Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:12:37 GMT

آغاز ثبت نام برای مدارس نمونه دولتی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۹۰۴۰۲

آغاز ثبت نام برای مدارس نمونه دولتی در فارس

ایسنا/فارس رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس از آغاز ثبت‌نام دبیرستان و هنرستان‌های نمونه دولتی این استان از امروز (۱۷ خرداد) خبر داد.

علیرضا شجاعی پور شنبه ۱۷ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می‌توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس از امروز با مراجعه به نشانی sanjesh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

farsedu.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

او با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس امسال روز ۲۰ تیر راس ساعت ۹ صبح و به شکل حضوری برگزار می‌شود، یکی از شرایط شرکت در این آزمون را کسب حداقل معدل ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد ماه بدون اعمال نمرات تکوینی یا مستمر) در پایه نهم ذکر و اعلام کرد: سئوالات آزمون شامل دروس قرآن و پیام‌های آسمانی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی، ریاضی است.

شجاعی‌پور با اشاره به اینکه سئوالات مربوط به کتب درسی پایه نهم خواهد بود، یاد آور شد: با توجه به اینکه پس از قبولی امکان تغییر رشته وجود ندارد، توصیه می‌شود دانش آموزان قبل از ثبت‌نام حتما دفترچه راهنما را از سایت اعلامی دریافت و به شکل دقیق مطالعه کنند تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این آزمون در دو شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود، گفت: برای سال تحصیلی آینده در شاخه نظری ۴۶ دبیرستان نمونه دولتی استان ظرفیت پذیرش ۳ هزارو ۷۲۶  دانش آموز دختر و پسر در سه رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی را دارند.

شجاعی پور با تاکید بر اینکه دانش آموزان لازم است در نمونه برگ هدایت تحصیلی خردادماه رشته مورد علاقه خود را حتما درج کرده باشند، گفت: هر دانش آموز با توجه به منطقه، شهرستان یا ناحیه‌ای که هم اکنون در حال تحصیل است فقط امکان ثبت نام در یک رشته را دارد؛ البته دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در هنرستان این محدودیت را نخواهند داشت.

او همچنین یادآور شد: دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار و روستایی نیز می‌توانند بر اساس جدول شماره ۳ دفترچه راهنما ،یکی از دبیرستانهای شبانه روزی را انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برای سال تحصیلی آینده ۶ هنرستان نمونه دولتی استان فارس با ظرفیت ۶۳۰ دانش آموز پیش‌بینی شده است که ۴ هنرستان شبانه روزی و ۲ هنرستان روزانه را شامل می‌شود.

محمدرضا فرهادی گفت: متقاضیان ثبت نام در هنرستان‌های نمونه دولتی می‌توانند در رشته‌های الکترونیک، ساختمان، مکانیک خودرو، تاسیسات مکانیکی، حسابداری، صنایع شیمیایی، شبکه و نرم افزار، فوتوگرافیک، گرافیک، معماری داخلی، الکتروتکنیک و ماشین ابزار ادامه تحصیل دهند.

فرهادی ادامه داد: هنرستان‌های نمونه دولتی استان شامل هنرستان دخترانه مهر و هنرستان پسرانه طالقانی در شهر شیراز و هنرستان‌های لارستان، داراب، آباده و کازرون است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس نمونه دولتی فارس لارستان شيراز نمونه دولتی دانش آموزان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۹۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و در راستای نهضت ملی توسعه فضای ورزشی دانش آموزی، سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور در ناحیه یک آموزش و پرورش افتتاح شد.

این طرح ورزشی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و هزینه ۳۵۰ میلیون تومان آماده سازی شده است.

سالن ورزشی هنرستان نور که برای اجرای کلاس درس تربیت بدنی و برنامه‌های استعدادیابی حوزه ورزش آموزش و پرورش طراحی شده است، سی و پنجمین پروژه استان قم در قالب طرح شهید سلیمانی است.

در حاشیه افتتاح این سالن از دانش آموزان برتر هنرستان نور تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاهی از دست سازه‌های دانش آموزان آباده ای
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند