Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:43:58 GMT

فصل کشت و جیب خالی کشاورز

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۸۹۹۸۶

فصل کشت و جیب خالی کشاورز

ایسنا/گلستان دبیر خانه کشاورز استان گلستان، از عدم پرداخت وجه خرید تضمینی گندم و کلزا انتقاد کرد و گفت: اغلب کشاورزان به‌محض برداشت محصول، اقدام به کشت دوم می‌کنند و این کار نیاز به تهیه نهاده و شخم و غیره دارد و کشاورزی که هنوز پول خود را نگرفته نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کشاورزی که هشت ماه در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول تلاش کرده، چشم امید آن به دریافت وجه محصول و دسترنج خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأخیر حدود یک ماهه در پرداخت وجه محصول کشاورزان، افزود: تاکنون هیچ‌گونه وجهی به کشاورزان گندمکار و کلزاکار استان که محصول خود را به شرکت غله تحویل دادند، پرداخت نشد. این موضوع موجب ناراحتی و نارضایتی کشاورزان شده است.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان بیان کرد: دلالان و واسطه‌ها از این شرایط بسیار خرسند هستند زیرا محصول کشاورز را با قیمت پایین‌تر می‌خرند و بعد از آن خود اینها محصول را به دولت تحویل می‌دهند و سود گزافی عایدشان می‌شود. سال گذشته شاهد بودیم که دلالان گندم ۱۷۰۰ تومانی کشاورزان را انبار کردند و امسال با قیمت ۲۵۰۰ تومان به دولت فروختند.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر پول کشاورز به‌موقع پرداخت نشود، کشاورز نمی‌تواند نهاده تهیه کند و کشت دوم او به تأخیر می‌افتد. تأخیر در کشت باعث می‌شود تولید محصول کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم کلزا گلستان کشاورزی خريد تضميني مطالبات کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۸۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقعیت دروازه خالی برای ایران که مهدی قائدی به طرز عجیبی آن را از دست داد / فیلم

مهدی قائدی موقعیت گلزنی عالی برای ایران را از دست داد.

دانلود (6.1MB)

دیگر خبرها

  • ساعت کاری ادارات کردستان در ایام شب قدر اعلام شد
  • ​تغییر ساعت فعالیت شعب بانک صادرات ایران به مناسبت شب‌های قدر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ‌عکس/ جشن تولد امام حسن(ع) در بلوار کشاورز
  • جشن تولد امام حسن (ع) در بلوار کشاورز
  • فیلم/ فرصت سوزی قایدی مقابل دروازه خالی ترکمنستان
  • موقعیت دروازه خالی برای ایران که مهدی قائدی به طرز عجیبی آن را از دست داد / فیلم
  • روایتی از تأخیر در تخصیص گازوئیل به ناوگان برون شهری بر اساس عملکرد
  • افطاری ساده در بلوار کشاورز