Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ملت انتظار دارند انتخاب روسای کمیسیونها با اصل تخصص محور همراه شود و به یقیین با چنین ابزاری هم دولت اجرایی حساب کار دستشان می آید و هم نظارت مفید و موثر باعث تحول ساختاری در عملکرد وزارتخانه همسو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد جواد محمدی نوری دبیرجبهه پیشرفت رفاه و عدالت (ائتلاف 25 حزب سیاسی کشور) با اشاره به پایان روند اعتبارنامه ها از تحقق کارآمدی مجلس به عنوان انتظار عمومی ملت یاد کرد و ضمن اشاره به تلاش پیدا و پنهان برخی نمایندگان در جهت کسب‌کرسی ریاست کمیسیونها با ابراز نگرانی از عملکرد مجالس قبل در این خصوص گفت: چشم و دل مردم و امید آنان در شرایط ویژه و بحرانی کنونی زدودن تمام اشتباهات و خطاهای دوره قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی نوری با اشاره به اینکه در مجالس قبل دیده شده که یک پزشک به عنوان ریس کمیسیون عمران !! انتخاب شده بود گفت: این اقدامات و انتخابهای غلط و بی ثمر در حقیقت خیانتی بود که به ملت روا شد‌ وی تصریح کرد دلیلی ندارد فردی که سنخیت تجربی و تحصیلی و تخصصی‌به موضوعی ندارد بی حساب وارد کمیسیونهای تخصصی مجلس شوند چرا که آفت بی عرضگی و عدم نظارت بهینه نه تنها موجب فساد دستگاه اجرایی مرتبط خواهد شد بلکه دودش توی چشم ملت خواهد رفت.
نوری افزود: اکنون ملت انتظار دارند انتخاب روسای کمیسیونها با اصل تخصص محور همراه شود و به یقیین با چنین ابزاری هم دولت اجرایی حساب کار دستشان می آید و هم نظارت مفید و موثر باعث تحول ساختاری در عملکرد وزارتخانه همسو خواهد شد.
محمدی نوری تاکید کرد: همانطوریکه با شعار تغییر و تحول و با هدف تجلی امید به زندگی مجلس یازدهم شروع به کار نمود از نمایندگان مجلس نیز خواستار توجه و دوری از هرگونه لابی گری فساد آلود برای تصاحب کرسیهای کمیسیونها شد و این را نه تنها به ضرر خودشان بلکه به ضرر جامعه بیمار فعلی دانست.
محمدی نوری انتخابات همراه با دقت لازم نمایندگان در برخی کمیسیونها همچون اقتصاد، امنیت ملی ، عمران ،انرژی ، برنامه و بودجه و صنایع را مهمترین رویداد مجلس یازدهم از منظر قضاوت عمومی دانست و بر هم افزایی نمایندگان ملت برای تسریع در برنامه ریزی کوتاه مدت در جهت حل مشکلات معیشتی مردم تاکید ورزید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجلس یازدهم محمدی نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دیروز جلسه هم‌اندیشی به دعوت تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برای تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب در مجلس دوازدهم تشکیل شد.

براساس گزارش ایسنا از مجلس، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام نبویان منتخب تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بر ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

سپس منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت برای تشکیل فراکسیون واحد رای‌گیری شد. حاضران در این جلسه با اکثریت آرا با تاسیس آن موافقت کردند و مقرر شد تا تشکیل اولین جلسه مجمع عمومی، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم با نام موقت «فراکسیون انقلاب اسلامی» فعال شود.

موضوع دیگر این جلسه تشکیل یک هیات اجرایی موقت تا زمان انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون بود. وظیفه هیات اجرایی تهیه پیش‌نویس اساسنامه، مرامنامه و آیین‌نامه، تهیه فهرست نمایندگان برای دعوت به عضویت در فراکسیون، پیش نویس فرم عضویت و جدول زمان بندی تا انتخابات هیات رئیسه و تدارک برگزاری مجمع عمومی است.

اعضای هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه بعدی هیات موسس فراکسیون انتخاب می شوند.

هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898625

دیگر خبرها

  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند