Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی پنیر لیقوان، یکی از محبوب‌ترین پنیرهای سنتی آذربایجان برای مردم ایران و حتی مردمان آن‌سوی مرزهاست، لیقوانی‌ها سال‌هاست با هنر صنعت دست خود، پنیری با طعم خاص در روستای "لیقوان" واقع در دامنه‌ی کوه‌ سهند تولید می‌کنند که شاید تازگی و طعم بی نظیر این نوع پنیر محلی در هیچ‌ یک از پنیرهای صنعتی یافت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیقوان، روستایی در 36 کیلومتری جنوب شرقی تبریز در کنار مهران‌رود و کوه‌های سر به فلک کشیده سهند واقع شده و از آن به عنوان پایتخت پنیر ایران یاد می‌شود، تولید پنیر سنتی در این دیار بخشی از هویت آذربایجان است و تولید آن مهم‌ترین منبع درآمد و شغل اصلی مردمان زحمت کش این روستاست، پنیر لیقوان از شیر حیوانات پرورش یافته در دامنه سهند تولید می‌شود، این نوع پنیر از لحاظ مرغوبیت، کیفیت، عطر و طعم خوش برای مردم، بسیار مطلوب است، روستاییان لیقوان معتقدند استفاده از شیر مخصوص غنی از پروتئین در تهیه‌ی پنیر، کیفیت و ارزش غذایی آن را زیاد کرده است.

وجود گل‌ و گیاه‌های منحصربفرد در این منطقه و آب و هوای کوهستانی و البته خنکی هوا، تأثیر مطلوبی بر شیردهی و کیفیت شیر گوسفندان دارد و به همین دلیل پنیر لیقوان نسبت به پنیر مناطق دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

متاسفانه طی روزهای اخیر انجام یک تبلیغ منفی علیه پنیر سنتی لیقوان در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، تولیدکنندگان زحمت کش پنیر سنتی لیقوان را آزرده خاطر کرده است، انتشار این ویدیو کلیپ در فضای مجازی، اعتراض شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز به همراه داشت.

برخی از شهروندان و اصناف آذربایجانی نیز این اقدام غیرحرفه‌ای در رسانه‌ی ملی را دور از انصاف دانسته و برای دلجویی از مردمان زحمت کش تولیدکننده پنیر لیقوان، از خرید و فروش محصول شرکتی که مجری تلویزیون برای تبلیغ آن، پنیر لیقوان را تخریب کرده است، خودداری می‌کنند.

در حالی که در تبلیغات منفی و غیر کارشناسی، بر تولید غیربهداشتی پنیر سنتی لیقوان تاکید می‌شد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر تولید بهداشتی پنیر سنتی لیقوان تاکید می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پنیر لیقوان به عنوان میراث معنوی آذربایجان محسوب می‌شود، اظهار کرد: مجوزهای بهداشتی به کارگاه‌های تولید پنیرهای سنتی آذربایجان از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر می‌شود که آن را نیز روی محصولات خود درج می‌کنند.

محبوب نعمتی با بیان این‌که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نظارت کاملی بر کارگاه‌های تولید پنیرهای سنتی آذربایجان دارد، گفت: کارگاه‌های پنیر سنتی گوسفندی آذربایجان زیر نظر این معاونت به طور بهداشتی پنیر تولید می‌کنند.

وی با انتقاد از عملکرد صداو سیما در خصوص تبلیغات نادرست برخی از محصولات، گفت: سال گذشته نیز صدا و سیما برنامه‌ای در خصوص آلوده بودن شیرهای آذربایجان پخش کرد، از صدا و سیما می‌خواهیم قبل از پخش برنامه‌ای در خصوص پنیر، با معاونت غذا و دارو در خصوص کارگاه‌های تولید پنیر سنتی صحبت کرده و حتی بازدید کند.

وی با بیان این‌که تولید پنیر سنتی با صنعتی متفاوت است ولی به هیچ عنوان پنیر سنتی به طور غیربهداشتی تولید نمی‌شود، گفت: فرآیند تولید پنیر صنعتی به طور صنعتی انجام می‌شود ولی پنیر سنتی به روش سنتی تهیه می‌شود، شیر پنیر سنتی پاستوریزه و آماده نیست ولی بعد از اضافه کردن مایه‌ی پنیر و به صفر رساندن درجه‌ی آن، حدود پنج ماه در سردخانه‌ قرنطینه می‌شود تا تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها از بین برود بعد از گذشت پنج ماه، پنیرها در کارگاه‌های بهداشتی در اندازه‌های مختلف بسته بندی می‌شوند.

نعمتی  با تاکید براین‌که سنتی تولید شدن پنیر به مفهوم تولید غیربهداشتی آن نیست، گفت: پنیر سنتی میراث معنوی مردم محسوب می‌شود، در هر جای جهان به سنتی بودن محصولی ارزش و بها قائل می‌شوند ولی متاسفانه برخی از افراد غیر کارشناس بدون تحقیق در مورد محصولی که جزوی از سنت آذربایجان محسوب می‌شود، اظهار نظر می‌‎کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به توهین به پنیر لیقوان در برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که رقیب برای این‌که بتواند پنیر لیقوان را که نه‌تنها در تبریز و لیقوان بلکه در دنیا نیز مطرح است، کنار بزند، به این کارهای بداخلاقی دست می‌زند.

اکبر فتحی با بیان این‌که واحدهایی که پنیر لیقوان را تولید می‌کنند همگی دارای مجوز هستند، افزود: تولیدکنندگان پنیر یک اتحادیه تشکیل داده‌اند و سردخانه نیز دارند و علاوه بر این‌که کارشناسان ما بر روند تولید این محصول نظارت می‌کنند، نظارت‌های بهداشتی نیز برع هده وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو است.

وی خاطر نشان کرد: از این واحدها در مرحله اخذ مجوز و در مرحله تمدید مجوز که هر ۲ سال یک‌بار صورت می‌گیرد، از طریق وزارت بهداشت و معاونت غذا و دارو استعلام گرفته می شود و حتی ناظرین معاونت غذا و دارو در آن واحدها مستقر هستند و بر تمامی مراحل تولید و مرحله تحویل به سردخانه نیز نظارت می‌کنند.

فتحی با تاکید بر این‌که تولیدکنندگان پنیر لیقوان به صورت زیرزمینی فعالیت نمی‌کنند، گفت: همه می‌توانند از تمامی مراحل تولید این محصول بازدید کنند، اخیراً نیز با حضور اتحادیه و کارشناسان میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی جلسه‌ای برگزار کردیم تا بتوانیم این برند را به نوان برند آذربایجان ثبت کنیم.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که پنیر لیقوان از نظر ارزش غذایی با انواع پنیرهای معروف برابری کرده و گاه حتی از پنیرهای پرآوازه جهان پیشی گرفته است، افزود: این محصول غذایی، حاصل زحمات نسل‌های متمادی از مردم زحمت کش روستای لیقوان است و طبق گفته‌ی گذشتگان، تولید پنیر بیش از صدها سال قبل بین مردم منطقه رایج بوده است.

ایاز برنو به شیوه مناسب و اصولی دوشیدن گوسفندان در این روستا اشاره کرد و گفت: این دوشیدن اصولی باعث شده هیچ گونه مواد اضافی در حین دوشیدن وارد شیر نشود و شیر استحصالی در اسرع وقت به کارگاه‌های عمل آوری حمل و به پنیر تبدیل شود.

وی همچنین از تولید سالانه ۴ هزار تن پنیر لیقوان از طریق ۴۵ واحد تولید پنیر خبر داد.

وی از پیگیری قضایی موضوع تخریب پنیر لیقوان از طریق مراجع قضایی و مدعی العموم خبر داد و گفت: تا حصول نتیجه پیگیری را از طریق مراجع قضایی ادامه خواهیم داد.

روح الله متفکر آزاد یکی از نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در توییت خود در واکنش به تبلیغ منفی علیه پنیر لیقوان نوشت:" طعم پنیر لیقوان محصول قرن‌ها تجربه زیست طبیعی مردمان سالم آذربایجان است. با توصیه یک مجری آشپزی نه تنها پنیر لیقوان حذف نمی‌شود بلکه ممکن است محصولات شرکت مربوطه دیگر سر سفره‌ها نیاید. با اقتصاد بومی منطقه بازی تجاری نکنید."

آقای اعتماد یکی از تولیدکنندگان پنیر لیقوان در روستای لیقوان است که حدود 50 سال در زمینه‌ی تولید پنیرلیقوان، فعالیت می‌کند، وی در واکنش به تبلیغ منفی علیه پنیر لیقوان به ایسنا، گفت: این اقدام منفی در رسانه‌ی ملی حرکتی مغرضانه و غیرواقعی علیه تولیدکنندگان پنیر لیقوان بود و نباید به چنین برندی توهین می‌شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود 100 کارگاه تولید پنیر سنتی لیقوان در روستای لیقوان، گفت:هر سه کارگاه مورد نظارت مسئولان بهداشتی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مکاتبات لازم جهت رسیدگی به این موضوع از طریق نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، استانداری و فرمانداری انجام شده است و شکایت رسمی و قضایی علیه عاملین موضوع انجام خواهیم داد.

این تولید کننده با بیان این‌که خواستار پیگیری قضایی برای عاملین توهین برند پنیر لیقوان هستیم، بیان کرد: با این‌که فرد توهین کننده به محصول سنتی آذربایجان عذرخواهی کرد ولی بعد از تخریب، عذرخواهی ارزشی ندارد.

وی با بیان این‌که انجام تبلیغ منفی تاثیر چندانی روی فروش پنیر لیقوان نداشته است، گفت: طی چند روز اخیر متقاضیان زیادی از شهرهای اصفهان، تهران و شیراز برای خرید پنیر لیقوان داشته‌ایم و معتقدم انجام چنین حرکات منفی از طریق برخی از افراد هیچ تاثیری در کاهش فروش پنیر نداشته است.

وی با بیان این‌که برند پنیر لیقوان متعلق  به مردم آذربایجان است، یادآور شد: متاسفانه امروزه برخی از پنیرهای سایر مناطق با برند پنیر لیقوان به فروش می‌رسد! به همین دلیل برندسازی پنیر لیقوان یکی از خواسته‌های اصلی دامداران و تولیدکنندگان این روستا است، ما از مسئولان جهت ثبت ملی پنیر لیقوان با عنوان پنیر لیقوان درخواست کرده‌ایم ولی مسئولان اهمیت زیادی به این خواسته‌ی ما نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معاونت غذا و دارو تولید پنیر سنتی سنتی آذربایجان آذربایجان شرقی پنیر لیقوان پنیر لیقوان تبلیغ منفی ی تولید زحمت کش ی پنیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور

آفتاب‌‌نیوز :

رضا رشیدپور پس از اینکه اوخر سال گذشته از حضور در تلویزیون انصراف داد، این روز‌ها سر از برنامه جدیدی درآورده؛ برنامه‌ای که به گفته خود این مجری گفت‌وگوهایش در سطح بین‌المللی است و قرار است احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود. برنامه‌ای که به گفته‌ی خودش برای دریافت مجوز آن با ۱۲ مدیر فرهنگی در ساترا مواجه شده است. با وجود اینکه این مجری اعلام کرده بود برنامه‌اش نوروز منتشر می‌شود، این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد رشیدپور در مذاکره با پلتفرم‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

برنامه «ساعت صفر» ۵۲ قسمت است که به صورت هفتگی و یک ساله قرار است پخش شود و فعلا توافق اولیه برای ۲۶ قسمت است. غلبه اصلی برنامه گفتگو است. این برنامه قرار است که ۲۶ قسمت ضبط و پخش شود و اگر همه شرایط فراهم باشد ۲۶ قسمت بعدی هم ساخته و پخش خواهد شد. به گفته‌ی این مجری غیر از مهمانانی از ایران و ترکیه که به آن پیشتر اشاره کرده و تصاویری هم منتشر شده بود، با چهره‌های مختلفی از جغرافیا‌های مختلف، مهمانان آمریکایی، آلمانی و ... دیدار خواهد داشت.

«ساعت صفر» و فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای»

پیشتر توضیحات مختصری درباره برنامه «ساعت صفر» منتشر شد، اما این مجری در توضیحاتی بیشتر در گفت‌وگویی با مجله ساترا (کُد) اعلام کرده است: ««ساعت صفر» یک برنامه گفتگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است، یعنی گفتگو، اما نوع گفتگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم. تعدادی از گفتگو‌ها ضبط شده‌اند و تعدادی در حال ضبط شدن هستند و البته مهمانان ایرانی هم خواهیم داشت که مثل سابق از بین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری خواهند بود. تقریبا روال برنامه روز پخش خواهد بود، یعنی به این صورت نیست که تولید تمام شود و بعد از آن ما پخش را آغاز کنیم، به موازات این‌که برنامه از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، ما تولید را هم با توجه به مختصات روز ادامه خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم به آن اهدافی در ذهنمان است در عمل هم دست پیدا کنیم.»

ساده‌ترین نوع و سخت‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو است

این مجری درباره‌ی اینکه آیا قرار است در برنامه «ساعت صفر» مهمانان داخلی هم داشته باشد؟ گفته است: «ساده‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو و سخت‌ترین نوع آن هم گفتگو است. به همین دلیل آن قدر با چهره‌های داخل ایران گفتگو شده است که احساس می‌کنم بیننده از تماشای سلبریتی‌ها در برنامه‌های گفتگو محور خیلی خسته شده است و سعی می‌کند دیگر این برنامه‌ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان از بین ایرانی‌ها بسیار سخت است، اما قول می‌دهم آن‌هایی که از بین چهره‌های ایرانی جلو دوربین می‌آیند خیلی متفاوت باشند و ویژگی خاصی داشته باشند که جذابیت برای گفتگو را حتما ایجاد کنند، اما مسلما سراغ سلبریتی‌های سینما و ... خیلی کمتر خواهیم رفت.»

رشیدپور که پیشتر برای دریافت مجوز برنامه «ساعت صفر» در ساترا حضور پیدا کرده بود، با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجه شده که درباه‌ی آن اینچنین توضیح داده:

«ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم. با بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتا ما با یک مدیر گروه طرف بودیم، اما اینجا برایم فضای جالبی بود. وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند جواب دهم فضای جلسه بسیار بسیار مثبت بود. سوالاتی که دوستان داشتند بیشتر در حوزه تبیین شرایط گفتگو بود. لطف داشتند و از من تشکر کردند بابت این‌که در گفتگو یک قدم فراتر رفته‌ایم و کار را بین‌المللی می‌کنیم و قصد داریم نگاه آدم‌های محبوب خارج از ایران به ایران را منتشر کنیم.

او ادامه تولید برنامه «ساعت صفر» را منوط به همراهی ساترا و پلتفرم دانسته و با در نظر گرفتن همه مسائل اعلام کرده است که حداقل با ۵۰ نفر از افرادی که در یک فهرست ۱۵۰ نفره تهیه کرده، گفتگو می‌کند.

او درباره‌ی ساترا گفته است که تاکنون تحقیقا نظر همه اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا مثبت بوده است؛ به‌ویژه از بخش بین‌الملل که بسیار استقبال کرده‌اند.

رشیدپور درباه‌ی اینکه چرا برای پخش برنامه «ساعت صفر» سراغ شبکه نمایش خانگی آمده اینچنین می‌گوید: «ماجرای من به دقتی که شما می‌گویید نیست که من شبکه نمایش خانگی را انتخاب کرده باشم؛ بیشتر فکر می‌کنم شبکه نمایش خانگی من را انتخاب کرده است تا من آن را. حتما ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ‌مدیا‌هایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این‌چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که در مورد فرهنگ، گردشگری و جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بار‌ها این را گفته‌ام. زمانی که در تلویزیون هم برنامه داشتم توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به این سمت ببریم. مسابقه بسازیم که چه؟ شاید حداقل ایده‌آل‌هایی که از کار فرهنگی در ذهن من وجود دارد در یک مسابقه محقق نمی‌شد. بحث «حالا خورشید» چیزی دیگری بود، اما واقعا دوست نداشتم که در یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشته باشم. به شدت به کاری که الان در حال تولید آن هستم علاقه‌مندم و برای انتشار آن هم راه دیگری جز شبکه نمایش خانگی ندارم.»

رشیدپور درباره‌ی فعالیت شبکه نمایش خانگی در ایران را در مقایسه با سایر کشور‌ها نیز اینچنین گفته است: «ناباورانه باید بگویم ما در حوزه تولید وی‌اودی بسیار با کیفیت‌تر، استانداردتر و قابل قبول‌تر از همه کشور‌های منطقه هستیم. به همین منظور چندی پیش در جلسه‌ای پیشنهاد دادم محصولات‌تان در حوزه وی‌اودی را در سطح منطقه بفروشید یا در کشور‌های دیگر نمایشگاه‌های مدیا برگزار و محصولات پلتفرم‌های ایرانی را ارائه کنید. در کشور‌های حوزه عرب‌زبان به شدت نیاز به تولید محتوا وجود دارد و تولید محتوای خودشان اصلا استاندارد نیست. حتی در تلویزیون‌های بزرگشان هم محتوای استاندارد کم دارند. البته ترکیه در این حوزه قوی است، اما حتی در این کشور هم می‌توانیم به خوبی برای محصولات ایرانی بازاریابی کنیم، زیرا بدون اغراق نه تنها ایران در حوزه برنامه‌سازی و تولید محتوا با ترکیه برابری می‌کند که حتی در خیلی از المان‌ها ما جلوتر از سایر کشور‌های منطقه هستیم.»

ماجرای انصراف از تلویزیون

رضا رشیدپور نخستین فعالیت‌های خود را با گزارشگری و اجرا در اوایل دهه ۷۰ آغاز کرد و از اواسط دهه هشتاد با اجرای برنامه‌هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» به اوج شهرت رسید. رشیدپور در سال ۱۳۸۵ با اجرای برنامه گفتگو محور «شب شیشه‌ای» در شبکه تهران، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در ادامه همین برنامه وی برنامه مشابهی با عنوان «عبور شیشه‌ای» را به اجرا درآورد تا این‌که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ برنامه دیگری تحت عنوان «مثلث شیشه‌ای» را از شبکه تهران آغاز کرد. این برنامه‌های چالشی، به سرعت رضا رشیدپور را به شهرت رساندند.

رشیدپور در همین سال وارد سینما شد و بعد از یک دوری پنج ساله از تلویزیون، دوباره در سال ۱۳۹۲ با کارگردانی برنامه طنز «عینک آفتابی» در شبکه نسیم، دوباره به صداوسیما بازگشت. از اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ رشیدپور مجددا به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه «حالا خورشید» از شبکه سوم سیما را آغاز کرد که این برنامه نیز در اواخر سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. در اسفندماه ۱۳۹۷ رضا رشیدپور در کنار احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان به عنوان مجریان برتر جام جم برگزیده شدند.

رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد، اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد، اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت، ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • برنامه ریزی برای تولید نان کامل سبوس‌دار در کرمان
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند