پس از مخالفت سران پنتاگون، از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است.

به گفته مقامات ارشد پنتاگون، دونالد ترامپ روز دوشنبه گذشته بیشتر از هر زمانی در آستانه صدور دستور مداخله نظامی نیروهای ارتشی در مقابله با اعتراضات واشنگتن قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام یک منبع ناشناس در پنتاگون، دونالد ترامپ روز دوشنبه و پیش از عزیمت به کلیسای سنت جونز، طی دیداری با سران نظامی در کاخ سفید پیشنهاد مداخله ارتش در اعتراضات واشنگتن را ابراز می‌کند ولی با مخالفت چهره‌هایی چون مارک اسپر و مارک میلی روبرو می‌شود. علاوه بر ترامپ، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در جلسه روز دوشنبه از دخالت ارتش حمایت کرد. 

به گفته این منبع ناشناس، اطرافیان رئیس جمهور از او خواستند تا اعزام فوری نیروهای ارتش را متوقف کند، آن‌ها در این جلسه تاکید کردند که نیرو‌های «گارد ملی» که به دست فرمانداران ایالتی اداره می‌شوند، می‌توانند مجددا نظم را در واشنگتن و دیگر نقاط ایجاد کنند. منبع ناشناس به واشنگتن‌پست این را هم گفت که ترامپ بر پیشنهاد خود تاکید داشته است. ترامپ در این نشست گفته است: «ما باید خیابان‌ها را کنترل کنیم. همین الان به ۱۰ هزار سرباز در واشنگتن نیاز داریم».

در حالی که معترضان آمریکایی در اکثر نقاط آمریکا بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود تاکید دارند، دونالد ترامپ بارها معترضان را تهدید کرده است. او چندین بار پیشنهاد استقرار نیروهای ارتش را برای مقابله نظامی باعتراضات را بیان کرده است. در نقطه مقابل سران نظامی آمریکا از جمله مارک اسپر وزیر دفاع این کشور استفاده از ارتش در شرایط کنونی را غیرضروری خوانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا جورج فلوید دونالد ترامپ دونالد ترامپ نیروهای ارتش روز دوشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر

همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی در رشت برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم رژه یگان‌های نمونه ارتش با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان و امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و امیر سرتیپ محمد اکرمی‌نیا معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی و با حضور استاندار، اعضای شورای تأمین، جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در رشت برگزار شد.

در این مراسم یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه ویژه، رژه رفته و توان رزمی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید + جزئیات
  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان