Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@15:20:44 GMT

حدود۴هزار ۶۷۵ بیمار کرونایی لرستان بهبود یافتند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۲۳۵

حدود۴هزار ۶۷۵ بیمار کرونایی لرستان بهبود یافتند

نیکبخت با اشاره به اینکه ۱۰۳ لرستانی طی ۲۴ ساعت گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده اند، گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۷۵ لرستانی مبتلا به بیمار کرونا در لرستان به بهبودی کامل دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رضا نیکبخت» امروز(۱۷ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  تاکنون چهار هزار و ۸۶۸ لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۳   نمونه مثبت کووید۱۹ در لرستان ثبت شده است، افزود: طی ۲۴ساعت گذشته تعداد  ۳۹۱  نمونه از بیماران مشکوک به کووید 19  به آزمایشگاه های مرجع استان ارسال شده است که جواب آزمایش تعداد ۱۰۳  نفر مثبت بوده است.

 

وی بیان کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته  در لرستان یک نفر فوتی  به علت کووید ۱۹  در لرستان به مجموع جانباختگان استان اضافه شد.

 

نیکبخت اذعان داشت: از ابتدا  تا کنون  تعداد ۱۶۶ نفر از هم استانی ها  به علت کووید ۱۹  جان باخته اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تا کنون ۲۸ هزار و ۳۴۰ نمونه از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون به تعداد ۲۵ هزار و  ۵۱۸ نمونه پاسخ داده شده است، افزود: از این تعداد تاکنون  جواب آزمایش تعداد چهار هزار و ۸۶۸ مورد مثبت و تعداد۲۰ هزار و ۲۰۵۰ نمونه منفی  اعلام شده است.

 

نیکبخت افزود: تعداد۲۷  نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان تحت مراقبت های پزشکی و درمانی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان اظهار کرد: از ابتدا تاکنون تعداد جهار هزار و ۶۷۵ نفر که در لرستان  مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند پس از درمان به بهبودی کامل دست یافته اند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمار مبتلایان به کرونا بیماری کرونا علوم پزشکی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود

ایتنا - مطالعات جدید در مورد ارتباط آسم و کووید در کودکان نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه عفونت کووید خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، وجود ندارد.
دکتر دیوید هیل، نویسنده ارشد این مطالعه و پزشک معالج در بخش آلرژی، گفت: «مطالعات و تحقیقات در دهه گذشته نشان می‌دهند که عفونت‌های ویروسی تنفسی یک عامل خطر برای ایجاد آسم در کودکان هستند. بنابراین منطقی بود که فکر کنیم عفونت بالقوه SARS-COV-2 می‌تواند خطر ابتلا به آسم را نیز افزایش دهد. اما آنچه که متوجه شدیم این بود که هیچ ارتباطی بین این دو وجود نداشت و خطر ابتلا به آسم را در کودکان کاهش یا افزایش نداد.»

به گزارش ایتنا، این یافته‌ها در 12 آوریل در مجله Pediatrics منتشر شد. در این مطالعه، داده‌های بیش از 27000 کودک را که بین 1 مارس 2020 و 28 فوریه 2021 تحت آزمایش PCR برای SARS-COV-2 قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل شدند. کودکان طی یک دوره 18 ماهه تحت نظر قرار گرفه شدند. نتیجه آزمایش بیش از 3100 کودک مثبت و بیش از 24000 نفر برای SARS-COV-2 منفی بود.

محققان دریافتند که مثبت بودن تست SARS-COV-2 تأثیر قابل توجهی بر احتمال تشخیص جدید آسم ندارد. این مطالعه تأیید کرد که کودکانی که عوامل ریسک شناخته شده برای آسم مانند نژاد، آلرژی‌های غذایی، تب یونجه و زایمان زودرس دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

در آغاز پاندمی، نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه چگونه افراد مبتلا به آسم تحت تأثیر این ویروس قرار می‌گیرند وجود داشت. در اوایل، آزمایشگاه هیل تحقیقاتی انجام داد که نشان داد آسم یک عامل خطر برای پیامدهای بدتر کووید نیست. به گفته محققان، آنها همچنین دریافتند که اگر تست کووید کودکان مبتلا به آسم مثبت باشد، احتمال تشدید بیماری در آنها بیشتر نیست.

هیل خاطرنشان کرد، نتایج این مطالعه با تکامل سویه‌های جدیدی که ممکن است ارتباط متفاوتی با آسم نشان دهند، محدود شده است. او همچنین تاکید کرد که تکرار این مطالعه دشوار خواهد بود. از آنجایی که مطالعه صرفاً بر روی کودکان متمرکز شده است، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی بیماران در سنین مختلف و در فواصل طولانی‌تر مورد نیاز است تا تأیید شود که بین SARS-COV-2 و ایجاد آسم طولانی مدت رابطه وجود ندارد. با این حال، محققان تاکید کردند که به طور کلی، این مطالعه باید آرامشی را برای بیماران و خانواده‌هایشان به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران